Neeeeee he?! Mijn dochter had gisteren haar mooie nieuwe witte rok aan. Ze was bij mijn schoonmoeder en ze gingen dus spaghetti eten. En nu zit er een oranje/rode saus vlek in..!! Ik heb gisteravond van alles geprobeerd om het eruit te krijgen: ossengal, quick 'n brite, HG, Vanish white, 2x gewassen waarvan 1 x met Dato.... NIKS helpt!! Iemand nog een gouden tip? Mijn schoonmoeder gaat het vandaag in de zon leggen, maar die is nog nergens te bekennen hier... Ik baal er echt van zeg! Is er geen speciaal bleekmiddel voor kleding?
Ik had het laatst ook op een wit shirt. Even uitgespoeld met warm water en dreft en in de zon gelegd en je ziet er niets meer van. Maar ja, dan moet er inderdaad wel zon zijn...
Je zou nog Echfa Wit kunnen proberen, als het rokje helemaal wit is. (niet toepassen op kleding waar ook kleur in zit...is zo mijn ervaring)
Er zitten wel kleuren in de rok, maar de vlek zit op het witte gedeelte zeg maar. Kan ik dan de vlek gewoon behandelen met Echfa Wit en dan wassen? Of is dat niet veilig?
Als je het doet dan niet te lang laten staan. Ik heb een een blouse met wit en kleur gehad waar een vlek inzat. Ik had het middel op het wit gedaan en nat gemaakt. Maar dat middel was blijkbaar opgelost en met het water mee gelopen naar de kleuren die vervolgens ook gebleekt waren. Dit had echter wel (min uur) zo gelegen. Ik zou eerst eens de zon-optie proberen Ook al is die nu in geen velden of wegen te bekennen, tenminste bij mij niet
Ik had het laatst met een wit rompertje. Alles geprobeerd maar alleen de zon heeft hier geholpen. Maar dat heb ik pas na 2 dagen geprobeerd. Dus er is nog hoop. Als het goed is gaat vanmiddag overal de zon weer schijnen. Ik was echt verbaasd hoe mooi wit hij weer is geworden. Je kan er echt niks meer van zien. Terwijl ik met al die ´dure´ middeltjes haast geen resultaat kreeg.
Hier werkt het altijd om de vlek even goed te deppen met amoniak en dan gewoon wassen, of idd in de zon.....als die er is.
Heel simpel een piep klein drupje bleek op de vlek even licht inwrijven en daarna uitspoelen en klaar. Wel oppassen voor de redt van de rok. Maar in de zon leggen wil ook wel eens helpen hoor!
Ik zweer bij Ariel vlekverwijderaar (de poeder). Soms laat ik het er wel een dag in staan maar ik heb tot nu toe alle vlekken eruit gekregen.
Nee hoor echt niet. Als het echt een spierwit rokje is kan het geen kwaad. Doe een heel klein drupje op je vinger desnoods en veeg er zachtjes mee over de vlek. Daarna goed uotspoelen. Zorg er wel voor dat de bleek niet op gekleurde knopen, draadjes of wat dan ook komt natuurlijk. Niet uren laten intrekken gewoon heel eventjes en daarna uitspoelen.
Echfa Wit van Biotex. Ik heb HG geprobeerd maar dat is echt niets in vergelijking bij Echfa wit. Wat een superspul is dat. Oplossen in emmer warm water, rok erin doen, 2 uur intrekken en dan in de wasmachine. Wedden dat het eruit is? Ik kreeg er zelfs teervlekken mee weg. Ook ideaaaaal om witte handdoeken weer wit te krijgen. edit: lees net dat er ook kleuren inzitten. Wat je dan kan doen is Echfa wit oplossen, op een wattenschijfje doen en dat erop drukken.
HOERAAAA!! De vlek is er inmiddels uit hoor! Mijn lieve schoonmams heeft het er met wat verdunde chloor uitgekregen! Ben zo blij! :-D Iedereen bedankt voor het meedenken en de goede tips! Ik ga er zeker een paar opschrijven!