puntbloedinkjes door vaccinatie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stokstaartje, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stokstaartje

stokstaartje Actief lid

19 dec 2012
    119
    0
    16
    Wij lopen al enige tijd met onze dochter in het ziekenhuis omdat ze spierslapte heeft en nog wat andere dingen... Uit DNA onderzoek is niks naar voren gekomen.

Nu heeft ze, toen ze 3 en 4 maanden oud was meerdere malen petechiën (puntbloedinkjes) op haar onderbenen gehad. Wij zijn hiervoor meteen naar het ziekenhuis gegaan en ze hebben meerdere onderzoeken gedaan m.b.t haar bloedstolling. Daar is niks schokkends uitgekomen. Het enige wat ze gevonden hebben was dat haar bloedplaatjes aantallen i.p.v te laag (wat je zou verwachten bij puntbloedinkjes) juist wat verhoogd waren.

De eerste maal dat deze puntbloedingen waren was binnen een week na haar 3e maand prikken en de andere keren was het 1 en 2 weken na haar 4 maand prikken. Dit was begin september. Daarna heeft ze nooit meer last gehad van deze petechiën.
    Nu moet ze uiteraard wanneer ze 11 maanden is weer haar vaccinaties krijgen, en hoewel ik altijd VOOR vaccinatie ben geweest twijfel ik nu ontzettend..... Zouden deze puntbloedinkjes door de vaccinatie kunnen komen??? Of is het toeval geweest? Rond die tijd was het erg warm en zonnig...misschien komt het daar wel door?
    En wat is het gevolg als ik 3 dktp - pneumok- hepB prikken heb gedaan en die van 11 maanden niet meer doe? Is ze dan totaal niet beschermd??

Zoals je ziet veel vragen...en eigenlijk weet ik niet wat voor antwoord ik op dit bericht verwacht of zoek. Ik maak me gewoon ongerust, weet niet wat ik moet doen en hoop stiekem dat iemand hier iets in herkent en mij advies kan geven???

2. meelezer

meelezer Niet meer actief

voor dit soort vragen zou ik naar de huisarts gaan, of overleggen met een kinderarts. Er is denk ik bijna niemand die hier een passend antwoord op kan geven.

3. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Naar de huisarts!!!!
    Het zal wel niks zijn, maar beter het zekere voor t onzekere toch?

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Petechien worden ook vaak gezien bij virusziektes.
    Onze dochter zat met 11 maanden van top tot teen onder de petechien en dit kwam door een virusinfectie.
    Is ook helemaal binnenstebuiten gekeerd maar kwamen goddank geen afwijkingen naar voren.
    Ik zou anders even overleggen met de huisarts.
    Als je de 11 maanden prik overslaat is ze niet volledig beschermd maar wel voldoende.Dit zou je misschien beter bij het RIVM kunnen navragen.

Succes.

5. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ik heb toevallig laatst iets gelezen over een arts die onderzoek doet naar een aantal afzonderlijke gevallen van vaccinatieschade. Al deze gevallen hadden 1 ding gemeen, al deze kinderen kregen na vaccinatie puntbloedinkjes. Ik zal eens kijken of ik dat artikel nog kan vinden.

6. Patje00

Patje00 Actief lid

26 okt 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaccineren is absoluut niet zonder risico. Neem de tijd om jezelf te verdiepen in de waarheid omtrent vaccins voor je besluit wel of niet verder te gaan met enten.

Ik ga je in het kort antwoord op je vraag geven of je kind nu met (maar) drie prikken ook beschermd is. Na het lezen van alles over vaccineren ben ik tot de conclusie gekomen dat vaccinatie ons en onze kinderen helemaal niet beschermd tegen "gevaarlijke" virussen.

Je kind is zonder vaccins even goed ėn zelfs beter beschermd tegen de ziektes waartegen ze geënt worden als een kind wat een of meerdere malen gevaccineerd is.

Wil je hier meer info over hebben raad ik je aan om o.a. de FB site vaccinvrij & de website Vaccin Vrij! - Over gezond opgroeien zonder vaccins te bezoeken.

Deel Deze Pagina