Stukjes eten = véél minder eten???

Discussie in 'Voeding' gestart door Woezel 25, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn jongste dochter eet als een dijker. Veel dus. Ze lust ook bijna alles. Echter, vooral als het gepureerd is... We hebben al een aantal keer geprobeerd met stukjes te eten. Eerder spuugde ze het meteen weer uit of ging er echt letterlijk van spugen. Niet alleen kokhalzen maar echt overgeven. Geen succes dus. Nu proberen we het weer. Maar nu eet ze wel stukjes aardappel, groentes en vlees maar zoveel minder als wanneer het gepureerd is...

Even ons 'schema'
    - 's ochtends boterham met (gewone) melk
    - tussendoor 1 á 2 stuks fruit gepureerd, geprakt, appeltje knabbelt ze ook wel op, mandarijntjes eet ze ook los etc. Als ik dr gang laat gaan eet ze zo nog meer fruit maar vind 2 wel genoeg
    - 's middags boterham met melk
    - tussendoor soepstengel, koekje
    - avond eten: gepureerd 250 gram (vers aardappels, groente, vlees)
    ongepureerd: Nog geen 100 gram bij elkaar
    toetje yoghurt

Vind het zo raar, ik bedoel, snap natuurlijk dat ze er aan moet wennen, dat ze dus minder eet, maar zo veel minder? terwijl ze het wel nodig heeft. Vanmorgen was ze dus al voor 5.30 wakker van de honger. Daar heb ik ook geen zin in. Ben dus geneigd om maar weer te pureren maar eigenlijk wil ik daar ook gewoon van af....

De stukjes kauwt ze overigens ook niet echt goed, vanmorgen vond ik hele boontjes en aardappels terug in dr luier:$

Iemand een idee? Of is het normaal?

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eet ze zelf?

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij Lisa ging dat rond die leeftijd wel zo. Eva heeft altijd alleen maar stukjes gegeten.
    Maar goed, potjes slurpen ze zo naar binnen, stukjes eten is toch lastiger en moeten ze leren.

Kan je haar niet 's ochtends om 5:30 een klein flesje geven en dan weer in bed leggen?

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik prak het om die reden dus nog... Aangezien ik een lichtgewicht heb! Overigens weigert die van mij volledig bij stukjes... Ik vertrouw er wel op dat ze te zijner tijd wel stukjes leert eten...

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Logisch want ze moeten er ook meer voor doen. Hier vanaf 6 maanden alleen maar stukjes (op soep etc na ;)), maar ze eet nu echt heel erg veel. Doet overigens niet gek veel voor d'r gewicht, want ze blijft dunnetjes, maar het is een berg die ze met veel smaak wegwerkt :p

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze eet niet zelf met een lepel. stukjes pakt ze wel zelf.
    potjes heeft ze nooit gekregen, altijd vers maar wel gepureerd. En ja, dat slurpt zze zo weg. 's ochtends een klein flesje geven heeft geen zin. Om die tijd wakker zijn is ook echt wakker, ze gaat echt niet meer slapen.

Maar, ze zal dus tzt weer meer gaan eten denken jullie? Dus dat ze er aan moet wennen? Zou ik haar dan nu tijdelijk 's avonds iets van een papfles kunnen geven (ze krijgt nu een flesje gewone warme melk) om op te vullen? maar gaat ze daar dan niet aan wennen?

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is helemaal normaal. Vloeibare dingen gaan erg snel naar binnen. Te snel eigenlijk, want voordat de maag kan doorgeven dat ie vol zit, is dat hele bordje leeg. Stukjes eten duurt langer, dus leert je kindje ook beter luisteren naar het eigen lichaam.

En het is natuurlijk moeilijker, dus je kindje raakt het sneller beu.

Ik schrok er hier ook van dat ze met stukjes plots erg weinig ging eten. Ze kreeg dan gewoon wat later nog wat stukjes komkommer of zo. En nu eet ze weer absurd veel, ze leert snel :)

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ze hebben ook met vlagen gewoon wat minder behoefte aan eten geloof ik.. Hier eet ze de ene keer heel goed, andere keer eet ze met periodes amper iets.. Als ze net als nu echt een langere periode heeft dat ze weinig eet probeer ik wel dingen klaar te maken die ze erg lekker vind :p Hier nl ook een licht gewichtje, alleen wat ouder dan jouw kindje :p

9. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Onze uk is wat jonger, dus weet niet of het ook nog bij jullie ha dig is, maar wij geven eerst alles in het handje met een opvangslab om, als dat op is halen we al het gevallen eten uit de opvangbak en prakken dat met nog wat extra.

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het gaat langzaam aan wat beter maar voorkeur is nog steeds gepureerd spul:)

Als ze dr best gedaan heeft met de stukjes wil ze de rest ook niet meer geprakt. Ze is wel een beetje voor het gemak geboren denk ik:)

Maar goed, we gaan rustig door, doen soms weer ff een prutje gepureerd tussendoor...

11. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Misschien kan je ook afwisselen? Dat je de ene dag fruit in stukken aanbied en de volgende dag het avond eten?
    Als ze fruit lekker vind lijkt me dat ze in elk geval daar wel stukken van wil proberen.
    Ik bied hier stukjes aan bij beide, fruit eet ze altijd. Als ik appel heb en die is nog vrij hard dan doe ik hem een half minuutje in de magnetron, want anders verslikt ze zich nog wel is. Rijpe peer e.d. snij ik in reepjes en hapt ze zo vanaf.
    Avond eten gaat soms goed, soms wat minder. Bied stukjes aan, werkt dat niet geef ik tussendoor een lepeltje.
    Eet ze erg slecht krijgt ze nog wat gepureerd fruit door haar griekse yoghurt heen, want dat lust ze ook altijd.

12. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even een update voor wie dat interessant vind: Het was inderdaad een kwestie van wennen. Ze eet inmiddels weer net zo veel als voorheen en lekker in stukken. Heerlijk! Sommige dingen prak ik nog wel, zoals bloemkool, los vind ze dat wat te bitter maar gemengd met aardappels vind ze wel lekker (en ik eet het zelf ook zo:)) maar verder ligt de staafmixer al geruime tijd ongebruikt in de kast. Scheelt mij ook weer avonden in de keuken staan hapjes maken hahaha (deed ik graag hoor;))

Deel Deze Pagina