Die van ons ligt al sinds ze 1 jaar is in de combisleeper van 110 cm, die bedoeld is tot 4 jaar. nooit problemen mee gehad, heerlijk warm. Draait ook altijd alle kanten op en kan er nu zelfs in lopen
Ik lees al een paar keer dat mensen het levensgevaarlijk noemen om een slaapzakje aan het voeteneinde vast te leggen. Waarom is dat zo gevaarlijk dan? Ik heb hier hydrofiel-luiers onder de slaapzakken genaaid. Die stoppen we dan in in het voeteneinde. Ze ligt dan dus ook min of meer vast, al hebben we wel eerst ongeveer 15 cm hydrofiel-luier en dan pas het slaapzakje. Ze kan dus nog behoorlijk bewegen. Ze heeft zelfs zat ruimte om zich om te draaien, want ze is een buikslaper. De reden dat we dit doen, is dat onze dochter anders iedere keer dwars in haar bedje ligt, met haar hoofd heel naar tegen de spijlen en ze dan heel hard gaat huilen. Dat gaf echt drama's met inslapen. Op een gegeven moment was ze door het huilen ook weer zo wakker, dat slapen er echt niet meer in zat. Op deze manier heeft ze nog behoorlijk wat bewegingsruimte, maar niet genoeg om dwars te komen te liggen, waardoor ze heel makkelijk inslaapt. Zit het eventuele "levensgevaar" er in dat ze dan makkelijker een hoofd of arm in het slaapzakje kunnen trekken? Ik kan niet bedenken waarom het anders gevaarlijk zou zijn. Dat is hier trouwens nog nooit gebeurd. Zou ook niet weten hoe ze dat voor elkaar zou moeten krijgen.