Dagmenu baby 7,5 mnd bij borstvoeding

Discussion in 'Voeding' started by loes80, Aug 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loes80

loes80 Lid

Apr 29, 2011
    92
    0
    6
    hoi allemaal,

Ik vind het lastig om goed informatie te vinden over het juiste dagmenu voor baby's bij een bepaalde leeftijd.

Mijn zoontje is nu 7,5 maand. Zijn dagmenu ziet er ongeveer als volgt uit:
    6.30 borstvoeding
    9.30 fruithap
    12.00 borstvoeding en oefenen met broodkorst
    16.00 borstvoeding
    17.30 groentehap
    19.00 borstvoeding

Hoe ziet het dagmenu van jullie kinderen van deze leeftijd er uit?

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Lijkt me heel prima.
    Mijn zoontje is een maand jonger en krijgt hetzelfde op de broodkorst na, daar wil ik met ongeveer 7 maanden mee beginnen.
    Is de groentehap alleen groente of ook al wat meer? Ik geef nu sinds een paar dagen aardappel erbij en als hij 7 maanden is wil ik rustig (een paar keer per week) vlees/vis erbij gaan geven.
    Kom trouwens gerust meeschrijven in dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/379337-at-jouw-baby-dreumes-vandaag-2.html :)

3. loes80

loes80 Lid

Apr 29, 2011
    92
    0
    6
    De groentehap bestaat uit groente en aardappel of rijst. We maken het meestal vers, maar hij heeft nu ook een paar keer een potje gehad en daar zat ook vlees / vis doorheen. Dat wil ik nu eigenlijk ook gaan doen als ik het vers maak, maar omdat papa vegetarier is en ik maar vegetarisch mee eet moet dat weer even in mijn systeem komen.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #4 dirksmama, Aug 23, 2012
    Last edited: Aug 23, 2012
    Rond die leeftijd begon ik ze eten aan te bieden op momenten dat ik zelf at, dus de gewone eetmomenten, ontbijt, lunch, diner. Voor en na vast voedsel een borst en verder gewoon borst op verzoek. Ze mochten gewoon zoveel eten als ze wilden, of dat nou 1 likje was of een bak vol.

Vlees kregen ze pas na hun verjaardag, en als jullie vegetarisch eten: vlees is helemaal niet nodig als je gewoon de goede dingen geeft naast borst. Boek van Stefan Kleintjes: Eten voor de kleintjes (van borst tot boterham) geeft hier voldoende informatie over.

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ons jongetje krijgt ongeveer hetzelfde, maar dan meer bv, bambix in de ochtend en een hele boterham bij de lunch. Het is een veelvraat... Ik pin me niet vast op een schema, hij vraagt toch wel zelf om melk en de rest komt daar tussen door. Meestal wel eerst de borst voor de boterham, aangezien hij geen water etc wil drinken. Zijn we daar wel aan aan het werken.

6. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

Mar 2, 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Mijn dochter is bijna 8 maanden en dit is zo goed als ons schema! Ze is een ontzettend goede eter, vanaf dat ik begon met bijvoeding(6 mnd)

6.30/7.00h bv
    9.30/10.00 fruit (ongeveer de hoeveelheid van een flink klein potje, maar dan vers)
    12.00 broodje met beleg
    14.00/14.30 bv
    17.00 warme hap (Iets meer dan een groot potje, ook vers gemaakt. Sinds de laatste keer koken ook met wat vlees/vis erin. En dan aardappels/rijst)
    19.30/20.00 bv

Tussendoor bied ik haar ook via rapley dingetjes aan. En als wij eten zit ze er altijd bij en eet ze via rapley mee, of als we iets eten wat ze niet mag krijgt ze een broodkorst. Als ik een appel eet bijv krijgt ze daar ook gewoon een stukje van enz.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier was het met 7 maanden onbeperkt borstvoeding (en soms kunstvoeding) op verzoek, meestal rond de 8-9 voedingen per 24 uur en in de middag kregen ze een hapje of 3 van wat fruit.

Rond de 8/8.5 maanden is het fruit naar de ochtend gegaan en is er groenten bij gekomen in de avond, de melkvoedingen waren er toen ong 6 per 24 uur en de bijvoeding werd toen ook steeds wat meer dan enkel een paar hapjes om te proeven.

Share This Page