Help, dochter van 3 weigert antibiotica!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mutsie79, Dec 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    2,567
    221
    63
    Mijn dochter moet op het moment antibiotica vanwege een oorontsteking. Het is antibiotica in tabletvorm en die kan je dan ook oplossen in water/limonade.
    Het is drama, ze vertikt het gewoon! Ook met vanalles in het vooruitzicht, ze doet het niet.
    Ook het tabletje breken en door vla ofzo is geen succes.
    wie o wie heeft de gouden tip?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier was het, na de liefste methodes te proberen helaas, een kwestie van de houtgreep. Eerst duidelijk uitgelegd dat zonder het drankje hij nog meer buikpijn zou hebben (verstopping). En dat het dus echt nodig was. Dat het geen keuze was of hij het nam. Alleen de manier waarop. Dat was vaak de 1e en 2e keer nodig. Daarna werkte hij wel mee. Na een paar dagen herinnerde hij ons er zelf aan ;)

3. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,280
    2,983
    113
    Verplaatst naar Peuter & Kleuter.

Lotte

4. kili

kili Niet meer actief

Vragen of je het in suspensie vorm kunt krijgen, dan is het met een spuitje makkelijker in de mond te spuiten.
    (was bij ons ook nog wel een beetje houdgreep, maar makkelijker dan tabletvorm)

Succes !

5. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    2,567
    221
    63
    Even een update, vanaf maandag heeft ze de vloeibare vorm en die vindt ze zelfs lekker:D! Hier geen problemen meer gelukkig.
    Stom dat ze dat niet gelijk konden meegeven zeg voor een kind..., maarja we zijn allemaal weer happy:).

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou idd stom.

Kinderen tot een bepaalde leeftijd nemen echt geen tablet in.

Mijn tip voor de volgende keer is het haar zelf laten doen. Je bent al zo groot het is voor je oren dan doen ze minder pijn. En wat ben jij knap dat je het al zelf kan kortom slijmen;)

zo deed ik dat met me zoon toen ook. Maar vloeibare vorm is wel veel makkelijker haha.

7. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Ow heb dat drama ook meegemaakt met mijn zoontje.
    Zelf met de vloeibare..
    Als ik hem beet had en t in zn mondje deed spuugde hij alles eruit plus wat er nog in zat van eten..
    Gelukkig ging t na een aantal keren wat beter..

8. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier helaas ook de houtgreepmethode, vloeibare ab met een spuitje. Maar dat bleef de gehele kuur. M vond het vreselijk. Houdt ook niet van zoete dingen zoals limo oid ... Gelukkig maar één keer een kuur gehad :)

Share This Page