Ervaringen met Flixotide

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yil, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze kleine meid is bij tijd en wijlen erg benauwd en is hiervoor ook kort opgenomen geweest in het ziekenhuis. Het bleek een virale luchtweginfectie te zijn en voor de ergste benauwdheidsaanvallen heeft ze toen Ventolin voorgeschreven gekregen. Nu is ze bij elke verkoudheid enorm aan het piepen en zagen en rochelt en hoest ze er op los. Hierdoor slaapt ze erg slecht, waardoor ze weer erg moe wordt en de klachten verergeren. Een kennis van ons heeft een kindje met dezelfde klachten en gebruikt nu al geruime tijd Flixotide naar tevredenheid. Hierop heb ik onze huisarts gebeld en die gaf aan dat het zeer verstandig was, dit ook aan onze kleine voor te schrijven en heeft dit dan ook direct gedaan.

We zijn hier eergisteren mee begonnen en nu valt me op dat ze na de puf erg hyper/druk wordt. Normaal gesproken is ze op dit tijdstip (vlak voor ze naar bed moet en de fles krijgt) erg moe, zeker als de fles eenmaal op is. Nu gaat ze in ene hupsen op schoot en druk 'kletsen' en wil ze alles behalve stilzitten. Gisteren ging ze pas om 22:30 slapen, terwijl ze normaal om 20:30 al op 1 oor ligt. Kan dit door de Flixotide komen of is ze gewoon van slag door die babyhaler die ze op haar snoetje krijgt? Lijkt mij niet dat ze daar zoooo druk van wordt, maar ik hoor graag jullie meningen. Wellicht de puf eerder op de avond geven?

2. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Mijn zoontje (inmiddels 9 ;)) heeft dit ook in zijn baby-peuter jaren voorgeschreven, maar was er niet drukker van. Volgens mij komt dit niet door de flixotide, maar meer door de babyhaler op hun neus, en ik weet niet hoe dat bij jou gaat, maar hier moest zoontje echt even in de houtgreep om die babyhaler op zijn neus te houden. Ze moeten natuurlijk even goed die stof inademen.

Hopelijk is ze er snel aan gewend en wordt ze er dan minder druk van. En ik zou ook proberen het iets eerder te doen, dan vlak voor bedtijd. Kijken of dat scheelt.

Hier is hij er trouwens overheen gegroeid met een jaar of 3-4 ...

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het bij de oudste nooit meegemaakt. Ken het wel van de Ventolin (luchtwegverruimer), dat verhoogd de adrenaline in het bloed. Tip voor het inhaleren: Doe zelf met het kapje net of je toetert of zoiets, maak er een spelletje van. Dat werkte bij ons altijd heel goed. Als het leuk is verzetten ze zich er niet tegen.

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Hier ook al een jaar een puffer, maar ons mannetje wordt er niet drukker van hoor.

5. Dana

Dana Niet meer actief

Mijn dochtertje gebruikt dit ook sinds ze baby is maar is er nooit drukker door geworden.

6. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Waarschijnlijk komt het dan door de babyhaler en het feit dat ze zich er zo tegen verzet. We laten haar al spelen met het ding, maar zodra we haar vasthouden en het kapje op haar snoetje zetten is het brullen. Daarna krijgt ze gelijk de fles en dus had ik goede hoop dat ze daarna weer rustig zou zijn, maar helaas. Tis nu al twee nachten raak, heel onrustig en veel huilen. Maar hopen dat het vannacht weer beter gaat :(

7. Dana

Dana Niet meer actief

Ze wennen er vanzelf aan, toen mijn dochter de leeftijd had van die van jou was het ook elke keer een strijd maar dat komt ook omdat ze er niks van begrijpen ;)

Beterschap voor haar!

8. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    onze dochter(nu 2.5) heeft ook met 9 maanden in het ziekenhuis gelegen. Daar kreeg ze ook ventolin en de verpleegkundigen gaven daar ook aan dat de kindjes er drukker/hyper van werden.Nu weet ik niet of flixotide hetzelfde werkt?

even een andere vraag.Gebruik je de flixotide nu gewoon dagelijks bij je kindje?is dat meer uit voorzorg?en de ventolin als ze weer kort van adem wordt?
    In het ziekenhuis(toen ze heel kort van adem was) werd ze eerst om het half uur gepuft en toen om het uur en toen om de drie uur...met ventolin dus. De flixotide hebben we pas maanden later gekregen..??vind het best moeilijk in te schatten thuis hoe ik moet handelen en hoevaak en snel we achter mekaar moeten puffen(als ze erg kort van adem dreigt te raken)?

9. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    We geven de Flixotide nu niet meer vlak voor de laatste fles, maar na het groentehapje. Lijkt te werken!

De Flixotide geven wij inderdaad nu elke dag en moeten dit uit voorzorg doen. Schijnt even te duren voordat het aanslaat, dus ben benieuwd. Ventolin gebruiken we als ze echt weer heel erg benauwd wordt. Ventolin werkt bijna direct, maar toen ze echt heel heel erg benauwd was, leek dit ook wel weer snel uitgewerkt. We kregen toen het advies om 2 pufjes achter elkaar te geven en zo nodig ieder uur.

Het is lastig om in te schatten inderdaad, maar als je merkt dat ze enigzins benauwd begint te raken, kun je het beste al de Ventolin geven. Niet wachten tot het heel erg wordt, want dan werkt het niet goed meer.

10. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier ook zowel flixotide als zonodig ventolin, mijn zoontje al sinds hij 6 maanden was. Is inmiddels ritueel, maar eerst ook veel strijd... Door er een rustig ritueel om te bouwen ging dit beter (hij zag het ook van zijn zus, dat scheelde...) Van de vontilin is idd. bekend dat ze hyper kunne worden, met flixotide is dit niet het geval. Waarschijnlijk wordt ze door het geven van de medicatie weer allert en wakker, wellicht kan je het geven voor het badje of zo?

Deel Deze Pagina