Wat maakt jouw kind JOUW kind?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kat1981, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Ieder kindje is uniek, en daarom vind ik het grappig om dingetjes te lezen die specifiek jouw kindje tot zijn/haar eigen persoontje maken.

Mijn kindje:
    -Geeft echt he-le-maal niks geen fluit om tutdoekjes of knuffels. Boekjes zijn daarentegen haar obsessie. Ze heeft drie boekjes die ik tot vervelens toe mag voorlezen en waar ze wilder op reageert dan op de rest van haar boeken.

-Is dol op muziek, waar ze op dat moment dan ook mee bezig is, laat ze ogenblikkelijk vallen als ze de reclame ziet (of de muziek hoort) van de wnf reclame 'walking in the air' Ze moet ook altijd met haar kontje draaien en heen en weer wiegen als madame muziek hoort die haar bevalt.

-Haar 'ik daag je uit-lachje' heeft een grappige 'krrrrrrrriiiiiig' klank. Zo grappig als we 'wie komt er in mijn huisje?' spelen en ze zich iedere keer met dit kreetje in mijn armen stort.

-Vanaf pasgeboren is haar lievelingsspelletje 'kiekeboe' Eerst met een doek over haar of mijn gezicht, nu verstopt ze zich achter de tafel.

-lust graag dingetjes die de meeste kindjes vaak niet zo lekker vinden. Vanaf het begin dat ze het mocht hebben, jatte ze de haring van mijn bord als ze de kans kreeg, de kip tandorie is nu nog niet aan te slepen, een maaltijd is pas écht een maaltijd als er champignons inzitten en mevrouw de koningin blieft geen andere macaroni dan mamma's macaroni. <3 Poffertjes, pannenkoekjes, pap, broccoli en al dat lekkers behandeld ze alsof ze vergiftigd wordt.

-Ze heeft haar schoentjes tot staatsvijand nr 1 gepromoveerd. Eerst waren dat haar sokjes. Woest werd ze als die aan moesten.

-Trekt steevast haar broekje uit als ze in de box zit, en roept/gooit/lacht/all of the above dan vervolgens om mijn aandacht te trekken. Vind ik haar al een knappe meid, dat ze dit helemaal alleen kan? Heb ik dat al gezien? Joehoe, mamma? Kijk dan! Missie geslaagd! Ze wordt knap sikkeneurig als er een riempje in haar broekje zit en ze die niet uit kan trekken.:D

-Ze wil altijd graag een keertje zachtjes tegen haar hanglampje tikken als ze gaat slapen.

-Haar gevoelige plekje is tussen haar schouderbladeren. Dan móet je gewoon van genot je hoofdje achterover gooien als mamma je daar kriebelt. <3

-Tijdens het eten wil ze graag tussendoor een paar keer mijn arm kussen of knuffelen.

-Een kusje gaat altijd gepaard met mondje wijd open en al 'aaaaaaaaaaaaah-end' op me afkomen.

-Tijdens het neusje uitdoen met het neuspeertje, vraag ik altijd of ze eventjes een grote meid voor mamma wil zijn. Geen idee of ze me verstaat, maar ik vind de steevast dramatische, grote zucht en het lichtelijk vooroverbuigen met haar hoofdje, compleet met een 'vooruit mamma, voor jou doe ik dat wel-blik' ronduit hilarisch. :D

Zo, en nu jullie. Wat is typisch voor jullie kindje? :)

2. Lieveliefie

Lieveliefie Actief lid

10 jun 2013
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    - mijn zoontjes favoriete muziek is rock muziek.

- hij eet veeeeel liever fruit dan snoep.

- hij is een eerste klas knuffelkont.

- hij gaat heel graag naar het zwembad om daar op de rand naast het water te spelen ipv er in.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn puber, die nu echt begint te puberen.
    En die gisteren zijn lange haren gedoneerd heeft aan Stichting Haarwens. En die nou zo ontzettend moet wennen aan zijn hele korte haar.

4. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aww! Stoere actie van hem!

