help, doorgaan met pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door zusje84, 5 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Ik slik nu bijna een jaar de minipil, omdat ik daar nagenoeg geen migraine van krijg.
    Nu ben ik deze met oud&nieuw vergeten en heb hem genomen toen ik er op nieuwjaarsdag aan dacht. Dit was ergens in de middag geloof ik (normaal neem ik hem vlak voor het slapen tussen 22.30 en 23.30).
    Nu heb ik sinds vannacht opeens last van bloedverlies.
    Een kleine 2 weken geleden, voelde ik mij wat vreemd en heb ik een zwangerschapstest gedaan. Deze was negatief. (Bij mijn laatste zwangerschap had ik met 8 dagen na bevruchting al een positieve test in handen.) Vanochtend heb ik een ovulatietest gedaan (was wel over de datum), hierop was een streepje te zien. Omdat ovulatietesten ook hcg meten, heb ik erachteraan ook een zwangerschapstest gedaan, hierop leek ook een licht streepje te zien.
    De laatste keer dat wij intiem zijn geweest, was op 9-10 december.
    Ik heb geen idee wat ik nu moet denken en doen. Ben ik zwanger geraakt door de pil heen? Is het een miskraam? Een ovulatiebloeding? (met 1x te laat innemen gelijk al een eisprong vind ik wat vlot) Voor een innestelingsbloeding lijkt het me wat laat. Een een menstruatie kan ik al helemaal niet plaatsen, want dan zou ik een eisprong tijdens mijn pilgebruik moeten hebben gehad. Moet ik stoppen met de pil en kijken wat er gebeurt? Moet ik doorgaan met de pil?
    Wij hebben reeds 2 kinderen, de wens voor een 3e is pril aan het groeien, maar hier willen we pas van de zomer eens actief mee bezig gaan.
    Omdat ik nergens vanuit ging, heb ik gisteren ook nog lekker aan de wijn gezeten. En heel eerlijk, zou ik dat vanavond ook wel weer willen doen. Maar ja, als ik toch zwanger blijk.....
    Help!
     
  2. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Euhh ik ben nu zwanger door de pil heen. Ik zou hem voor de zekerheid laten staan nu. Als je gewoon een bloeding krijgt gewoon het zien als stopweek dus na die 7 dagen weer beginnen als je geen positieve test hebt. Ik denk alleen niet dat je dan meteen weer beschermd bent dus daar dan even rekening mee houden
     
    zusje84 vindt dit leuk.
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    9-10 december intiem zijn geweest kan geen zwangerschap veroorzaken als er ná1 januari een eisprong kán zijn geweest. Zolang overleven zaadcellen absoluut niet, dat is meer dan 3 weken later.
    Bij de minipil kun je overigens wel vaker last van tussentijds bloedverlies hebben, dat is iets wat vaker voor kan komen bij de minipil.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dit idd.

    Ik zeg 100% niet zwanger ;)
     
  5. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Ik zeg ook niet dat ik na 1 januari een eisprong heb gehad, ik zeg dat ik er niets van begrijp en het nu even allemaal niet meer weet...
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    Dat snap ik, ik doelde ook op t feit dat als de evt zwangerschap gerelateerd zou zijn aan t te laat innemen van de pil (waardoor een evt eisprong) dat dat in ieder geval niet meer van de intimiteit op 9/10 december kan zijn.
    Ik zou bij twijfel over een paar dagen weer een test doen. Dat is denk ik t enige wat uitsluitsel kan geven.
    Maar mocht je zwanger zijn geraakt (door de pil heen) van de intimiteit op 9/10 december dan zou je nu toch wel een duidelijke zwangerschapstest mogen verwachten.
    Ik denk dus niet dat je zwanger bent .
    Maar bij twijfel nu de wijn laten staan en over een paar dagen nog een keer testen.
     
    zusje84 vindt dit leuk.
  7. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    In de minipil zit maar 1 hormoon, dit hormoon zorgt ervoor dat spermacellen niet in de baarmoeder kunnen komen. Het hormoon dat ervoor zorgt dat een eicel niet rijpt zit niet in de minipil. Er kan dus gewoon een eicel rijpen en je kan dus ook gewoon ongesteld worden..
     
  8. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.366
    873
    113
    Gewoon spotting/ontrekkingsbloeding toch? Als je de minipil niet stipt neemt krijg je gewoon de bloeding die je normaal in een stopweek krijgt.

    Als je een positieve zwangerschapstest hebt wordt t wel ander verhaal ;)

    Ik zou even stoppen, kijken of je echt zwanger bent dus doortesten en zo niet dan weer starten.
     
    zusje84 vindt dit leuk.
  9. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.366
    873
    113
    Ehh er komt geen eisprong bij de minipil hoor? Dat is alleen bij een spiraal.
     
  10. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Het progestageenhormoon in deze minipil remt de eisprong en voorkomt dat een eicel vrijkomt tijdens de cyclus. Bovendien maakt het de slijmprop in de baarmoederhals moeilijk doordringbaar voor zaadcellen.
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Maar meiden..... ze heeft 9-10 dec voor het laatst sex gehad en op 31 dec de pil dus een halve dag te laat ingenomen.

    De kans op een zwangerschap van sex op 9-10 dec is dus echt 0 ;)

    Mocht ze wel zwanger geraakt (op wonderlijke wijze) dan had de zw test nu al flink moeten knallen aangezien ze dan tussen de 5 en 6 weken zwanger zou zijn.
     
    zusje84 vindt dit leuk.
  12. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.366
    873
    113
    Klopt hoor maar als zij zegt een positieve test te hebben, misschien is ze een keertje seks vergeten :p
     
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    @zusje84 welke zwangerschapstest heb je gedaan en heb je een foto van het lichte streepje?
     
  14. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Dan heb jij een andere dan ik. Ik dacht dat alle minipillen hetzelfde werkten. Ik ben ook al een keer ongesteld geweest.
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    In principe wordt je met minipil niet "ongesteld" omdat je die continue blujft slikken zonder stopweek.
    Wel kan je een doorbraakbloeding hebben.
     
    zusje84 vindt dit leuk.
  16. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    In de bijsluiter staat duidelijk dat het mogelijk is dat er gewoon een eicel rijpt omdat de minipil gebaseerd is op 1 hormoon en niet op twee zoals in de combinatiepil. Ik ben inderdaad ook al eens ongesteld geweest.
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is heel vreemd. Welke heb jij dan?
     
  18. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik heb een goedkopere variant van de Cerazette. In de bijsluiter van de Cerazette staat het overigens ook.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Heel apart...want online (vd apotheek) wordt dit gezegd:
    Screenshot_20190105-220001_Samsung Internet.jpg Screenshot_20190105-220010_Samsung Internet.jpg

    Heel raar dat ze 2 verschillende dinhen zeggen.
     
  20. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ooh ik lees trouwens in jouw bijsluiter dat cerazette zich onderscheid van andere 1-hormoonpillen, dat cerazette wel de rijping van een eicel tegengaat, omdat de dosis van cerazette dus hoger ligt ;). Maw... je hebt dus geen eisprong met de cerazette :):) (zeer uitzonderingen daargelaten).

    20190105_220439.jpg
     

Deel Deze Pagina