Help.. Dreumes slaapt erg slecht.. Ik weet het niet meer :S

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Patjuh2010, Apr 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

Feb 25, 2010
    424
    0
    0
    Hier even mijn verhaal en hopelijk is er iemand die ons kan helpen, want ik weet het niet meer...:(
    Vanaf december ongeveer slaapt onze dreumes van 17 maanden echt heel slecht 's nachts. Overdag geen problemen.
    Zo'n beetje om de nacht dat hij zeker 3 a 4 uur achter elkaar wakker is en niet gaat slapen.
    We hebben echt alles geprobeerd.
    Hij wordt wakker en gaat huilen (tijd wisselt). Eerder ging ik even met hem naar beneden, gaf hem wat water en legde hem weer terug. Dit ging even goed, maar de laatste tijd ging hij binnen een half uur, weer huilen. Dit heb ik sommige nachten wel 7 x herhaald.
    Ook bij ons in bed schiet niet op. Hij ligt te draaien, gaat zitten, liggen, en na een tijdje begint hij weer te huilen.
    We zijn nu zover dat ik als hij 's nachts wakker is en blijft huilen, hem bij mij leg en de tv aan zet. Hij kijkt dan en ik 'dommel' daarnaast nog een beetje en mijn vriend gaat beneden op de bank. Dit is natuurlijk belachelijk, maar dit is het enige hoe hij rustig is, als hij wakker is 's nachts. Ik weet het is niet goed, maar wij werken ook allebei en ik ben (zie banner) 12 weken zwanger en daarnaast ook nog eens ontzettend moe. Die slapeloze nachten werken dan ook niet echt mee.
    Verder is hij overdag echt supervrolijk en lijkt helemaal geen last te hebben van zijn slaaptekort.
    Even voor de duidelijkheid: Laten huilen is absoluut geen optie. Hij heeft veel oorontstekingen gehad en nu buisjes met regelmatig looporen, waardoor hij soms ook huilerig is 's nachts. Ik ben veelste bang dat er echt wat is als hij huilt.
    Ook even terug gaan, troosten en gelijk weer weg werkt niet. Hij gaat dan alleen maar harder gillen. Is dit een fase en gaat dit weer over?
    Het maakt ook niet uit of hij overdag nou 3 uur of 1 uur heeft geslapen.

Hihi het klinkt als een klein monstertje ;) maar verder is hij echt gigantisch lief en supervrolijk altijd :D en houden wij superveel van onze kleine man!!

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Het lijkt mij een fase! Maar ben je al eens bij de huisarts geweest ?
    En proficiat met je zwangerschap! :D

3. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

Feb 25, 2010
    424
    0
    0
    Dankjewel :D! Ik hoop het..!
    Nee ben niet geweest. Heb er wel over na gedacht, maar vond het misschien een beetje raar om te bellen voor een dreumes die niet wil slapen :p

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb je al geprobeerd om bij hem te gaan liggen, naast zijn bedje met matras op de grond?

Mijn dochter heeft een hele tijd gehad dat ze gewoon mijn hand vast wilde houden en dan als ze dan weer sliep, ging ik weg (als ik niet in slaap was gevallen)

Ik snap je "angst" wel, onze dochter is veel ziek geweest(5 blaasontstekingen in een half jaar incl koortstuipen) en je denkt dan toch vaak dat er iets is. Op een gegeven moment ging ze uit bed klimmen en maakte er een spelletje van, dat was het moment dat bij mij de knop omging. We hebben haar in een peuterbedje gelegd en zijn consequent de 10 minutenregel toe gaan passen, 3 nachten en het was klaar met de huilpartijen. Ze werd wel wakker maar ging dan gewoon zitten spelen en viel vanzelf weer in slaap.

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

En een flesje melk?

Onze dreumes kan het ene moment weigeren te slapen en vervolgens rondspringen op ons bed... Maar geef ik haar een flesje warme melk, wordt ze prompt slaperig en laat ze zich wel terug op bed leggen.

Share This Page