Hallo, Mijn zoontje is vandaag 3weken en 2 dagen, En weeg ongeveer 4kilo. Na de kraamweek dronk hij 90cc dit werd na 2dagen teweinig, En mocht per 10cc ophogen van mn kraamvz, wanneer hij hier om vroeg. Dit heb ik een paar keer gedaan, ik zit nu op 140cc 7flessen per 24u, maar lees op internet dat dit veel te veel is voor een baby van 3weeken. Daar naast drinkt hij dit echt heel snel op, met een avent 1 2 3 en bibbi 1 2 3 speen drinkt hij dit in 10min op. Hij is dan goed verzadigt en valt lekker inslaap, heeft ook niet veel last van krampjes of spuchen. Maar lees dat een voeding minimaal 20min moet duren. Hij heeft een paar dagen uit een difrax fles en tommee tippee fles gedronken maar dan doet hij er 3 kwartier tot een uur over en soms nog langer, maar valt dan in slaap en laat soms meer dan de helft staan. (Hij drink hippoallergeene melk van nestea, ingedikt met johannesbroodpitmeel.) Ik weet nu niet goed wat ik hier mee aan moet omdat ik lees dat wat ik allemaal doe niet goed is, maar mn zoontje is tevrede baby! Hij heeft wel heel erg dunne ontlasting, ik weet niet of dat dat er mee te makken kan hebben. ( ben vorige week over gestapt van merk voeding.) Hooo dat u me kunt helpen, sorry voor mn lange verhaal. Groeten Regina
Hoi Regina, Fijn dat je zoontje tevreden is. Dat is ook belangrijk! Qua leeftijd en gewicht is 7 flessen van 140 ml per 24 uur wel wat aan de hoge kant. Uiteindelijk is 1 liter klaargemaakte flesvoeding de maximale hoeveelheid die een kindje mag hebben. Dit krijgt je kindje nu al bijna. Wanneer je kindje dan straks ouder en zwaarder is kun je niet meer voeding geven. Voor nu zou 700-800 ml max. zeker voldoende moeten zijn. Het is daarbij inderdaad ook belangrijk dat je kindje niet te snel drinkt. 15-20 minuten zou fijn zijn. Wanneer het sneller gaat kan je kindje ook eerder komen voor de volgende voeding. De zuigbehoefte wordt dan niet bevredigd. In dat geval is het even kijken naar een speen met een kleiner gaatje en evt. de melk wat indikken. Groetjes Angelique