Niet doorslapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mandy5657, Oct 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mandy5657

Mandy5657 Lid

Oct 18, 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, :)

We hebben een zoontje van 13 maanden die nog steeds niet doorslaapt Vanaf zijn geboorte krijgt hij s nachts melk.
    We hebben eigenlijk alles al geprobeerd.
    * Laten huilen
    * Later naar bed
    * Voor het slapen gaan lekker moe maken
    * In badje doen
    * Overdag minder laten slapen
    en ga zo maar door.....
    Momenteel krijgt hij overdag geen flesvoeding meer.
    Alleen nog voor het slapen gaan.
    Overdag slaapt hij nog maar 1 keer (s ochtends, zo'n 1,5 uur)

Het is een actief mannetje, gaat overdag naar het kdv, dus verwacht je eigenlijk dat hij s avonds doodmoe is.
    Ik moet wel zeggen dat hij vanaf zijn geboorte bij ons op de slaapkamer ligt. We wonen op een appartement met 1 slaapkamer.
    Ja, het appartement staat al een tijdje te koop....

Zijn schema ziet er op dit moment als volgt uit:

09.00 pap-brinta
    10.30 naar bed
    12:00 2 boterhammen, sapje,water of bekertje halvolle melk
    tussendoor evt koekje liga
    15:00 fruit, sapje, water of thee
    tussendoor yoghurt of danoontje
    18:00 warm eten, sapje
    20:00 180cc melk of pyamapapje of brintapap

Daarna gaat Fynn naar bed.
    Dus rond 20.30. Hij slaapt dan vrijwel direct.
    Maar tot ongeveer 23.00. Dan gaat hij staan in zijn bedje en begint te huilen. In het begin hebben we hem gedoseerd laten huilen, maar hij bleef doorgaan en bleef staan in zijn bedje (ongeveer zo'n 1,5 uur lang) Met als gevolg dat we hem niet meer stil kregen.
    Dus nu om 23.00 krijgt hij weer flesvoeding.....ook al geprobeerd met water. Echter geen succes, hij ging nog harder krijssen.
    Na een paar slokken warme melk valt hij weer in slaap tot ongeveer 03.00 s nachts. Dan weer hetzelfde ritueel.
    Uiteindelijk is dan om 06.30 s ochtends klaarwakker!!
    Helaas papa en mama niet (hihihi)

Het rare is dat Fynn juist niet wakker wordt als wij naar bed komen.
    En daarnaast slaapt hij bij andere mensen (opa oma, vrienden) altijd door.........:$:(

Het is echt heel vermoeiend. Soms lopen we echt op onze tenen.
    Heeft iemand hier hetzelfde of tips??

Alvast bedankt! Groetjes Mandy

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

wij hebben het ook gehad bij de eerste we hebben toen de laatste fles wat dikker gemaak door een schrepje voeding extra of brinta pap 1 schrepje erbij in... je kan het proberen om het ook te doen... nee heb je ja kan je krijgen...

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Heel eerlijk denk ik dat het gewoon gewenning is.. Hij kan het wel ergens anders dis zou dat thuis ook gewoon moeten kunnen...

Gaat ie wel bij de eerste moeheid signalen naar bed?
    Te moe kan ook resulteren in slechter slapen..

En als je er echt vabaf wil denk ik dat je echt even door moet zetten

4. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Kun je eventueel hem om 12 uur smiddags in bed leggen? Hier was daarmee het probleem opgelost.

5. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hij kan het dus wel! Ik denk dat hij doar heeft dat wanneer hij huilt hij melk krijgt. Op die leeftijd zijn ze al erg slim. Ik denk dat jullie een keer flink moeten door bijten, des noods de slaapzak aan het voeteneind vast leggen zodat hij niet kan staan. Ik zou hem geen melk meer geven, word dan voor jullie vast wel ff pittig maar waarschijnlijk heeft hij het na 1 avond al wel aardig door en zou hij de avonden ernaar sneller toegeven.

Als hij wakker word naar hem toe niks zeggen. Als hij staat gewoon weer neerleggen. Dat zul je misschien wel een uur (of langer) moeten vol houden. Bij hem blijven, geen oog contact, niet praten desnoods zijn favo liedje zacht zingen en over zijn bol aaien. Zodra je toegeeft heeft hij gewonnen en ben je er niks mee opgeschoten.

