Senseo ontkalken

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb tijdelijk een Senseo apparaat te leen om te kijken of ik het wat vind. Nu wil ik hem even ontkalken want het is een beetje muffig. Ik ontkalk altijd alles met natuur- of schoonmaakazijn, maar lees nogal wisselende verhalen over de combi met de Senseo. Hoe ontkalken jullie het apparaat?

2. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

bestaan er daar geen speciale senseo zakjes voor? Heb eigenlijk nog nooit mijn senseo ontkalt. Wel goed spoelen daarna want anders blijft het een vreemde smaak hebben.

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik heb geen Senseo maar een ander soort koffiezetapparaat. Die ontkalken we met speciaal spul er voor. Te koop bij bijvoorbeeld Blokker.

De waterkoker doe ik wel altijd met natuurazijn, maar die doe ik daarna nog wel 4x na of zo met water. Anders heb je thee met azijnsmaak. ;)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik doe het met natuurazijn maar veel te weinig. 1 keer per 2 jaar ofzo :)

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik weet dat er speciaal ontkalkingsspul bestaat van Senseo maar dat kost 6 euro voor 4 keer. schoonmaakazijn daarentegen is 90 cent en gewoon azijn 50 en daar kun je het heel wat vaker mee ontkalken. Vandaar de vraag. Maar wil het apparaat niet vernielen natuurlijk.

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij gebruiken ook gewoon azijn.. Werkt prima. Daarna nog een keer goed doorspoelen met gewoon water :)

7. augustus

augustus Niet meer actief

schoonmaakazijn eens per 4 weken

8. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38

Wij ook!
    Ding gaat al mee sinds 2008

9. violetta

violetta Niet meer actief

Wij gebruiken altijd azijn idd omdat dut ook stuk goedkoper is en dan komt vuil er ook uit en is hierdoor nog nooit stuk gegaan. Daarna idd even spoelen met water. Maar dat moet met ontkalkingsspul ook anders zit het in je drinken. Ik spoel altijd totdat ik geen azijn meer ruik en dan nog keer extra voor zEkerheid

10. Vig83

Vig83 Lid

2 apr 2013
    80
    3
    8
    Ik gebruik spul van HG speciaal voor Senseo apparaten, maar het kan dus ook gewoon met schoonmaakazijn? Hoeveel doen jullie er dan in?

11. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik citroensap..werkt ook prima.
    Uit zo'n plastic citroentje.

Goed id trouwens..ook weer eens doen.

Deel Deze Pagina