Mijn zoontje van bijna 2 is vandaag gevallen en loopt sindsdien mank. Er is eigenlijk niets aan zijn been te zien. Na de val was het wel huilen en het mank lopen was ook direct daarna. Geeft af en toe pijn aan, maar ik mag er wel aan zitten. Hij wil nu iets meer getild worden, maar loopt ook nog wel en wil ook wel spelen. Wat zouden jullie doen?
Ik zou kijken hoe het morgen is en dan eventueel actie ondernemen. Tenzij slapen echt een drama wordt nu.
Kijk het even aan tot morgen. Als.die morgen nog mank loopt dan even de hap bellen om te vragen voor een evt foto maar als hij gewoon loopt, je eraan kan komen en hij speelt dan zal er waarschijnlijk niks zijn. Misschien gekneusd. Morgenvroeg niet naar vragen of hij nog pijn heeft anders weet je niet zeker of hij echt pijn heeft of dat hij het zich weer herinnerd en daarom mank gaat lopen, snap je wat ik bedoel?
Idd morgenochtend even aankijken (uurtje om evt. stijve spieren de kans geven warm te worden), als het dan nog steeds mank lopen is de HAP even bellen.
Thanks voor de adviezen. Slapen wilde hij eerst niet, eerst wat jengelen en daarna brullen..... Nu net bij mij op schoot in slaap gevallen en in bed gelegd, ging goed. Normaal lopen heeft hij sinds de val niet gedaan, echt mank. Heeft hij ook nooit eerder gedaan na den val o.i.d. Meestal in bij vrij 'stoer'. Vervelend zoiets met Pasen.... Geen fan van de HAP...... (misschien gewoon nooit een goede arts daar getroffen). Jullie zouden morgen dus wel aan de bel trekken als hij nog mank loopt? Ook al blijft hij wel lopen en spelen? Ergens denk ik dat als t echt erg was geweest, dat hij dan meer pijn aan zou geven en niet meer zou willen lopen. Aan de andere kant weet je t nooit met die kleintjes......
Oh ja, ik zal er morgen richting hem geen aandacht aan besteden, maar kijken wat hij zelf doet en aangeeft.
Hmm mank lopen is nooit goed. Het betekend pijn hier hele harde kinderen als ze mank lopen is het erg. Heb je wel gekoeld na de val?
Ik ben ook ABSOLUUT geen fan van de HAP en dan druk ik me nog zacht uit, maar goed dat terzijde.....als hij morgen nog steeds mank loopt zou ik toch wel even bellen zekere voor het onzekere nemen zeker bij kinderen. En duidelijk aandringen bij de hap dat hij dit normaal echt niet doet dat hij een bikkel is en dat hij nu ook echt pijn aangeeft. Voel je je niet serieus genomen dan dinsdagmorgen naar je eigen ha gaan. Wat zegt je gevoel? Als je gevoel zegt dit is niet ok dan laat m nakijken. Dokters zouden wat meer naar ons moedergevoel moeten luisteren. Ik heb te vaak meegemaakt dat dat altijd klopt en die dikke boeken van de dokter niet!! Beterschap!
Helaas loopt hij nog steeds duidelijk mank, maar geeft nu vanuit zichzelf geen pijn aan. Vraag er ook niet naar, omdat ik hem niet iets wil aanpraten zeg maar..... Mag ook gewoon aan zijn beetjes, enkels en voeten komen. Wil ook nu wel weer spelen en gaat ook wel lopen, maar dus mank. Zit erg in twijfel. Die kleintjes kunnen je wel een beetje voor de gek houden. Enerzijds iets erger laten lijken dan het is en anderzijds gewoon doorgaan, terwijl er echt iets is.
Zo..... En dat was de allerlaatste keer dat ik naar de HAP heb gebeld en ben gegaan.... Ze denken niet dat er iets kapot is, maar aldaar weer gevallen (hij loopt even niet zo stabiel). Resultaat tand dwars door de lip, of eigenlijk daaronder. Een sneetje echt dwars door de huid heen, van binnen naar buiten. Maar gelukkig was ook dat niks ernstigs en zou wel weer genezen. Ppppffffff........ Fijn Pasen! :-S
Daar kan de HAP toch niets aan doen? Ik begrijp dat het vervelend is maar dat had ook thuis kunnen gebeuren.
Nee, de HAP kan er niks aan doen dat zoonlief weer valt....natuurlijk niet! Dat had overal kunnen gebeuren, maar is een gevolg van het zere been, waardoor hij mank en slecht loopt. Maar heb veelal sterk de indruk dat ze mensen afwimpelen met wat 'geruststellende woorden'. Kom nooit bij een dokter en voel me nu gewoon niet serieus genomen. Nu een sneu mannetje met een zeer been en een dikke kapotte lip. Wil je niet eten...... Ijsje wil hij wel..... Veel knuffelen vandaag en hopelijk morgen een iets betere dag.
Snap je frustratie maar al te goed, ook bij gewone ha, maar natuurlijk bel je nog een hap als het moet. Veel sterkte met je mannetje. Lekker vertroetelen vandaag!
Sterkte met je kleine man! Het is ook vervelend om zo rond de paasdagen naar de HA te moeten, maar wel goed dat je gebeld hebt! Ik zat er gisteren ook met dochter na een flink valpartij.
Thanks meiden voor de reacties! Doet ook al goed voor frustratie.... Een 'luisterend' oor De lip lijkt aardig dicht te zitten en hij wilde vanavond gelukkig wel eten. Lopen gaat nog niks beter helaas.......