Rode vlekjes in het gezicht en koorts

Discussion in 'Baby en dreumes' started by spriet, May 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    De vlekjes zijn gister begonnen zitten nu 5 verdeelt op haar gezicht, en sinds vanmiddag heeft ze er koorts bij en is ze ook extra moe.

Wat kan dit zijn?
    waterpokken heb ik opgezocht maar dat begint meestal op de romp en later het gezicht, en op haar romp kon ik tot nu toe niks vinden.

De vlekjes zijn niet heel groot eentje ter groote van een punaise en de rest wat kleiner.

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

misschien 6e ziekte?

3. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ja idd, 5e of 6e ziekte..staat ook beschreven in t boekje van t cb en anders ff op google zoeken.
    beterschap

4. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    heb even opgezocht, de 5e ziekte dan hebben ze echt meer vlekken en niet van die puntjes.

De 6e ziekte dan krijgen ze eerst paar dagen koorts en dan pas uitslag en hier is dat dus andersom.

5. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
  6. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Heb dat ook nog even opgezocht op zich komt de beschrijving niet helemaal overeen, ze wilde wel gewoon eten en als ik op zo`n vlekje druk dan gaat ie wel wat weg, maar dat maakt je wel wat angstig zulke dingen te lezen.

7. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mijn ventje heeft vorige week de 6e ziekte gehad. Inderdaad eerst 4 dagen hoge koorts (40+) en toen de koorts weg was kreeg hij uitslag.
    Zou morgen ff voorleggen aan je huisarts. Beterschap!

8. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    ow als je die vlekjes indrukt en ze gaan weg dan is het niets. Zei mijn huisarts tegen mij.. sem had ook ineens wat vlekjes maar geen koorts, hij vroeg als eerste of ik die vlekken ff wilde indrukken. Mooi dat je dat in ieder geval kunt wegstrepen dan.

Zolang ze goed eet en drinkt, gewoon even in de gaten houden. En morgen even overleggen met de ha.

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Ik zou ook toch de ha raadplegen.. Waterpokken is het denk ik ook niet.. Hier begon het ook op de romp.. Ze vlogen als paddestoelen de grond uit.. Dus daar kan je het ook aan zien..

Vervelend hoor! Beterschap!

10. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Heb het naar de huisarts gaan nog ff aangekeken, dochter is de hele dag ziek geweest, veel geslapen en halverwege de nacht heb ik haar een zetpil gegeven omdat ze om de 10 min wakker werd, toen heeft ze wel ff lekker geslapen tot vanochtend 9.00.
    Voor de rest is ze erg hangerig en huilerig koorts zat nu weer op 39,5 (vanochtend was die 37.5 door de zetpil denk ik.

Ze eet en drinkt verder goed en is ook niet sloom ofzo...

Plekjes heeft ze nog 2 op haar hand en arm gekregen kleine pitjes, die op het gezicht zijn nu wat groter zien er een beetje uit als muggenbulten.

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mijn meissie heeft pas de waterpokken gehad en die zijn echt in haar gezichtje begonnen. Heb haar hele lichaam toen nagekeken maar ze begonnen echt 1000% zeker op haar gezicht! Maar indd even HA bellen en afspraak maken.

12. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    hoe snel verspreidde dat zich dan?

Share This Page