Waterpokken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debke83, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo allemaal,

Ik had zaterdag al een topic geopend over de uitslag wat mijn zoontje had.
    Nou het werd dus steeds erger, en ben net met m bij de huisarts geweest...het zijn dus de waterpokken:(
    Hij heeft nu de mentholgel gekregen en verder moet het natuurlijk vanzelf weggaan.

-Maar hoelang duren de waterpokken eigenlijk?
    (helemaal vergeten te vragen)

-Denken jullie dat hij naar het KDV mag? aangezien het natuurlijk besmettelijk is...dus zal wel niet...

-Mag hij wel zwemmen (weet niet in een openbaar zwembad aangezien hij dan andere kids kan besmetten) maar gewoon in zijn eigen badje?

Iemand verder nog tips?Is zo sneu voor hem...zeker nu met de warmte!

Liefs Debbie

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.183
    113
    Hier ook een meisje die vorige week waterpokken had. Heerlijk die jeuk met die warmte.
    Zij kreeg donderdag de eerste plekjes, vrijdag en zaterdag werden het er meer.
    Zaterdag nacht/zondag overdag/zondagnacht zijn het ergste geweest. Kind verging van de jeuk.
    Maandag voor de zekerheid nog dagje thuis gehouden maar was eigenlijk niet nodig.
    Vanaf dinsdag was alles helemaal ingedroogt. Nu verdwijnen de plekjes langzaam allee heeft ze nog wel wat last van de plekjes in haar luier.
    Ik heb haar gewoon thuis in de tuin laten spelen en ook in het badje. Het was bloedheet vorige week.
    Kindjes mogen wel naar de creche mits ze er niet ziek van zijn.
    Wat heir heel goed hielp was haar in een havermoutbadje doen en insmeren met calendula van vsm (wist je dat mentholgel niet mag bij kindjes onder de twee jaar? Staat op de verpakking!)

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Huh? onee mag dat niet?
    De huisarts heeft me die als recept voorgeschreven?
    Hmm nu weet ik niet of ik m op moet smeren, in de bijsluiter staat er niets over trouwens.

Damien heeft nu niet echt jeuk eraan...teminste ik zie hem er nooit aanzitten.Vandaar dat ik ook eerst twijfelelde of het wel de waterpokken waren.

Hij is niet echt ziek ervan...wel hangerig en niets is goed natuurlijk.
    Eten wilt ie ook niet want heeft ook nog eens last van zijn doorkomende kiezen en hij heeft ook pukkeltjes in zijn mond en tongetje is open:x

Thnx voor de tips!

Liefs Debbie

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik weet dat de menthalpoeder niet mag, maar niet of de gel ook niet mag. Erg ballen, want het werkt ontzettend goed.

Kinderen mogen trouwens over het algemeen met waterpokken gewoon naar het KDV. Voor de zekerheid kun je ze even bellen. Ze zijn namelijk toch al ruim voordat de symptomen zichtbaar zijn besmettelijk, dus de meeste kinderen zullen al besmet zijn. Bovendien moeten ze het toch een keer doormaken.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.183
    113
    Ik kreeg het ook voorgeschreven van de HA (niet voor waterpokken trouwens maar voor een allergische reactie bij mijn dochter) maar de apotheek weigerde het mee te geven. Ipv kreeg ik calendula. Het was idd de metholpoeder maar ik dacht dat het ook voor de gel goldt

Deel Deze Pagina