Dochter sinds 3 weken aan de nutriton en spuugt bijna niet meer, kan ik er nu weer mee stoppen of zal ze dan weer gaan spugen? Deze week mag ze ook haar eerste hapjes en rijstebloem door de fles meet dit gaat denk ik niet in combinatie met nutriton of wel?
Lekker zo laten en de rijstebloem kan je ook als pap geven met een lepeltje. Ik zou beginnen met groente als bijvoeding straks.
Hier nutriton en rijstebloem in een fles gedaan om te beginnen. Gaat prima samen. En groente is al wat dikker, dus zal zonder kunnen. Dit was ook het advies van het CB bij mij om toch de nutriton bij de rijstebloem te doen. Maar als je nu gaat stoppen is de kans groot dat ze weer gaat spugen. Maar je kan altijd proberen te stoppen. Hier bouwen we de nutriton langzaam af. Zaten op een gegeven moment op 2 scheppen op 120cc water. Nu hebben we 1 schepje op 150cc water. Maar merk dat de voeding wel wat makkelijker omhoog komt. Ze kunnen er elk moment overheen groeien, maar kan tot 1 jaar duren.
De nutriton zorgt er alleen voor dat de voeding dikker is en dus minder makkelijk omhoog komt, het gaat het probleem waardoor het omhoog komt helaas niet tegen. Bij mijn zoontje ben ik gestopt (heb het afgebouwd) vanaf dat hij begon te staan(9maanden) had het eerder ook al geprobeerd maar dat was geen succes. Deed het ook gewoon door de rijstebloem kan prima, deed ik dat niet had hij er last van.