Help!! Dreumespuberteit!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Yasmijnkai, Jan 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Mijn ow zo lieve rustige meid is veranderd in een klein monstertje, gooit haar fruit op de grond en als ik haar bordje vasthoud zodat die ook niet achteraan gaat begint ze te gillen en te bijten. Ben zo geschrokken van haar gedrag als ze iets niet mag dat word ze ook echt boos en gilt dan in babytaal, volgens mij is ze mij dan gewoon aan het uitschelden. :p Met avond eten net zo en slapen is ook een drama.. iemand tips?

2. Samvs86

Samvs86 Actief lid

Sep 19, 2011
    430
    0
    0
    Kom maar op met die tips!

Hier momenteel ook een driftig mannetje als iets hem niet zint, als iets niet lukt, als iets niet mag, als ik weg ga, als ik hem niet optil.
    Tranen met tuiten en begint nu ook met z'n hoofd tegen dingen aan te headbangen.

Oftewel: negatieve aandacht...

Het headbangen negeer ik.
    Als iets niet lukt/mag/kan probeer ik zijn gevoelens te verwoorden, help ik hem of geef aan waarom iets niet kan of mag.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    whaha hier begint ook soms een monstertje te ontstaan...:)
    wij geven er zo min mogelijk aandacht aan, spuug jij je eten weer uit, dan niet, bord aan de kant en als je lief bent kan je nog een nieuwe poging krijgen en krijgt hij alleen het vorkje met iets erop en niet zn hele bord voor zn neus. scheelt mij schoonmaken haha
    en wil je uiteindelijk niets, tsja dan heb jij honger, niet ik.

en negatieve aandacht is ook aandacht he... kinderen kunnen dat niet zo goed onderscheiden. word er alleen niet zo gezellig op in huis.

en idd zoveel mogelijk verwoorden. nee ... dat kan niet dan valt je eten op de grond.

succes!

4. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Hier alleen driftig als ze iets niet mag, maar het kan dus nog erger :$ hihi dat wordt nog wat als ze een beetje op mij lijkt :)

5. Yasmijnkai

ja het kan altijd nog erger haha :p en het is moeilijk om haar geen aandacht te geven vooral als ze keihard gilt. :p ben erg benieuwd hoelang dat blijft want het is erg vermoeiend.

6. Aloe

Aloe Niet meer actief

Hahaha sorry maar ik moet even lachen om dat uitschelden, hihi.
    Ja volgens mij is het een sprongetje die wij toen idd ook meegemaakt hebben. Het gaat weer over gelukkig.

7. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

Jan 18, 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Hier ook één draakje! Gillen, bijten, krijssen als iets niet mag.
    Gooien met alles. Van de week 40 minuten hysterisch omdat hij maar met zijn brood bleef gooien en ik het na drie x weg pakte en in de.vuilnisbak gooide. Hij op de grond, ik liep voorbij, bijt die toch wel heel hard in mijn teen! Ja opvoeden is begonnen;)

8. Anna86

Anna86 Actief lid

Jan 17, 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hier ook last van. Nou ja vooral als hij moet slapen.
    Overdag is hij gezellig en lief, maar als hij moet slapen is het er eentje.
    Meneer wilt niet slapen als wij weg gaan, gaat dan zitten en huilen. Als je dan in zijn kamertje komt gaat hij lachen. Hoop dat dit snel stopt.

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    "Troostende woorden": het wordt alleen nog maar erger..!
    Maar zolang ze zichzelf geen pijn kunnen doen, zou ik zeggen: negeren. Hier wordt het bordje weggehaald en als zoontje wat gekalmeerd is, teruggegeven voor een laatste poging.

Het enige waar we heel streng in zijn (en wat je in mijn ogen ook altijd moet corrigeren) is het pijn doen van andere mensen. Dus bij slaan, krabben, bijten, haren trekken, maken wij meteen duidelijk dat dat niet mag.

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Hier precies hetzelfde !! Hij weigert ook een hap te nemen als hij zijn bord niet op de grond mag gooien ! Echt eetdrama's hier ! Momenteel is hij ziek dus eet zowizo weinig . Maar het is al weken een strijd . Gooit met alle en als hij het noet terug krijgt eet hij gewoon niet !

Zeker heel herkenbaar , ook al geprobeerd gewoon weg te zetten dan maar niet eten , maar dat doet hem niks . Hij begint weer bij zijn fruit moment en weer bij zijn middag eten . Dus dat werkt hier niet , heb liever dat hij wel wat eet.

