Het gebruik va de speen is hier al alleen als ze moe is heb hem voor onderweg in de tas en thuis alleen in bed. In het boekjr van het cb staat proberen weg te laten voor het eerste jaar. Maar ze is er nog zo verzot op als ze gaat liggen gaat de speen er meteen in. Speen heeft altijd een soort troost gegeven bij krampjes enzo. Als ze 's nachts onrustig is helpt het ook nog super.
Hier ook een ventje dat de speen alleen gebruikt om in te slapen. Als ik s avonds nog bij hem ga kijken is zijn speen er altijd al uit.. Ik heb van de tandarts begrepen dat als de speen alleen voor inslapen wordt gebruikt het niet zo'n probleem is dus hier gebruiken we m dan ook nog steeds...
Ik heb de speen er met 9 maand uitgedaan. Hij gebruikte hem toen om in slaap te komen. Alleen in de nacht had hij de speen ook nodig om verder te slapen, en hij vond hem zelf niet. Dan moesten wij 4-8 keer lopen 's nachts om die speen terug te geven. Daarnaast had ik gelezen dat de zuigbehoefte tussen de 6 en 9 maand verdwijnt, en dat het zuigen een zuiggewoonte wordt. Je kunt ook iets anders gebruiken dat troost geeft. Hier was dat een knuffeltje waar hij al een poos mee sliep. Wij waren er in 1 dag vanaf... Het eerste slaapje 20 minuten huilen, de 2e nog 10, 's avonds nog 5 en de dag erna niks meer..
Bij beiden rond de 20 maanden mee gestopt. Ik vond het zo sneu om te stoppen omdat ze inderdaad zo lijken te genieten van die speen. Maarja, ik geniet ook ontzettend van chocolade en dat is ook niet even goed . We hebben nu bij de jongste gewacht, tot na de vliegvakantie- vanwege de oortjes- en na toch even wat uitstel, hebben we eergisteren de speen(tjes) weggehaald. Even wennen, maar het valt niet tegen... Alleen zo sneu als je snachts dat mondje ziet bewegen, uit automatisme.. Ik hoop dat hier het kwijlen zal overgaan nu we gestopt zijn.
Dennis heeft alleen in bed een speentje (altijd zo geweest), puur voor het inslapen. Ik denk er op dit moment echt nog niet over om te stoppen, hij heeft zo'n last van doorkomende tanden en kiezen, dat wil ik hem er niet nog eens bij aandoen.
Ja hier komen er ook nog genoeg tanden en kiezen aan ze zit nu op 4.... Ik denk niet dat het nu al zal lukken. Ze ligt 's nachts toch best vaak met haar speen in trouwens en heb haar een keer in haar slaap zien zoeken met succes.
Hier alleen een speen als hij gaat slapen, als ik s avonds ga ik kijken als ik zelf naar bed ga heeft ie m niet meer in Toen ie heel klein was had ie overdag ook veel een speen in als hij wakker was, maar op een gegeven moment gewoon niet meer gegeven en hij vond het allemaal prima. Wel nog vrij lang aan het einde van de middag een speen gegeven, dan werd ie moe en met speen bleef ie rustig Maar inmiddels echt alleen nog maar in bed en ik vind t prima.. Zonder speen slaapt ie echt niet in
Als jij er graag mee wil stoppen en het idee heb dat hij/zij het niet meer nodig heeft zal ik er snel mee stoppen nu is hij nog klein. Mijn zoontje is 3 jaar en het lukt maar niet om te stoppen! Maak mij eigenlijk ook helemaal niet uit.. Hij heb de speen bijna niet in maar voor heel even bij het inslapen.
mn oudste met 8 mnd weg gelaten nadat hij flink verkouden was en er tijdelijk een afkeer van kreeg. was 2 dgn wiegend in slaap moeten helpen, en sowieso had hij al een knuffeldoekje, deze bleef en dit was prima.. maar echt grote zuigbehoefte had hij niet en had ook het idee dat het een gewennig was..en dit vond ik een goed moment het af te leren, lijt mij zo sneu als ze het echt bewust zijn dat ze het weg moeten doen en er dan juist zo "verslaafd" aan zijn... mn jongste zoontje heeft nu af en toe het speentje, bie dhet ook niet standaard aan, ga het ook proberen voor het eerste jaar af te leren.
hier overdag sowieso niet alleen met het slapen. dat willen we nu gaan afbouwen zodat ze als ze 1 jaar is ze ervan af is
Hier: tot 9 maanden 'vrij' te gebruiken na 9 maanden alleen in bed en bij ziekte met 2,5 jaar cold turkey eruit (wel aankondigen en samen weggooien) Met zoon is dat goed gegaan.. bij dochter voorzie ik over 4 maanden iets meer gedoe maar ook dan gaat de speen er gewoon uit!
Mijn zoon was 3 jaar en toen kwam de spenenfee langs. Van te voren hierover vertelt en hij wist dat het eraan zat te komen. Toen hij 's ochtends de speen kwijt was, hebben we hem laten verdwijnen. Hij heeft een mooie brief van de spenenfee gehad en een kado. Is helemaal geen probleem geweest . Mijn jongste wilt geen speen.
Van mij mag ze hem nog wel hoor we hebben de speen alleen in bed en in uiterste gevallen van moeheid onderweg en nu in het wipstoeltje om even te wachten op de laatste fles.
Hier gebruiken we t enkel voor t slapen. Als ze m op andere momenten tegenkomt doet ze m wel in, maar als wij dan zeggen dat ze m uit moet doen gooit ze m zelf aan de kant. Heb nog niet geprobeerd snachts, zie daar nog niet zo'n probleem in.
Met 6 of 7 maanden is hij erg ziek geweest, en ook nog eens snotverkouden.. Dus toen wilde hij de speen ook niet meer. Ja het ademt ook niet echt lekker als je neusje dichtzit.. Daarna niet meer naar omgekeken.
Ons meisje heeft haar "heppie" zoals zij haar speen noemt alleen nog maar met slapen. Als ze uit bed gaat dan legt ze hem ook netjes in haar ledikant en zegt "dada heppie". Ik denk dat ik haar speentje met de spenenfee wanneer ze het zelf ook kan begrijpen. Denk met 2,5 ofzo...