Allereerst fijne feestdagen!! Een poos terug, ( aantal maanden ) werd ons zoontje overstuur in zijn eigen ledikantje. Toen hebben we hem tussen ons in gelegd en als hij dan sliep legde we hem in zijn eigen bedje. Nu wil hij alleen nog maar tussen ons in slapen, als we hem over willen leggen .. wordt hij wakker en heeft hij door dat hij over wordt gelegd. Als wij hem zonder om hem bij ons in slaap te brengen gelijk in zijn eigen bedje leggen, is hij echt helemaal overstuur.. kan hij zo een heel uur huilen. Dan breekt mijn hart gewoon.. Dat kan ik echt niet!! Maar wat kunnen wij nou doen om hem weer in zijn eigen bedje te laten slapen na zo'n lange tijd! Met 14 maanden, ( januari ) moeten wij weer naar het CB en moeten wij een formulier invullen en meenemen. Daarbij staat ook; heeft u kindje een slaapprobleem.. Wat gaan ze doen als je invult; ja?? Hopelijk krijg ik een goed antwoord.. Vooral mijn partner zit hiermee.
Ik vrees dat er maar twee mgelijkheden zijn; of je doet niks en laat het even zoals het is. Misschien lukt het over een aantal weken wel. Maar; het kan natuurlijk ook dat je zoontje er dan helemaal aan gewend is en dus nog moeilijker over gaat naar zijn eigen bed. De andere optie is nu aanpakken en dan doorzetten. Leg je zoontje op een simpele, korte manier uit dat hij vanaf nu weer in zijn eigen bedje gaat slapen.ik zou als overgang zeggen, dat je bij hem op de kamer blijft tot hij slaapt. Maar dan moet je er ook echt klaar voor zijn om dit hoe dan ook door te zetten: als hij eenmaal in bed ligt, blijft hij in bed tot de nacht voorbij is. Dus niet eruit halen om te troosten, want dan leer je hem dat er inderdaad iets mis is met zijn bed. En dat hard huilen ervoor zorgt dat hij krijgt wat hij wil. (Dus zal hij steeds hard blijven huilen.) Lastige situatie. Als je het wilt doorbreken, moet je denk ik erop rekenen dat je ongeveer een week moeilijke nachten hebt. Als je consequent bent. Hoe vaker je zwicht en hem toch pakt, hoe langer het duurt.
Ik heb helaas geen tips voor je maar dit is wel precies de reden waarom ik er niet aan begin met hem bij ons leggen. Is misschien best gezellig en even leuk maar om dat weer te doorbreken is echt niet gemakkelijk. Vrienden van ons hebben dit ook nu en het lukt niet om het te doorbreken. Dat betekend voor beide steeds niet uitgerust de dag door want met zo'n uk tussen je in slapen, slaap je zelf nooit zo vast als zonder kindje tussen je in. Of je laat het zo en kijkt wat er gebeurd of het word doorbijten en je kindje toch in eigen bed leggen en dan elke paar minuten even daar naartoe, troosten (niet uit bed halen), tut erin of knuffel geven en weer weggaan. Houd er rekening mee dat een bepaalde gewenning of gewoonte er niet zomaar uit is en dat het wel tot zelfs een paar weken kan duren voordat het goed gaat in eigen bed.
ons zoontje ligt ook nog bij ons (is wel pas 7,5 maand) maar ik denk dat het zich vanzelf wel wijzigt.. en heel veel praten.. uitleggen dat hij in jullie bed in slaap mag vallen maar als jullie naar bed gaan hij naar zijn eigen bed gaat.. of dat hij begint in eigen bed en s ochtends nog even bij jullie mag.. die kleintjes snappen al meer dan jij denkt dus praten praten praten..
Wij hebben op die leeftijd een paar weken samen met de kinderen op hun kamer geslapen (matras naast het babybedje en dan de arm door de spijlen op het kindje leggen).