Hij heeft die melk niet nodig en voor hem en jullie is het beter als hij gewoon doorslaapt. Dit hoef je natuurlijk niet te doen maar dan blijft hij wakker worden bij jullie voor melk.
    Succes!

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Meestal werkt moe maken of langer wakker houden juist averechts, ik zou juist proberen 'm weinig te prikkelen vanaf een uur voor bedtijd en misschien een half uur of uurtje eerder naar bed. Kdv is natuurlijk ook erg verl prikkels, dus 's avonds eens heeeel rustig aan proberen te doen.
    Oh, en als je iets verandert, hou dat dan zeker 14 dag consequent vol, hij zal niet vanaf dag 1 de nieuwe aanpak 'begrijpen'...

7. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Is je mannetje niet te moe? Ik vindt nl. dat hij erg laat naar bed gaat gezien dat hij alleen in de ochtend nog 1,5 uur slaapt. Hoe komt het dat hij niet nog 2x slaapt of alleen 1 middagdutje doet? Wil hij dat niet? (ik heb er op sommige dagen ook ervaring mee hoor;), zit net tussen 1 en 2 slaapjes in, en soms betekend dat dat hij in de late middag dus niet meer wil;), maar vaak wel hoor, of alleen een middag dut vanaf 12/12.30).

Ik weet niet hoe laat hij uit zijn ochtendslaap wakker wordt, maar het lijkt me een veel te lange ruk tot 20.30? Hier is de reguliere bedtijd 19.30 (daar wijken we wel soms vanaf hoor) en als hij wat slechter overdag geslapen heeft gaat hij rond 19u naar bed. Ik zou hem toch proberen wat anders te laten slapen overdag, dus of 2x of 1x maar dan in de middag. Ik weet dat oververmoeidheid hier vaak slechter slapen betekent, dus minder laten slapen overdag zou ik nooit doen vooral omdat hij maar 1,5 uur overdag slaapt. Hier vinden ze op het KDV dan ons mannetje weinig slaapt, en dat is toch altijd 2 uur overdag.

Maar ik denk ook dat de melk gewenning is geworden, zeker omdat hij elders wel gewoon doorslaapt.

Iig succes!

8. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Het eerste wat bij me op komt is te moe. De middag is erg lang, van 12:00 tot 20:30. Middagdutje misschien wat later en s'avonds wat eerder slapen. Daarnaast slapen heel kinderen van die leeftijd nog niet door en kan het gewoon bij je kindje horen. Maar dat het vermoeiend is weet ik, op een goede nacht hoef ik er maar vier keer uit op een slechte nacht...

9. Mandy5657

Mandy5657 Lid

Oct 18, 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Allereerst bedankt voor al jullie reacties.
    We hebben zelf ook het vermoeden dat het deels het wennen aan de flesvoeding s nachts en deels dat Fynn bij ons op de kamer slaapt.
    We gaan zeker jullie tips gebruiken om hem door te laten slapen.

Gisteravond bijvoorbeeld: Fynn naar bed 20.30 (wat later, om te proberen).
    Hij viel meteen in slaap. We zijn naar bed gegaan (heel zachtjes hihihi). Op het moment dat het nachtlampje uitging, werd meneertje meteen krijsend wakker en ging meteen weer staan.
    dan is hij zo in tranen....als we hem dan neerleggen blijft hij opstaan, tot zijn laatste kracht. Soms moet ik er dan wel een beetje om lachen.
    Helaas heeft Fynn het zover voor elkaar, dat hij tussen ons in ligt. Zo krijgen we in ieder geval een beetje nachtrust. Aangezien de wekker tussen 05.00-06.00 gaat.
    In idd een goede nacht is 1 tot 2 keer eruit en een slechte om de 3 uur.
    We houden jullie op de hoogte

Groetjes Mandy

10. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Maar misschien stomme vraag.. Maar wasrom heb je hem wat later naar bed gedaan?
    Je kan hem beter eerder naar bed doen of althans proberen

11. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    En als je hem nou eens rond 7 uur op bed brengt? Ik merkte dat onze jongens ook onrustig waren in de nacht omdat ze te laat naar bed gingen.

Mocht dat niet helpen dan zou ik echt doorzetten en dan mag een paar nachten brullen. Het klinkt echt als gewenning, melk heeft hij helemaal niet meer nodig in de nacht. En het is natuurlijk ook wel lekker om bij pa en ma te liggen.

