hey dames, Ik ben vandaag 30 weken zwanger Joepie! Al 30 weken voorbij en nog 10 (of minder te gaan). Zolang gedacht dat we geen kindje gingen hebben, in het begin van de zwangerschap zitten piekeren, "zal alles wel goed gaan" bij het minste dat ik voelde van 'pijn' ongerust. Maar nu, ben ik aan het piekeren over geld. Ja Geld! We zijn nog aan het verbouwen, binnen 2 weken steken ze nieuwe ramen, waardoor ons spaarcentje zo goed als naar de ramen gaat. Ik ga dan in zwangerschapsverlof, nu nog niet maar binnenkort, dus minder inkomen, + een mondje extra. Ik heb wel zo goed als alles voor baby, dus hoef bijna niks meer te kopen. Maar toch ik begin al te panikeren.... Vannacht bijna niet geslapen. Oh wat als we dit niet kunnen betalen? Ik weet dat het gewoon een aanpassing zal zijn, en regelen qua budget, maar piekeren piekeren.... Zal wel normaal zijn zeker. Groetjes
Herkenbaar, wij zijn ons huis ook aan het verbouwen tot een paleisje, maar ons budget 'baby' krimpt, doordat de verbouwing meer geld kost dan verwacht en gepland. Ik lig er ook van wakker, ik denk dat het een stukje last minute stress is, terwijl je toch weet dat het wel goed komt Fijne zwangerschap nog en klus ze
Gefeliciteerd! Spannend hoor. Waarom krijg je minder inkomen met zwangerschapsverlof? Dat is gewoon je huidige salaris als je bij een werkgever in dienst bent of via het UWV 100% van je SV loon? Of stop je daarna? Ik denk dat het wel goed komt. Ik kan zelf ook piekeren nu (niet alleen over geld trouwens maar ook over of het wel lukt straks etc..) over dat soort zaken. Het zal wellicht aanpassen zijn maar ik denk dat je er ook wel mee leert omgaan. niet teveel piekeren maar genieten en alles over je heen laten komen!
Ik heb dat ook alwel eigenlijk. Ons huis is nog net een bouwval en zoals het nu lijkt douchen wr deze winter nog niet binnen en moet ik nog steeds op de badrand klimmen om met een schroevendraaier jet licht aan te doen voordat ik onder stroom sta haha. heb net mn auto ook nog weg gedaan trouwens. Misschien helpt het om een lijstje te maken? Dat heb ik vanochtend ook gedaan. Daarop kun je alle inkomens en uitgaven schrijven, misschien stelt dat je een beetje gerust?
Tja ik weet niet hoe het juist bij jullie zit, in nl. maar hier krijgen we van de ziekenbond de eerste 30dagen een uitkering van 82% aan het brutoloon en vanaf de 31ste dag 75% van het brutoloon. Dus weet niet hoeveel ik zal krijgen maar zal toch minder zijn dan dat ik ga werken. Oh ik weet het allemaal niet. De kinderkamer is nog niet klaar, maar hubby heeft gezegd dat ik me geen zorgen moet maken, die geraakt zeker af. (er moeten nog ramen in é ) Soms denk ik, zal het me wel lukken, zo een klein baby'tje? wat als het niet lukt? Een klein mensje die mij nodig heeft om voor te zorgen... Nu ben ik een week thuis in ziekenverlof, onsteking aan spieren, dus zal blij zijn dat ik terug kan gaan werken, heb ik wat afleiding . Iedereen zal dit wel eens hebben zeker in hun zwangerschap, want het veranderd ons leven toch serieus é. Ik denk dat het ook een deel te maken heeft met mijn karakter, want ik ben iemand die plant, die dingen maanden op voorhand liefst klaar heeft. die graag controle heeft over dingen, en heb geen controle over wat gaat zijn binnen 10 weken... Vraag me toch van tijd af hoe mensen met meerdere kids dit doen... Zal proberen te genieten, jullie ook medepiekeraars
Komt tijd komt raad. Alles komt goed en je kleintje heeft maar heel weinig nodig. In het begin alleen jou en een plekje om te slapen. Je kunt dus (als het echt niet te betalen is) altijd later dingen aanschaffen. Tweedehands of lenen van vrienden/familie kan een optie zijn. Maak je maar geen zorgen, het komt goed!
Misschien kan het inderdaad helpen om alles op een rijtje te zetten. En ook vast bedenken waar je op kan bezuinigen als het toch tegenvalt. Dat heb ik ook gedaan. Waarschijnlijk is bezuinigen niet nodig, maar geeft rust dat 'k weet dat dat nog wel kan.