Hoi, ik ben op zoek naar tips of misschien ook wel herkenning (haha mijn man zei: kun je het niet eens vragen op dat forum van je, heeft ie nog nooit gezegd): ik hoor er namelijk nooit iemand over. Mijn kinderen (tweeling van anderhalf) worden snachts regelmatig wakker omdat ze het te koud hebben, of te warm. snachts hebben we de verwarming op hun kamertje aan, beneden is het dan 19 graden. Dit is in verband met de slechte longen van mijn ene zoontje. Opzich zou je denken, mooie temperatuur. Maar toch komt het regelmatig voor dat een van de tweeling het te koud heeft. Nu ben ik aan het proberen met dekentjes, maar daar blijven ze niet zo goed onder liggen. ook doe ik de deur open en dicht (ivm te warm te koud) Van nature slapen ze erg goed, het ligt echt aan de temperatuur. de ene keer zweten ze zich rot in de slaapzakjes, en de andere keer hebben ze het heel koud. Eigenlijk kan ik er geen peil op trekken.
Elk kind/mens word meerdere keren in de nacht wakker. Ja wij ook alleen vallen wij wel weer meteen in slaap en weten we niet dat we wakker zijn geweest en is het bij kinderen dat ze dan niet meer in slaap kunnen komen. Heeft niet altijd met koud of warm te maken maar meer met niet meer in slaap kunnen komen. Wij hebben het heel af en toe dat het ons niet lukt (misschien door stress of andere oorzaken) en bij kinderen is het vaker dat in bepaalde perioden het niet zo lukt om vanzelf te gaan slapen. Leer je baby
dank je wel, maar ze hebben het dan echt te koud of te warm. Ik kan het aan hun beentjes voelen en in hun nekje.
dat kan ik niet meten, maar ik denk het eigenlijk van niet. Ik denk ook dat het daardoor komt. Want als het buiten koud is bijvoorbeeld 3 graden, slaat de verwarming vaker aan dan wanneer het bijv buiten 10 graden is. we hebben alleen de verwarming beneden die we kunnen regelen. en dus is het met 19 graden soms 16 graden op hun kamer en soms 23 graden, om maar wat te zeggen. Hoe kan ik dit regelen? zonder verwarming slapen wordt hij meteen verkouden (ivm astma) dus dat is geen optie.
slim idee! bespaart uiteindelijk denk ik ook wel kosten, want nu moet de hele woonkamer ook verwarmd worden. wat ik nu heb gedaan =Ik ben het nu aan het bijhouden met de thermometer van de babyfoon. die gebruikten we al niet meer. ik ga bijhouden of ze wakker worden wanneer de temperatuur daalt of stijgt. ik bedoel dus, als ze wakker worden kijk ik op de babyfoon op welke temperatuur die staat., ik heb m in het midden van de kamer gezet. Ik ben ondertussen al wel naar een verwarming aan het kijken online, maar vind het wel een beetje eng, het moet wel een goede zijn die niet overhit kan raken oid.
dat was het! ze hebben de hele nacht doorgeslapen, 1x wakker geweest rond 2300 uur, en toen was het te warm op hun kamer. Dank jullie wel voor het meedenken!