Hoi hoi, Een heel praktisch vraagje: Onze kleine man groeit als kool en ik heb inmiddels al drie bewaarboxen vol met kleertjes die te klein zijn. Ik vroeg me af: wat doen jullie met al die kleertjes? Ik snap het bewaren voor een eventuele tweede, maar die gaat er niet komen. Bovendien weet je dan natuurlijk ook nooit of je er weer eentje van hetzelfde geslacht gaat krijgen . Ik heb inmiddels al wat weggegeven aan een goed doel en aan een tweedehandswinkel (maar die zijn ook best selectief, het aanbod is enorm). Marktplaats vind ik gedoe en ook daar geldt dat er veel aanbod is. Ik zit er nu aan te denken om toch een selectie te maken. De leukste dingetjes bewaren en de rest weggeven. Maar krijg ik daar dan geen spijt van? Aan de andere kant vind ik het ook een leuk idee dat een ander kindje de kleertjes weer gaat dragen. Mijn zusje wil graag een kindje, maar die zal tzt ook wel nieuwe dingen willen kopen en krijgen. Dus dat wordt dan gewoon heel veel. Hoe doen jullie dat?
Ik zet een deel op mp, met de app is dat zo gedaan. Eem deel geef ik weg. En ander deel gooi ik weg. Oja en wat mij dierbaar is bewaar ik!
Mijn zusje is nu ook zwanger van een meisje, ze hebben het niet zo breed en daarom hebben zei mijn halve babyuitzet gehad, incl. Alle babykleertjes op 2 pakjes na. Geen idee wat ik er mee had gedaan als m'n zusje niet zwanger zou zijn. Gewoon bewaren denk ik.
hier in de vriendenkring wordt het doorgegeven maar het komt dan ook weer terug bij mij.. daarna gaat merkkleding op marktplaats en de rest in de zak van de kringloop.
Wij gaan in oktober weer stoppen met de pil. Heb alle kleertjes van m'n dochter bewaard. Mocht het zo zijn dat we een jongetje mogen krijgen, gaan hopelijk de kleertjes naar m'n broer of er is in de vriendenkring weer een kindje op komst. Marktplaats vind ik ook teveel gedoe. Misschien bewaar ik het dan wel tot Koningsdag en verkoop ik het dan. Voorlopig bewaar ik het nog, over een tijdje weten we hopelijk of we het nog een keerje gaan gebruiken
De echte inieminie kleertjes van de eerste paar weken heb ik allemaal bewaard in een speciale box. Vanaf maat 74 heb ik steeds alles verkocht. Ik heb altijd beebielove, bij een volgend seizoen verkoop ik kleertjes van vorig seizoen en daar koop ik dan weer nieuwe voor. Ik ga dat niet allemaal bewaren, alleen die eerste kleertjes wel allemaal die nog zo naar baby ruiken. Bij een evt tweede moet het ook maar net hetzelfde geslacht zijn en dezelfde maat in hetzelfde seizoen. En daarbij vindt ik het dan ook niet leuk als ze beide met dezelfde kleren in zelfde seizoen op de foto's staan. Ik verkoop mijn beebielove op marktplaats altijd goed en daarvan koop ik weer nieuwe kleertjes.
Ik bewaar alles wat er nog goed uit ziet. Heb inmiddels 6 grote boxen vol. Mocht ons tweede kindje een meisje zijn, ga ik mijn vriendinnen er blij mee maken. Als zij het niet mooi vinden/nodig hebben, gaat het naar het goede doel.
Voorlopig gaat alles netjes ingepakt naar zolder. Mocht er een tweede komen dan zie ik wel wat er hergebruikt kan worden en anders gaat het naar familie of vrienden.
Hier is het doorgeven aan anderen, en ik sta met een deel van de kleertjes een aantal keer per jaar op kinderkleding beurzen. Soort rommelmarkt voor alleen kinderkleding en spullen. Ik verkoop daar eigenlijk altijd best goed. Van dat geld haal ik dan bv eens een keer een wat duurder setje kleding voor de kids
De eerste pakjes van mijn kindjes heb ik opgehangen in een lijst met het geboortekaartje erbij. Tevens de mooiste kleertjes bewaard. Heb nu twee kindjes, wie weet. Kleding die al twee kindjes is meegegaan gaat weg. Kringloop oid. Mooie merkkleding bewaar ik nog. Soms verkoop ik iets.