Voor zover we dat nu al kunnen zeggen
    - is gek op liedjes zingen en gaat dan heel lief naar je lachen. Werkt altijd!
    - douchen/badderen/zwemmen is heerlijk maar wel een hele serieuze zaak. Enige moment op de dag dat er geen lachje af kan maar hij geniet er wel van.
    - weet op magische wijze opeens heel andere manier in de box te liggen dan Ik hem heb weggelegd.
    - is een echte kwebbel
    - kan als papa weer thuis is van werk samen 10 min lang met elkaar schaterlachen om niks :Dgeweldig &#9825;

5. Ises

Ises Actief lid

26 mrt 2012
    255
    0
    0
    Haha, verstoppertje spelen herken ik. Toen ze klein was met een spuugdoekje of tutpopje. Nu komt ze zo'n 100x per dag aan de zijkant van de bank omhoog, telkens weer met zo'n blik van dat had je niet verwacht he?!

Muziek is hier ook favoriet zodra ze ritme hoort gaat ze met haar billen schudden en 1 vingertje op het ritme meebewegen, als een soort dirigent.

Ze kan op het boze bolletje en dit gebeurd ook vanuit het niets de hele dag. Ze vind zichzelf dan ook zo grappig.

Papa noemt ze op het moment aap ( tot grote hilariteit van mij, dat snap je)

Schoenen en sokken vind ze ook overbodig, inderdaad grote frustratie als de sok een maillot blijkt te zijn. Ben van plan dit te onthouden tot als ze 16 is :)

Ze heeft ook typische dingen die ik wat minder waardeer zoals de planten op eten en poepen gebeurd alleen in een net schone luier.

6. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Wat een leuke reacties!

@Lieveliefie: Haha, wat grappig van je zoontje. Weet eventjes niet hoe oud hij is, maar ik hoor hem zo al zeggen: 'Kom mam, we gaan naar het zwembad, mijn zwembroek hoeft niet mee hoor, ik wordt toch niet nat':D

@Dirksmamma: Aaaaah, wat lief van hem. Je zult wel trots zijn.

@Littlemissme: heerlijk he, dat schateren:D Ik kan er ook echt uren naar luisteren.

@Isis: Hihi, pappa de aap.:D Dat poepen vind ik ook heel typisch. Harley poept echt alleen maar thuis. Als ik de hele dag weg ben geweest met haar, hoeft ze maar tien tellen thuis te zijn en ze moet verschoond worden. Ik ben er voortaan op ingespeeld en als ik de buggy heb opgeruimd, de jassen heb opgehangen en de hond zijn kroel heb gegeven hangt de luiertas nog steeds om mijn schouder om direct gebruikt te worden.:D

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    zoon 4:
    -omdat mama en zusje zijn hele wereld zijn, de zon komt op en gaat onder met ons.. (helaas voor papa is hij niet echt belangrijk)
    -omdat hij het heeeeerlijk vind om appels te eten (als enige in ons gezin..) en vaak ook best goed zn groente eet :D
    -omdat hij tegen mama's verwachting in een voorbeeldig en super lief kindje is op school.
    -omdat hij net als mama houd van orde en regelmaat.
    -omdat hij de twinkelende ondeugende oogjes van zn vader heeft.
    -omdat hij een heerlijke slijmbal is die de liefste dingen zegt, gewoon omdat hij weet dat dat werkt.

Dochter 10 mnd:
    -omdat zij het evenwicht in huis weer recht trekt door een echt papa's kindje te zijn.
    -omdat ze zo heeeeeerlijk kan eten. mama's verse prakjes zijn het lekkerst.
    -omdat haar lievelings eten stoofpeertjes zijn, net als die van papa. dus samen genieten.
    -omdat ze straalt als ze der broer ziet, en dan ook met hem wil kussen en knuffelen alsof ze hem echt heeft gemist.
    -omdat ze nog steeds heerlijk tot rust komt in de draagzak bij mama.
    -omdat zij een echte knuffel en kusjes monster is (idd ook met mond open en aaahhhh)

Omdat ik, na een loodzware drukke dag, als ik eindelijk in bed plof, bedenk dat ik niks aan de dag had willen veranderen omdat ze waren met mijn zonnestraaltjes. :)

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dylan is vanaf de eerste minuut een echte observeerder. Kijkt heel graag rond, ziet alles, hoort alles en kijkt heel graag naar hoe alles beweegt.
    Bijvoorbeeld als hij het blokje zo gooit dan beland die zo, als hij het zo gooit dan stuitert die 2 keer, op deze manier 3 keer. Hij kijkt er echt naar en blijft kijken tot het stopt met bewegen. Als hij een bewegend speeltje wil nemen weet hij precies hoe het moet zonder mis te grijpen. Klinkt gemakkelijk maar hij doet dat zo correct dat het eigenlijk toch moeilijk is voor zo een kleintje.