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Hier is het opvoeden ook begonnen.
    Luc is ons de hele tijd aan het testen. Gooien met speelgoed, op de tv slaan en met eten gooien.
    En als het dan niet mag heel hard huilen of op de grond gaan liggen.

Brood eten gaat goed, maar avond eten is best een drama. Voorheen lustte hij alles en at een heel bakje griekse yoghurt, nu hoeft hij dat niet meer. Groente wordt weg gegooid. Inslapen is heel wisselend, soms binnen een minuut, soms duurt het veel langer.

Wel lastig hoor, ik heb geen zin om de hele tijd nee te zeggen, maar soms kan het niet anders. Hij moet toch zijn grenzen leren. En afleiden werkt niet altijd

12. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

Jan 18, 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Soms kijk ik express de andere kant op omdat ik dan al 140 x nee heb gezegd. Wat doet die, kruipt voor mijn ogen en doet het dan nog één keer. Ik moest het wel zien. Negatieve aandacht is ook aandacht, dus ik wil ook uitkijken dat dit niet zijn nieuwe manier word om aandacht te vragen.

Ja ja allemaal moeilijke dingen! Ben blij dat meer mensen het ervaren.

13. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh, ik blijf dit topic even volgen hoor.
    Ik merk dat mijn mupke van 11 maanden nu ook echt al 'driftig' wordt soms als het niet gaat zoals meneertje wil.
    Maar tot nu toe krijg ik hem nog goed gecorrigeerd. Maar ik vrees dat dat straks misschien niet meer zo makkelijk gaat.

14. SharonR

SharonR Actief lid

Jan 17, 2012
    468
    0
    0
    Hier is het ook zover.. Als hij iets niet wil ook gooien en weigeren te eten. Het bord houd ik zelf vast en hij mag zelf brood eten met een vork. Tijdens het avondeten geef ik hem meestal iets om hem af te leiden (autootje of blokje), zodat hij goed eet.

Hier gaat hij continu de keuken in (open keuken), wat ik dus absoluut niet wil omdat ik dan geen zicht op hem heb. Meestal roep ik hem dan of haal ik hem weg. Na een paar waarschuwingen zet ik hem in de box.. Soms wordt hij dan driftig, maar dat negeer ik. Meestal is het dan ook weer snel voorbij.

Soms moet ik er stiekem wel om lachen (als hij het niet ziet.. :p), want als hij ergens aanzit waar hij niet aan mag komen kijkt hij mij eerst aan en schudt dan nee. Als ik hem dan een waarschuwing geef blijft hij er meestal vanaf en anders zet ik hem bij z'n speelgoed.

Boefjes zijn het, haha!

15. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,099
    6
    38
    Gelderland
    Hier ook dat gedrag. Ze is13 maanden oud! Ze gaat dan vaak op de vloer liggen met haar hoofd op de vloer bonken.. Maar probeer het slechte gedrag echt te negeren! Behalve als het echt te ver gaat. En het goede gedrag overdreven complimentjes geven! ! ;)

16. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,099
    6
    38
    Gelderland
    Trouwens waarschijnlijk is dit bij jou ook gewoon de 13 maanden sprong! Duurt meestal zo'n 4 weken

17. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

Jul 13, 2011
    447
    0
    0
    Hier ook zo eentje. Vooral het avondeten is een probleem. Hij wil graag alles zelf doen maar dat gaat niet altijd. We geven hem wel zelf een vorkje in handen en voeren hem dan, maar hier trapt hij niet meer in. Ongewenst gedrag negeren we en soms gebeurt het wel dat hij alleen vla eet op een avond. Dan krijg je er met goed fatsoen niks anders meer in.
    We houden ons eraan vast dat het wel weer een fase zal zijn. Gaat wel weer over. Toch??........ TOCH????? :D

18. Yasmijnkai

#18 Yasmijnkai, Jan 8, 2014
    Last edited by a moderator: Jan 8, 2014
    Ik hoop dat het snel overgaat want echt ze is een baasje zeg, gisteren was ik bezig met eten maken en het duurde madam blijkbaar te lang begon te gillen en huilen en trok aan mijn man's haar en knijpte hem ook echt. :/ Krijgt dan ook een rood gezicht was echt even in schok.. en dan zit ze in haar stoel en wil ze staan terwijl ze vastzit zegt mijn man nee gaat ze zo hard gillen en dan lacht ze en doet het weer. Leuk leuk leuk

Share This Page