Ik zit even met mijn handen in m'n haren. Mijn zoontje, onlangs 1 jaar geworden vind het erg moeilijk om alleen te spelen. Het liefst speelt hij niet en wil hij alleen op schoot of kruipen door de het huis en ontdekken en uiteraard achter mij aan kruipen. Als ik op de bank zit, wil hij ook bij mij op de bank en dan springen etc etc. Ik weet het niet meer. Hij kan zich helemaal niet zelf vermaken.
Met 1 jaar is het normaal dat hij nog niet zelf kan spelen. Misschien helpt het als je wat meer dingen 'samen' doet, bijvoorbeeld als je de was opvouwt, hem ook een doekje geven, hem bij het koken een lepeltje en plastic bordje geven, etc. Hem overal bij betrekken en misschien eerst samen spelen, zit hij dan in zijn spel, rustig opstaan. En hem verder lekker laten kruipen en ontdekken en je huis dreumesproof maken.
Idd, probeer samen dingen te doen en probeer een aanzetje te geven tot alleen vermaken. Maar verwacht geen wonderen hoor, mijn dochter kan zich soms prima alleen vermaken na een aanzetje (bv een beetje samen met Duplo spelen en vervolgens speelt ze zelf verder terwijl ik wat anders ga doen), op andere dagen (momenteel dus bv weer de hele dag) staat of zit ze altijd direct naast me alsof er een touwtje van 10cm tussen ons zit Ik probeer haar dan enigszins te betrekken in wat ik doe (bv was opvouwen), zo loopt ze niet te veel in de weg
Hier ook een schoothondje Was een paar weken heel erg maar hij gaat nu wel weer wat meer alleen spelen. Hij "helpt" me ook bij alles, afwas opruimen en de was...maak er maar wat van, het hoort bij de leeftijd denk ik.