Hij huilt niet vaak, huilt alleen als hij moe is. Slaapzakje aan en hij is weer happy

Hij is heel voorzichtig en heel rustig, soms iets te rustig naar mijn idee maar toch kan hij geen seconde stil zitten

Als ik hem uit bedje ga halen dan grijpt hij snel naar zijn knuffeltje. Die moet eigenlijk in bed blijven liggen maar hij doet dit zo schattig dat ik ervoor ben gezwicht en dat beest dus toch mee naar beneden gaat.

Hij kan soms heel wijs kijken en soms echt op een manier van alsof hij wil zeggen van "mama je doet alsof je mij veel wil leren maar jij bent degene die nog maar net de wereld leert kennen"

Hij probeert nu soms ondeugend te doen en als hij dat doet dan doet hij dat zo schattig dat je alleen maar kan lachen. Pffff

Hij heeft iets wat 99% van de mensheid niet meer kan en dat is het beste in alles zoeken en tevreden zijn met wat je hebt

Hij kan je goed aangeven wat hij wil maar hij is niet boos als hij het niet krijgt. Zoals gisteren, hij was met opa aan het wandelen in huis, opa neemt hem dan vast voor zich en Dylan stuurt. Als Dylan naar links kijkt gaat opa naar links, kijkt hij naar rechts gaat opa naar rechts. En Dylan bleef maar naar de deur kijken want hij wilde naar buiten maar dat deed opa niet want hij had geen jas aan. Dylan werd niet boos maar hij keek wel heel teleurgesteld van "opa waarom begrijp je me nu niet?" Haha
    Je kan hem speelgoed afpakken, boeit hem niet

Kan mooi alleen spelen.

Het is geen knuffelaar

Hij is heel verlegen bij mensen die hij niet goed kent

En ik kan nog wel uren doorgaan

9. Nati

Nati Niet meer actief

Mijn dochter is:

- een super lief ondeugend dondersteentje
    - eentje met een sterke eigen wil
    - ongeduldig
    - gek op muziek (maar heeft helaas dezelfde dansstijl en ritmegevoel als haar vader)
    - gek op boeken (heeft ze van mama)
    - een echte waterrat
    - niet gehecht aan een bepaalde knuffel o.i.d.
    - slimmer dan wij vaak denken
    - vertederend
    - gewoon het allerliefste en dierbaarste in mijn leven.

Ik zou niet meer zonder haar kunnen.

10. Talvi

Talvi Niet meer actief

Jamila is een ontzettende draaikont. Ze kan niet stil liggen of zitten, ze moet altijd ergens aan friemelen. Het liefste aan touwtjes, daar is ze gek op. Ze vindt het heel leuk als ik met haar ga dansen en beetje springen als ik haar op de arm heb. In een deuk ligt ze dan :D Ze moet ook lachen als ik liedjes voor haar zing of als we gek doen. Als Jamila in de wandelwagen zit is ze vaak aan het wiebelen. Als ik dan mijn hoofd onder die duwstang doe wacht ze net zolang met naar achteren wiebelen tot ze een kusje heeft gekregen. Kusjes op haar neus of neusje neusje vindt ze heerlijk. Ze zit je dan echt zo lief lachend aan te kijken :D Ze valt het liefste in slaap met de stofzuiger aan, alleen als ze erg moe is lukt het zonder. Ze zit altijd met haar handjes aan haar oortjes te friemelen als ze moe is of ze heeft haar handjes achter haar hoofdje. Jamila kan ook erg boos worden als ze niet meteen haar zin krijgt en dan veranderd ze echt even in een draakje. Als ze niest moet ze erg om zichzelf lachen en nog meer als we gezondheid tegen haar zeggen. Tijdens de fles zit ze graag aan mijn gezicht te friemelen en wil ze veel oogcontact. Als ze net wakker is en je roept zachtjes haar naam dan gaat ze helemaal trappelen met haar voetjes en 'slaan' met haar armen :D Er zullen nog wel veel meer dingen zijn maar ik hou het even hierbij.

11. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Benjamin is een dondersteentje. En als je dat tegen hem zegt moet hij standaard lachen.

Hij gaat schaterlachen als je vraagt of hij een blije baby is

Hij is verlegen bij vreemden

Als of op schoot zit wil hij graag met zijn voeten ergens tegenaan wrijven, het liefst je handen, maar tegen speelgoed of de tafel is ook prima.

Hij slaapt met zijn knuffeldoekje, zonder lukt echt niet.

Hij is bezeten van de poes. Het liefst knuffelt hij hele dagen met haar en als hij haar mag aaien straalt hij. ( hij heeft al regelmatig de haren uitgetrokken en in haar vel geknepen, de poes boeit het niks:D)

Hij komt tot rust als papa hem over zijn neus wrijft en mama door zijn haren strijkt. Andersom werkt niet.

Hij is verliefd op opa en als opa er is moet hij per se bij opa op schoot.

Hij heeft een hekel aan aankleden, maar uitkleden is wel weer leuk;)

Hij moet lachen als je "poep" zegt of vraagt of hij heeft gepoept, bij plassen doet hij dat niet.

Hij heeft veel speelgoed, maar vind mijn hand nog steeds het mooist om mee te spelen:D

Hij houdt van complimentjes.

Hij valt alleen in slaap op het liedje " slaap kindje slaap"

Hij gooit expres zijn speentje uit de box omdat mama hem dan terug komt brengen:D

Kan nog uren doorgaan zo:D

12. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Mijn dochter is eigenwijs. Echt, ik heb tijdens 10 jaar werken als gastouder veel kinderen gezien maar nog nooit eentje zó eigenwijs. Het is echt haar karaktertje. Ze is verder ook altijd vrolijk en babbelt de hele dag. Ze vertelt ons (en niet alleen ons maar iedereen die we op straat tegen komen) hele verhalen. En ze is een echte knuffelkont, als ze moe is ligt ze heerlijk tegen me aan en dat is ook haar favoriete plekje om in slaap te vallen :)

13. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Haha heerlijk om allemaal te lezen..
    Zo klein als ze soms zijn en dan toch al veel doorhebben ;)

Mijn zoontje (3mnd)
    - wil al vanaf 4 weken heel graag staan
    - vind 1 lamp helemaal geweldig, die heeft al zijn aandacht.
    -wil niet knuffelen of lekker tegen mama liggen :( maar de WERELD ontdekken, er is zooooveel te zien.
    - praat bijna niet tegen papa en mama, maar des te meer tegen oma en zijn muziekmobiel van Nijntje.
    - is voor het eerst (per ongeluk) omgerold met 2 weken van rug naar buik :p
    - is zo beweeglijk dat hij als hij ligt 180 graden draait :)

14. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Wat een leuk topic!
    -Onze dochter is al van baby af aan een friemelaar. Aan je gezicht, trekken aan papa's baard, aan de staart van de poes, aan mijn oorbellen, aan mijn haar...Met als gevolg dat ik alle lange oorbellen achter slot en grendel heb moeten doen en ik mijn lange haar altijd in een staart heb sinds 15 juni 2013 :)
    -Ze haat het om op het aankleedkussen te liggen, wil alleen maar omrollen
    -Ligt al van baby af aan met open ogen te luisteren als we haar voor het slapen gaan een boekje voorlezen
    -Houdt niet van knuffels, slaapt het liefste met een stuk laken in haar mond ;)
    -Slaapt al tijdenlang op haar zij
    -Vind tv kijken niets aan (jammer voor Mama)
    -Kletst je de oren van je lijf, oeioeioei, mamamama, dadadada, tegen iedereen die ze tegenkomt
    -Is geobsedeerd door afstandsbedieningen, eigenlijk alle dingen waar knopjes op zitten

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Onze zoon 7 jaar

- de manier waarop hij mij uitdaagt anders naar de wereld te kijken (hij heeft ass)
    - zijn capaciteit om nummerborden, telefoonnummers, adressen te onthouden
    - zijn knuffelen (vaak hard en onbehouwen)

Onze dochter 4 jaar

- haar eigenwijsheid (dacht dat mijn vader eigenwijs was maar zij slaat echt alles)
    - haar ondeugende ogen
    - haar knuffels (het liefst dicht tegen je aan)
    - dat ze gewoon alles eet (rauwe ui etc)

16. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Wat heerlijk om al die liefde die we voor onze kindjes voelen zo van het scherm af spat. Ik zit alle reacties dan ook met een big smile te bekijken.

