Hallo, Mijn dochtertje is bijna zes maanden en sinds deze week zijn haar ondertandjes doorgekomen. Sinds dat is gebeurd, bijt ze. Met de laatste voeding zelfs drie keer! Het doet ontzettend pijn, en ik zeg dan ook au, maar dan kijkt ze me verbaasd aan, gaat lachen en drinkt verder. Toen ik bij de derde keer niet meer au zei, maar au riep (haha het deed echt pijn), schrok ze daar zo van dat ze heel zielig begon te huilen (met pruillip). Dus maar snel getroost. Ik had gehoopt nog lang te voeden, maar het moet nu niet elke voeding zo eraan toe gaan. Wie heeft tips om haar het bijten af te leren?
Hier hielp het om direct om los te koppelen en direct nee te zeggen. En dan even niet te drinken te geven. En tussendoor speelgoed/bijtringen te geven. Maar ze was toen al 10 maanden.
Mijn dochter kreeg met 3 maanden al haar eerste tandje en 3 weken later het tweede tandje. Ze heeft me vorige week ook een aantal keer lelijk gebeten. Van schrik best hard auw geroepen en direct afgekoppeld en even een paar minuutjes niet laten drinken. Ze heeft het nu al een aantal dagen niet gedaan.
Bedankt voor de tips! Ik ga dat afkoppelen en dan even niet laten drinken ook eens proberen. Ik merk dat ik nu steeds tegen de voeding op zie haha. Tussendoor probeer ik haar zoveel mogelijk bijtspeelgoed te geven, zodat ze daarop kan bijten. Hopelijk heeft ze snel door dat dit niet de bedoeling is
Herkenbaar! Mijn dochtertje deed dat ook, kreeg met 5 maanden haar eerste tandje en heeft er intussen 6. Ze heeft een paar keer gebeten en ik schrok daar steeds zo van dat ik hard au riep, en daar schrok zij weer zo van dat ze hard ging huilen. Maar met als resultaat dat ze het amper meer doet. Alleen als ik te lang wacht met haar loskoppelen dan wil ze nog weleens uit 'verveling' happen. Meestal laat ze zelf op tijd los en anders koppel ik haar los zodra ik merk dat t geen echt drinken meer is.
"Auw, bijten doet pijn!" en even loskoppelen. Wordt er dan weer gebeten, dan weer loskoppelen en zeggen dat het pijn doet, en iets geven om in te bijten. "Hier, in deze bijtring kun je bijten". Ook is het, als je goed oplet, mogelijk het te zien aankomen, omdat een kindje het vacuum moet verbreken om te kunnen bijten. Dan kun je het voor zijn. Om even hoop te geven: Mijn dochter heeft 14 tanden en drinkt nog steeds bij me. Het bijten was een periode, maar relatief snel over. Ze deed het als ze last had van haar tandjes.
Ik vind het knap dat als het ontzettend pijn doet, je rustig "auw" kan zeggen Als ik gebeten werd gaf ik van schrik even een flinke gil. Waar baby weer zo van schrok dat het snel ophield. Dus hou je niet groot... let it out! hahaha
Nou idd, mijn oudste heeft me 1 keer gebeten, ik schrok en riep auw, waarop zij nog harder beet. Ik schrok daar zo van dat ik met een gil en een ruk haar van mijn borst aftrok (AUW!) en daarvan raakte zij weer overstuur, uiteraard. Was niet leuk, maar ze heeft het daarna nooit meer gedaan en even lekker knuffelen hielp ons beiden weer kalmeren
Ik ben met de eerste gestopt door dit probleem, maar las later, dat bijna alle kindjes dit wel doen. Dus bij de tweede volgehouden, even (mijn!) tanden op elkaar en na anderhalve week ging hij anders aanhappen (had ook gelezen dat ze dat doen) en sindsdien geen probleem meer. Ja, soms nog eens, als er een nieuwe tand doorkomt. Even vervelend, maar het hoeft niet het einde te betekenen!