Echte merkkleertjes die ik nieuw heb gekocht zoals Tommy (in uitverkoop) en hele leuke kleertjes die tijdloos zijn bewaar ik. De rompers en sokjes ook allemaal, koop alleen witte rompers omdat ik ze dan voor zowel jongens als meisjes kan gebruiken. Verder zet ik alles op marktplaats en als het n bje modieus is verkoopt het prima. Ik koop zelf ook nagenoeg alles via mp, dus maak soms zelfs nog winst erop. Vind het een leuke sport en idd wat ik hier al eerder las, met de app is het zo gedaan. Omdat ik veel koop en verkoop via mp, had ik het vorige maand bijgehouden, ik kwam toen uit op 1,65 wat ik heb uitgegeven aan kleding, terwijl ik veel leuke kleding had gekocht die maand, maar omdat ik nu werkloos ben heb ik ook de tijd om lekker te speuren en alles erop zetten
Hmmm ik ben heel moeilijk met dingen weg gooien!! zelfs me eigen zakken kleding ligt nog op zolder hihihi maar ik denk dat ik de leukste en dat zullen er veel zijn bewaar en paar dingetjes weg geef aan mensen of vrienden die het nodig hebben
De mooiste jongenskleding op marktplaats (idd met de app) en de rest in de textielbak voor het goede doel. De mooiste meisjeskleding gaat door naar mijn nichtje en de rest in de textielbak. In ziekenhuizen kunnen ze ook vaak reservekleding gebruiken.
Ik bewaar alle 'eerste keer' dingetjes. Eerste kerstmis, verjaardagkleding, afzwemzwembroek, etcetc. Daarnaast bewaar ik voor mijn dochter wel wat jurkjes Enzo zodat ze die later misschien aan haar dochter aan kan doen. Dat geldt ook voor bijzondere pakjes voor pasgeborenen. De rest wordt - verkocht - weggegeven - zak van max
Ik ga nu de kleertjes van mijn dochter uitzoeken. Alles wat ik mooi vind, bewaar ik. De rest ga ik óf verkopen via marktplaats/vraag en aanbod facebook óf aanbieden bij Ruil makkelijk kleertjes en speelgoed | KrijgdeKleertjes Dit laatste vind ik zelf een goed inititief in deze wegwerpmaatschappij. Ik heb er inmiddels zelf al een doos kleertjes vandaan en bied inmiddels zelf ook kleertjes aan. Je betaald dan een klein bedrag aan de site en voor de rest de verzendkosten aan de verkoper van het pakket. Ik heb laatst voor 4,00 met DHL een pakket ontvangen en voor ongeveer 2,00 een bijdrage aan de site geleverd (gaat ook nog een klein stukje van naar een goed doel). Daarvoor kreeg ik een doos kleertjes opgestuurd met 20 dingen erin (ligt er net aan welk pakket je uitzoekt op de site). Niet alles was mijn smaak, maar ja voor 6,00 een doos kleertjes.... In het najaar wordt hier een kledingbeurs georganiseerd waar je je kleertjes ook te koop aan kunt bieden, je krijgt dan 80% van je vraagprijs vergoed, de rest is voor de gemaakte onkosten. Wellicht zoiets ook een idee?
Ja! Dat is ook een idee. Ik heb intussen mijn eigen kleertjes terug van mijn moeder. Ben alleen een meisje, dus voor onze man zat er niks bruikbaars bij . Ik denk dat ik toch marktplaats probeer. Twijfel alleen tussen setjes maken of per stuk aanbieden...
Ik heb het van mijn oudste (zoon) heel lang bewaard, maar toen de tweede een meisje bleek te zijn, heb ik veel kleertjes weggegeven en de merkkleding op marktplaats verkocht. En uiteraard de 1e pakjes bewaard. Dat weggeven is wel heel leuk hoor. De zoontjes van mijn vriendin hebben dagelijks kleding aan van mijn zoon. Er wordt dus heel dankbaar gebruik van gemaakt en dat vind ik fijner dan dat het op zolder ligt te verstoffen.
Ik heb alles nog van mijn dochtertje (nu 2). Ik ben zwanger van de tweede en dat wordt een jongetje. Dus op 1 of 2 dingetjes na kan ik alles niet weer zelf gebruiken. Waarschijnlijk zal er ook geen nr 3 komen. Hoewel ik besef dat ik die kleertjes dus echt nooit weer zal gebruiken vind ik het heel moeilijk om ze weg te doen... Het eerste pakje van mijn dochter bewaar ik sowieso. We hebben momenteel twee zwangere dames in de familie, dis als één van hen een meisje krijgt kan die wat spullen krijgen. Heb wel uitgezocht wat nog echt mooi is en wat niet meer mooi is, dat gaat uiteindelijk 'gewoon' weg denk ik.