Hoi! Mijn kleine klimtijger van 11 maanden klimt uit de tripp trapp! Ik heb zelfs zo'n nieuwe babyzit (ipv de houten beugel). Ik draai me om en ze zit al bovenop tafel! Er zijn wel van die tuigjes van stokke, maar die kosten 33 euro. Een beetje te zot vind ik. Zijn er universele tuigjes te koop ergens? Tips zijn welkom!
hier wel het originele tuigje en is het geld zeker waard, maar goed met een universeel tuigje zal het ook wel werken. Het is idd een stoel waar ze zo uitkomen vooral door het voetplankje.
Ik werk in een babyspeciaalzaak. En helaas passen alleen de echte tuigjes van stokke zelf op de trip trap stoelen. Deze tuigjes zitten vast aan het frame. Waardoor ze nooit los kunnen en dus veiliger is. Universele tuigjes zitten dus los en zijn dus gevaarlijk!
Dat is echt onzin hoor, maar mr. Stokke zal dit graag hebben dat je de klanten dit wijs maakt. De tuigjes van de Prenatal zijn ook zeer geschikt en kosten maar 6 euro (dacht ik, niet duur in elk geval). Mijn wat stevigere oppaskinderen zitten er echt vast mee op hun plek. Overigens is die niet strak genoeg voor mijn zeer smalle houdini, maar het oude model van Prenatal (was van leer/nepleer met een beertje erop) houdt zelfs mijn houdini op zijn stoel. Overigens als ik het eens vergeet (papa heeft er een handje van) dan zit meneertje dus op tafel.
Je zou ook het plankje lager kunnen zetten want dan kan ze zich niet afzetten. Ik heb mijn zoontje vast gezet met een sjaal. Was maar een paar keer nodig en nu klimt hij er gelukkig niet meer uit alleen in
dit wilde ik net schrijven.... voetenplankje naar beneden doen en eventueel het zitplankje wat verder naar voren, zodat ze wat meer 'klem' komt te zitten....
Ik heb hier ook een universeel tuigje en dat gaat prima hoor! Zoonlief mag dan nog niet zo oud zijn, maar hij zat dus al wel mooi op de tafel met zijn 7 maanden oud toen Dus toen hebben wij een tuigje aangeschaft en het is afgelopen nu. Je kan idd ook de plank naar beneden doen, dan kunnen ze zich niet afzetten.
Ik heb de plank al naar beneden, ze trekt gewoon haar knietje op, zet een voetje op het zitplankje en het is al gebeurd! Heb ik zelfs de babyzit erin. Het is ook een smal poppetje, ik heb het nu provisorisch met een hydrofiel luier opgelost, ik knoop ze gewoon vast. Morgen maar even naar de prenatal.... Ik vind het ook wel weer heeeeeel grappig!
Hmmm volgens mij had mijn vriendin het dan over een ander tuigje want haar dochter paste er met 7 maanden niet meer in... in het tuigje en zo groot is ze niet... ik wou er ook eentje kopen maar dat raadde ze af want mijn dochter was toen al bijna even groot als die van haar... maar het past dus wel?? die van prenatal zou ze daar nog in passen? ze is nu 70 cm... en bijna 9 kilo
Mijn zoontje was ook 7 maanden toen hij in het tuigje zat, hij is nu 76 cm en bijna 9 kilo. Gaat prima hoor!
Misschien had je vriendin het nog over het oude tuigje, dat was kleiner. Mijn zoontje moet daarin want uit de andere komt hij nog. Mijn oppaskindjes van rond een jaar (en een stuk groter en zwaarder dan mijn ventje) passen er allemaal nog prima in. Mijn zoontje is 71 cm en 7,8 kg terwijl de oppasjes rond de 11 kg zitten. Overigens komt mijn zoontje er ook uit door zijn knie in het babyzitje te zetten en klimt er zo uit. Voetenplankje gebruikt hij ook niet daarvoor.