Baby 7 maanden wilt niet liggen / omrollen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door larisa1, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Lieve meiden,

Ik zit met een vraag / probleempje..

Ons meisje is nu 7,5 maand oud maar wilt absoluut niet in de box spelen of op een speelmat. Iedere keer als ik haar even wegleg zet ze het op een brullen wat ik ook probeer. Ik leg haar ook vaak op haar buikje en laat haar spelenderwijs omrollen maar ook hier vind ze niks aan en probeert het dus absoluut niet uit haarzelf.

Ze kan al zitten en dit vind ze prachtig , als ik haar zittend in de box zet vermaakt ze zichzelf wel en speelt ze fijn ook in de kinderstoel.

Mijn vraag is eigenlijk heeft sms nog tips hoe ik ervoor kan zorgen dat liggend spelen wel leuk wordt en omrollen en interessant wordt? Alle tips met speeltjes aan 1 kant leggen etc etc heb ik allemaal al geprobeerd..

Of moet ik haar gewoon zittend laten spelen alleen hoe gaat ze dan kruipen, klauteren etc etc?

2. Veera

Veera Niet meer actief

En als je haar zittend laat spelen met speeltjes net buiten haar bereik? Dan zal ze die moeten pakken door er heen te gaan op haar buik. Kan ook zomaar zijn dat ze gaat schuiven en straks gaat staan omdat ze dat interessanter vind. Hier juist al een vroeg kruipertje en wil nooooit op haar rug liggen.

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou haar gewoon op de grond neerzetten als ze blijkbaar wel kan zitten. Bij mijn zoontje werd de verleiding al snel te groot en ging hij tijgeren om mijn hele huis overhoop te trekken. Wie weet heeft jouw dochter net zo'n ondernemend willetje... De box is nu meer voor mijn gemak, als ik even naar de wc wil ofzo.

4. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Die van ons vertikte ook buikliggen en omrollen. Kon met 5 mnd tegen ons aan zitten en met 6 maanden volledig los zitten. Hij vond liggen gewoon stom. Open rug was ok maar hij zat veel liever te kijken.
    Wij hebben zit uiteindelijk gewoon toegelaten. Wel nog iedere dag kort proberen en de favoriete speeltje zijdelings aanbieden zodat hij naar de zij rolde. En met 8 mnd ging hij rollen, met 9 tijgeren, met 10 kruipen en met 11 maanden lopen. Dus zijn ontwikkeling heeft er niets onder geleden haha.

Blijkbaar vond hij buikliggen eerst niet fijn!
    Hij spuugde ook nog best lang makkelijk. Maar nu slaapt hij zelfs op z'n buik dus komt wel goed hoor!!

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Op een gegeven moment wilde mijn dochter ook alleen nog maar zitten, dus zette ik haar maar gewoon neer(ze kon toen al wel omrollen). Op een gegeven moment is ze gaan tijgeren en nu kan ze tijgeren, zelf gaan zitten en gaan staan. Gaan tijgeren ziet er wel grappig uit. Ze doet haar benen helemaal wijd en laat zich dan voor over vallen. Ik wou dat ik nog zo flexibel was ;)

7. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kindje moest veel op haar buik liggen ivm plat hoofd. De fysio beweerde dat je kinderen soms een tijdje moet laten halen en dat ze er dan achter komen dat het best fijn is op je buik. Na 5 minuten schijnen ze dat door te hebben.

Mijn kindje gaf het vaak al veel eerder op en na een paar keer vond ze het heerlijk. Al met 5 maanden zwabberde ze over de grond om op ontdekking te gaan. Ik weet dus niet hoe lang je jouw kind laat huilen/mopperen?

8. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik zou haar gewoon lekker zittend laten spelen, als je haar zittend met speelgoed op de grond zet gaat ze vanzelf wel een keer op onderzoek uit. Mijn dochter wilde ook nooit liggend spelen, woedend werd ze! Na een tijdje ook niet meer gedaan, en ze heeft gewoon leren kruipen en lopen, maak je dus geen zorgen!

9. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties..

We hadden nog CB gebeld erover en ik kreeg letterlijk op mn donder dat ik mn dochtertje af en toe zittend neerzet om te spelen omdat ik ook weleens een tevreden vrolijke baby wil hebben dan een baby die loopt te krijsen als ik haar plat wegleg.. Volgens CB slaat ze nu een hele stap over namelijk omrollen en zal zo nooit gaan kruipen maar gaan kont schuiven waardoor haar beide hersen helften niet worden aangezet en ze daardoor later motorische problemen kan krijgen..

Ik laar haar ca. 10 min huilen maar dan zit of sta ik er wel bij..

Als ik zo jullie verhalen lees komt het vast goed en maak ik me hopelijk te druk om niks maar dat komt ook daardat stomme CB bureau😁

10. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Oja het CB. Natuurlijk zeggen ze niet alleen maar onzin, maar soms...
    Ik mocht mijn dochter ook absoluut niet neerzetten, want dan had ik straks een kind van één dat niks zelf kon en overal mama voor nodig had. Toen heb ik ze gezegd dat er geen enkel mens is die niet kan lopen (gezond mens dan).
    Natuurlijk moet je ze wel een beetje uitdagen, maar echt bij de meeste kindjes komt het vanzelf hoor. En ik snap het heel goed dat je ook wel eens een vrolijk kind wilt.

11. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mocht je er echt werk van willen maken, dan zou je een kinderfysio kunnen proberen. Die hebben vaak heel veel leuke oefeningen om de motoriek te stimuleren. Ik heb daar zelf echt goede ervaring mee.

Bij het CB moet je gewoon knikken bij alles wat ze zeggen. Haha. Dat is ook onaardig om te zeggen, want ik heb het afgelopen jaar soms best nuttig advies gekregen.

Komt vast helemaal goed hoor met jouw uk.

Deel Deze Pagina