Help dramaaa!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bahar23, Feb 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bahar23

bahar23 Actief lid

Aug 30, 2008
    152
    0
    0
    terneuzen
    hallo ik zit met een probleem..ik heb sinds vorige week eindelijk me rijbewijs gehaald.normaal gesproken zat mij dochter graag in de auto als we bijv met me moeder ofzo weg gingen, maar nu ik aant het rijden ben is het een drama..of ik haar nu achter in de stoel zet, of voor naast mij ze word helemaal overspannen tijdens de rit..ik heb ook een aantal keer me broertje meegenomen als ik weg ging zodat ze bij hem op schoot kan maar das ook geen succes..ik heb haar in de 11 maanden tijd nog niet zo ernstig horen huilen..ik weet er geen raad mee.het enige wat ze tijdens de rit wil is bij mij op schoot..zijn er dames die er ook moeite mee hebben gehad en hoe hebben jullie het opgelost..ik raak helemaal in paniek tijdens het rijden omdat ze zo erg aan het huilen is..

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Eh bedoel je nou dat je je dochter op schoot had toen je moeder nog reed en jij je rijbewijs niet had? Omdat je schrijft dat je je broertje had mee genomen zodat ze bij hem op schoot kon? En dat ze alleen bij jou op schoot wil zitten? Dat moet ze dan gewend zijn, anders zou ze dat niet verzinnen.

Mocht je dat inderdaad hebben gedaan, wil je dat niet meer doen alsjeblieft, het is zo ontzettend gevaarlijk als er iets gebeurt. En er zit niets anders op dan je dochter het niet meer toestaan, ook al huilt ze dan daarom.

Ik denk dat jij ook nog gespannen bent met autorijden en zeker als je dochter erbij is.
    In het begin vond ik het ook nog best spannend toen ik net mijn rijbewijs had. Dochterlief voelt dat natuurlijk aan en reageert daar ook weer op.

Vervelende situatie voor jullie allebei, maar ik denk dat je er toch door heen moet. Jij proberen ontspannen te blijven als je weg moet en dochter moet er maar aanwennen, je moet toch weleens weg met de auto. Eerst misschien kleine stukjes zodat ze niet heel lang in de auto hoeft en dat opbouwen?

3. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Dat is inderdaad heel vervelend tijdens het autorijden! Ik krijg er ook altijd de zenuwen van als mij dochter begint te huilen/jammeren als ik achter het stuur zit. Natuurlijk wil/moet je op de weg letten, maar het liefst zou je natuurlijk je kindje eerst even troosten.

Ben je zelf niet nogal gestrest achter het stuur? Het kan natuurlijk zijn dat je zelf nog een beetje zenuwachtig bent en dat je kindje dit voelt en daarvan overstuur raakt. Dat ik net mijn rijbewijs had was ik ook nog niet helemaal op mijn gemak in de auto. Mischhien kan je gewoon een aantal keer een stuk rijden zonder je dochter, dan wordt je vanzelf relaxter achter het stuur. Of een cd'tje op met kinderliedjes en meezingen (en natuurlijk wel op de weg blijven letten ;)), haar favo speeltje mee in de auto.....

Succes!

PS: we zullen het wel niet goed begrepen hebben, maar ik sluit me aan bij Yolanthe. Nooit je kindje op schoot in de auto! Pffff doodeng!

4. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je kan zo'n rubber ding aan je auto hangen. de ene of de andere auto wil nog welus schelen met druk in de oren of wagenziekte. zo'n strip helpt daartegen. baadt het niet dan schaadt het in ieder geval ook niet. over het los op schoot zitten zeg ik maar even niks. dat is al gedaan. en een muziekje opzetten kan ookal veel helpen.

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mijn vriend wil het liefst meteen de auto langs de kant van de weg zetten zodat ze getroost kan worden of ik moet achterin gaan zitten.
    Ik heb dat 2 keer gedaan en heb daarna gezegt dat ze dan maar even huilt.
    Ik kan nu ook niet zodra ze begint te mopperen alles aan de kant gooien en haar troosten.
    Nee ik vind het ook niet leuk als ze zo huilt maar meestal is het hier omdat ze moe is en zich in slaap huilt.
    Ik zou zeggen, verstand even op 0, oorkleppen op en luister het gewoon even aan.
    Als ze gewent is jou altijd in de buurt te hebben met auto rijden of bij jou op schoot te zitten ( gevaarlijk trouwens) dan is het niet zo heel raar dat ze zo reageerd.

6. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn 1e ingevind was ook ben je zelf niet zenuwachtig als je achter het stuur zit? Als je net je rijbewijs hebt kan ik me dat heel goed voorstellen hoor ;) weet het nog van mij zelf had het zweet in de handen te staan de 1e keer ;) het moet een automatisme worden... Als je gestresst bent ofzo kan dit overslaan op je kindje nl. En idd hou nooit je kleine op schoot! dat is echt heel gevaarlijk.

Share This Page