@pluk: Je reactie over allebei de kinderen vind ik prachtig, maar wat ik echt hartverwarmend vind, is dat stukje over je zoontje met ass in combinatie met je onderschrift. Wat heeft je kindje geluk dat ie zo'n lieve mamma heeft die hem begrijpt, ondanks dat ie misschien soms de dingen anders doet dan 'gebruikelijk'
    (Bedoel ik echt zo lief mogelijk, en moest ik eventjes kwijt, sorry):)

17. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Mijn oudste is een echte dondersteen! Maar hij is zo lief.
    Als ik naar mijn werk ga zegt hij altijd doei doei lieffie werkse hihi.
    Hij kan op zijn tijd een echte knuffelkont zijn en dan word ik overspoeld met snot kusjes en knuffels.

En mijn jongste is mijn kleine lachebekkie! Hij is altijd vrolijk huilt nooit en vind het heerlijk om te kroelen!

18. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Leuk topic!

Mijn dochter van 3 maanden:
    - Is gek op het filmpje op youtube "Nijntje's dansles".
    - Lacht als ik het liedje "oehoe, oehoe" van Nielson zing.
    - Wilt dolgraag zitten! Zodra ik haar mijn duimen geef als ze op het aankleedkussen ligt, zit ze direct recht op.
    - Slaapt met een hydrofieldoek tussen haar armen.
    - Vind Nexium & Infacol heerlijk.
    - Lacht, babbelt en kijkt alleen naar mensen als zij hun leuk vind.
    Op het consultatie bureau zeiden ze dat ze niet goed kon volgen, lachen en niet kon babbelen. Maar ja, ze doet het niet op commando. Kan ik ook niks aan doen :p
    - Houd van kroelen en kusjes.
    - Vind badderen heerlijk, als het water maar lekker warm is.
    - Gaat standaard op haar zij liggen in bed.

En nog veel meer. Mijn meisje is mijn alles en verheug me op de toekomst!

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Dank je

20. Onje

Onje Niet meer actief

Zoon (2)

Omdat hij zo goed kan 'zorgen', als ik mijn stoot komt hij aanrennen, geeft een kusje en zegt zo over mama.
    Als zijn zusje huilt wil hij haar knuffelen.

Als hij speelgoed wil meenemen naar het kdv (wat eigenlijk niet mag) altijd wat meeneemt voor een ander.
    Hij deelt werkelijk alles wat ik zo knap en lief vind op zijn leeftijd.

Omdat hij heel vaak roept papa mama ff knuffelen.
    Omdat hij van die heerlijke bruine ogen heeft met lange wimpers, ik kan er in verdrinken.

Omdat hij verschrikkelijk goed kan luisteren.

Dochter (4mnd)

Omdat ze altijd lacht, en nu ook met hard geluid.
    Als ze huilt en je praat tegen haar gaan die mondhoeken omhoog komen er kuiltjes in haar wangetjes en heeft ze heerlijke Chinese spleetoogjes.
    Omdat zij mijn kleine droom is.
    Omdat ze nog zo lekker naar 'baby' ruikt.
    Omdat ik af en toe moet oppassen, ik zou d'r wel fijn kunnen knijpen af en toe.

Beide

Omdat ik ze af en toe zo graag wakker zou willen maken alleen maar om ze even te voelen
    Omdat ik af en toe stiekem aan ze ruik terwijl ze liggen te slapen
    Omdat mijn hart een sprongetje maakt als ik aan ze denk

Omdat ik in heel mijn leven nog nooit zoiets hebt gevoeld als dat ik nu doe. Omdat de tranen in mijn ogen sta als ik ze zie, of alleen maar aan ze denk.
    Omdat ik het meest prachtige kado van de wereld 2x heb mogen krijgen.

Omdat ik als ik naar ze kijk stil sta bij al die prachtige mensen met een diepe kinderwens en stilletjes hoop ik dan dat zij dat prachtige gevoel gauw mogen ervaren. Het is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend...

Deel Deze Pagina