Trouwens in een pyama papje zit heel veel suikers. Kan het daar ook aan liggen misschien?

12. Mandy5657

Mandy5657 Lid

Oct 18, 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja....Fynn gaat normaal ook veel eerder naar bed, alleen omdat Fynn dan om 23.00 weer klaar wakker is, wilden we proberen om Fynn later naar bed te brengen. Eigenlijk om te kijken of Fynn dan ook weer om 23.00 wakker wordt. Op een gegeven moment probeer je eigenlijk alles......

13. Rozaly

Rozaly Bekend lid

Apr 26, 2011
    736
    0
    16
    Hi,
    Ons mannetje is bijna 14 maanden, en slaapt helaas ook nog bijna geen nacht door. Het ging beter, toen werd ie alleen om half 6 wakker. Hij kreeg toen een fles en sliep heerlijk weer een uurtje of 3 (soms zelfs 3) Maar sinds een tijdje komt hij ook continu 's nachts. Hij slaap overdag vaak 2x, in totaal 3uur. Als ie dit niet doet, is het 's nachts sowieso een gekrijs.
    We hebben m van de week 2 nachten laten huilen. De eerste keer sliep hij na een goed uur, de 2e keer ben ik na 1,5uur naar hem toe gegaan. Hij krijste aan 1 stuk door. Toen ie rustig was, viel hij weer in slaap. Nu gaat het weer wat beter. Denk dat ik dit laten huilen ook blijf doen. Anders kunnen we om t uur melk gaan geven... De fles om half 6 vind k trouwens geen probleem, veel kinderen zijn om 6 uur wakker ben al blij dat hij dan weer slaapt.
    Succes!!

14. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Tja ieder zo zijn eigen ding. Maar ik zou mijn zoontje echt niet een uur kunnen laten huilen, dan breekt mijn hart (en het zijne).

15. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik wil niet heel vervelend doen hoor
    Maar in je openingspost staat dt ie om 20.00 brinta krijgt of pyjamapap(stop eens met die suikerbom zou ik zeggen)
    En dan om 20.30 naar bed gaat

En nu zg je dt ie normaal eerder naar be gaat en je gister om 20.30 heb geprobeerd..

Dus hoelaat gaat ie nou naar bed :(

16. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Idd ieder zn eigen ding

Maar soms is het even 'nodig' om uit een bepaald patroon te komen

17. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Dat ben ik niet met je eens. Je kan er voor kiezen om het op die manier te doen. Maar nodig is het niet, er zijn zat andere manieren.

18. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Daarom staat het ook tussen haakjes he ;)

En vaak is dt huilen maar 2 nachtjes ofzo en dan is t over
    Tsjaa.. Als laatste redmiddel vind ik t niet zo heel erg eerlijk gezehd maar goed dat ben ik :)

En als die andere manieren niet helpen moet je toch wat..
    En niet ieder kind is natuurlijk hetzelfde sommige kinderen reageren goed op andere manieren en andere kinderen niet

19. Mandy5657

Mandy5657 Lid

Oct 18, 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even voor de duidelijkheid (sam20).
    Zoals je leest gaat Fynn normaal eerder naar bed (rond 19.00-19.30).
    Maar omdat hij dan steeds om 23.00 wakker werd, hebben we geprobeerd wat hij deed als hij later naar bed ging dus rond 20.00-20.30
    Op een gegeven ogenblik probeer je van alles (ook op advies van anderen) en probeer je idd een ander patroon.
    Het lijkt allemaal heel makkelijk maar is het niet altijd.
    Maar goed we blijven prroberen

20. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Meid, zwaar vermoeiend lijkt me dit!

Ik zou zelf mijn kindje niet laten huilen en ben het eens met mamaloe dat dit een keuze is en niet nodig. Maar ik kan me wel voorstellen dat je inmiddels ten einde raad bent.

Volgens mij is je mannetje inderdaad heel moe. Maar als ik het goed begrijp gaat hij dus wel weer slapen na een paar slokjes melk? En ook als hij tussen jullie in ligt? Waarom wil je dit precies niet? Want wat nou als je dit accepteert? Misschien keert de rust dan terug? Wat hem ook rustiger kan maken. Want je komt in een cirkel en er op dit moment niet uit.

In ieder geval een knuffel!

Share This Page