gezonde pakjes drinken

Discussion in 'Voeding' started by Nicolientje, Mar 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Mijn zoontje is nooit een erg goede drinker geweest. Hij vindt het sinds kort geweldig om uit een drinkpakje met rietje te drinken. Weten jullie of daar ook gezonde varianten van zijn? Ik heb nu vaak appelsap maar zou ook graag wat anders proberen.

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Zonnatura heeft van die pakjes drinken met wortelsap. Zoiets?

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Volgens mij zijn die van Goodies ook goed

4. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het is altijd vruchtensap of suikerwater in die pakjes. Als je dat niet wilt kun je misschien een gewone beker met een rietje proberen? Die van mij is ook geen drinker, gaat op een dag 2x een halve beker melk en een halve beker water in. Hij leeft en plast nog steeds :) Ik wil maar zeggen, als je kind het verder goed doet zou ik me er niet teveel zorgen over maken.

5. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

Dec 22, 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    De pakjes Wicky framboos heeft het minste suiker van alle pakjes drinken. Wicky heeft ook suikervrij.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    pakje met melk??

7. tuc

tuc Niet meer actief

Suikervrij zou ik sowieso niet doen...daar zitten dan kunstmatige suikers in en die zijn nog slechter.

maar wat je over wicky framboos zegt klopt niet hoor. Wicky heeft toegevoegde suikers. Terwijl een gewoon pakje appel of sinaasappelsap alleen fruitsuikers heeft. Alleen de echte appelsap dus en geen appeldrink of appnectar oid...dat zijn weer toegevoegde suikers.

8. mumija

mumija Niet meer actief

Mijn zoontje vond het ook geweldig om uit een pakje drinken, maar de hele dag pakjes geven vond ik toch wel te gortig. Hij is ook een slechte drinker. Plus dat ik die pakjes veels te zoet vind, zeker voor zo´n klein kind. Ik heb toen een rietjesbeker gekocht. Die vond hij gelukkig net zo leuk.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vroeger hadden ze volgens mij bij AH pakjes water (wel duur water dan :D) maar dat is er niet meer.

Laat je kindje gewoon uit een rietjesbeker, of uit een glas met een rietje, drinken? Water of thee zonder suiker zijn het allerbeste....al het andere zit suiker in, of het nu toegevoegd is of uit vruchtensap.

10. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

Dec 22, 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vergelijk de grammen suiker zoals die op de verpakking staan. Dan heeft appelsap wel degelijk meer suiker. Ik maak hier geen vergelijk tussen fruitsuikers of andere suikers. Of fruitsuiker beter (minder slecht) is dan andere suiker; daarover kunnen we met gemak een nieuw topic over openen ;) want ook daar zijn de meningen over verdeeld. Ook het bewijs dat kunstmatige suikers slecht zijn, ook daar zijn de meningen over verdeeld.

Ik geef mijn kind af en toe een pakje drinken en dan het liefst met zo min mogelijk suiker (ongeacht het soort). Daarom kies ik voor Wicky Framboos.

11. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik geef toch liever suiker dan zoetstof, daarom geef ik echt nooit wicky. Ik gebruik wel pakjes, maar dan die van roosvicee. Zit wel suiker in, maar stuk minder dan in ander sap.

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,542
    3,057
    113
    Hier ook roosvicee pakjes.
    dat is naar mijn idee nog het Gezondste.

13. tuc

tuc Niet meer actief

dus jouw kind krijgt ook geen vers gesneden fruit?

14. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dat zegt ze toch niet? :(

15. megacarls

megacarls Niet meer actief

Deze opmerking begrijp ik ook niet zo goed.
    Bij ons op het KDV geven ze ook ranja en geen diksap meer. Dit omdat het vanwege de fruitsuikers (maar net zo goed ook suikers) weinig uitmaakt met ranja, in diksap zitten er zelfs 2 keer zoveel suikers in. Het is wel duurder, en daarom hebben ze diksap afgeschaft.
    Dat is toch hetzelfde idee?

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zeg dat omdat de fruitsuikers die in diksap en appelsap zitten precies hetzelfde zijn als wat er in een appel zit. Als je dat niet wil geven dan geef je neem ik aan ook geen appel.

Kunstmatige suikers als in ranja vind ik een heel ander verhaal.

17. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Maar ze zegt toch niet dat ze geen fruitsuikers geeft? Alleen dat suiker voor haar suiker is, en dat ze als ze kan kiezen tussen twee opties, ze die optie geeft met het minste suikers. Fruit or otherwise.

18. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

Dec 22, 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
  19. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Wicky voegt juist suiker toe.
    En suikervrij is gezoet met kunstmatige zoetstoffen.
    Ik vind het zooi.

20. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Als je kind van fruitsap houdt, zou je ieder anders pakje puur fruit sap kunnen geven, zoals sinaasappelsap. Die van Zonnatura vonden mijn kinderen ook lekker.

Share This Page