Spreekt jouw kleuter ook af in weekenden met kinderen van school?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by vruchtje24, Dec 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Dit vraag ik me af. Ons zoontje tot nu toe niet. Wel doordeweeks
    meestal 1x per week. En hoe vaak speelt die van jullie doordeweeks ergens?

Gr vruchtje

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Nee in het weekend niet, in de vakanties wel. In het weekend hebben we daar nauwelijks tijd voor (door oa verjaardagen en familiebezoekjes). Doordeweeks spreekt hij meestal 3x af (vaak ook met meerdere kinderen tegelijk, bijna altijd bij ons thuis), de andere twee dagen moet hij naar zwemles, dus de weken zijn aardig volgepland.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zelden door de weeks

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    In het weekend niet. Doordeweeks één of twee keer (ik ben twee dagen vrij in de week, de andere dagen kan het dus niet - op woensdag heeft ze wel ook zwemles, druk dan dus).

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    1x per maand hebben ze gemiddeld 1kind spelen. Ieder dan maar nooit samen. Maandag zwemles en vrijdag Logepedie dus meest een van die andere dagen. Mijn zoontje wil nergens spelen en dochter speelt zo'n 1x per maand ook ergens anders. Ze heeft wel vaak kinderfeestjes ( sinds september ruim 10) dus die is vaak volgeboekt :)

Weekend is voor vriendjes in de buurt :) bijv vaste vriendin overkant

6. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    echt afspreken niet, maar het gebeurt regelmatig dat ze haar vriendjes tegen komt met buiten spelen (al dan niet toevallig bij de ander voor de deur) en als het dan uitkomt spelen ze wel met elkaar/bij elkaar.
    Als we geen afspraken hebben dan vind ik het prima, maar vaak zitten de weekenden al aardig vol...

Door de weeks spreekt ze meestal zo`n 2x af. Op woensdag zijn ze vrij en op donderdag turnt ze, dus dan heb je nog 3 dagen over...
    Elke dag afspreken mag ze niet.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,545
    3,057
    113
    Door de weeks regelmatig (denk 2x in de week dat er iemand hier eet of speelt)
    In het weekend niet, in vakantie wel

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Doordeweeks mag ze 1x ergens anders spelen..
    En 1x iemand bij ons.
    (Ik ben 2 middagen thuis..)
    Als papa thuis is mag er soms iemand bij ons spelen... Maar dan liefst wel iemand die hij kent danwel hier vaker speelt.

En in het weekend heel soms... Dan wordt er doordeweeks afgesproken dat ze ergens mee naar toe mag
    dagje speeltuin of ballenbak bijvoorbeeld of komt het de ouders heel goed uit als ze even kinderloos zijn.... Meer op ouderinitiatief dan op dat van de kinders dus.
    Maar gebeurd heel weinig dus.

9. adi

adi Niet meer actief

In het weekend hebben wij het daar te druk voor.
    Doordeweeks spreekt dochter 1 ong 1X in 2 weken af, zoontje ook, en dochter 2 heeft daar nog geen behoefte aan.
    Ze spreken vaak met meerdere kinderen uit de klas om op vrijdag buiten of in indoorspeeltuin te spelen.

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier wordt ongeveer 1x in de week afgesproken. Soms 2 x .
    Maar ze gaat ook op woensdagmiddag mee met een vriendinnetje vanwege mijn werk. Ik kom dan een half uurtje later al, maar vaak drink ik nog wel een bakkie (of 2) met haar moeder. Dus dat is eigenlijk ook al spelen.

Verder heeft ze regelmatig een buitenschoolse activiteit waar ze aan mee doet (dat is dan ook 1x in de week) .

Ik vind het wel genoeg zo.

In de weekenden wordt er niet afgesproken. Daar is ook hier weinig tijd voor.

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ja mijn zoon speelt elke zaterdag met zijn beste vriend, die woont ook in de straat. Op maandag heeft hij zwemles, dinsdag en donderdag BSO. Dus op woensdag of vrijdag kan een speelafspraakje, 1 van de twee.

12. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    #12 mamavanmeisje, Dec 8, 2013
    Last edited: Dec 8, 2013
    Mijn dochter heeft het afspreken net ontdekt op school en ze is druk bezig met vriendinnen maken. Ze speelt iedere dag uit school. Mijn verwachting is dat dat straks iets minder zal worden. Ik laat het nu gewoon gaan. Ze speelt uit school zo'n 1,5 a 2 uur. In het weekend niet. In de vakanties wil ik wel afspraakjes maken voor haar.

13. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter spreekt bijna elke dag af, maar ze mag van mij maar 3 keer af spreken in de week. Anders vind ik het te veel, omdat ze ook nog op zwemles en paardrijden zit.
    Dus 2 keer in de week is het huilen als ik zeg dat het niet door gaat..

14. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Onze dochter mag 1 x week afspreken. Op de dagen dat de oma's oppassen wil ik dat niet. Ze zit ook 1 dag bij de bso van het kdv, dus dat is ook spelen met andere kinderen. Toevallig is dat vaak met een meisje uit haar klas.

15. yeps

yeps Bekend lid

Aug 27, 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    #15 yeps, Dec 8, 2013
    Last edited: Dec 8, 2013
    In t weekend maakt ze niet echt afspraakjes maar die ontstaan 'spontaan'. Ze loopt naar een vriendje die achter ons woont of fietst naar 2 vriendinnetjes die in onze straat wonen. Dit zijn allemaal kinderen van school.
    Dit gaat andersom net zo, dan komen buurkinderen langslopen of fietsen. Als t kan, altijd gezellig als t niet uitkomt gaat t dus niet door. Allemaal prima.

16. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier doordeweeks op donderdag een vriendin zowiezo mee uit school haar moeder haalt haar rond 4 bij mij thuis op.

op woensdag en vrijdag spelen met vriendinnetjes
    en in het weekend ook geregeld met haar vriendin
    (haar moeder en ik hebben ook samen in de klas gezeten en kunnen het prima samen vinden)
    dus dan drinken we koffie of we gaan iets leuks doen met de meiden

17. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    maandag heeft ze trouwens BSO
    en dinsdag balletles
    en zaterdag zwemles

agh vervelen doet ze zich niet

18. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    hier moet Opa vandeweek een uurtje op donderdag oppassen
    en dan heeft ie ook haar vriendinnetje mee
    hahahaha ben benieuwd of Opa die 2 pittige meiden kan handelen

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Doordeweeks 2x BSO en meestal spreekt ze 2x af. Nog 1 middag zwemles, maar dat is pas om 1715u, dus evt kan ze daarvoor ook nog spelen.
    In het weekend meestal niet, maar ze heeft wel eens gelogeerd bij een vriendinnetje en andersom.

In de (zomer)vakantie heb ik ook afspraakjes geregeld.
    Bij ons in de buurt heeft ze niet zoveel te spelen.

20. tuc

tuc Niet meer actief

nee in het weekend hebben we daar gewoonweg geen tijd voor. Brengen die tijd graag met ons gezin en familie door.

Doordeweek is het heel wisselend..kan de ene week 2 keer zijn en dan weer 2 of meer weken niet.

Share This Page