Help dringend advies nodig!

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat een zware bevalling zeg, maar heb me met meelezen kostelijk vermaakt :D

Ik hoop dat je er verder geen verschijnselen aan over houd.

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Dus toch!!:$ En wat een fout van de huisarts zeg!!
    Ben ook wel errug benieuwd naar de foto:D Super dat je hem er iig uit hebt gekregen!

3. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor jou super dat ie eruit is, maar zal af moeten kicken van dit topic...

Of misschien nog iemand met een bobbelachtig iets? ;)

4. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ja echt waar hij zijn papieren heeft gehaald ik weet t niet!

Zal morgen ff foto plaatsen dus nog ff geduld hihi. Moet zo weg, dus kan t nu niet doen sorry.

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Kneiters. Ik heb m'n chocoladekoekjes maar weer in de kast gelegd *ril*

6. Troelala21

Whahaha.......

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik lees dat behoorlijk wat mensen hier roepen dat ze antibiotica moet gaan halen. Volgens mij denken jullie toch net even te makkelijk over antibiotica. De dosis die je moet nemen bij lyme is echt gigantisch en die ga je echt niet nemen als het niet nodig is. Onnodig antibiotica is erg gevaarlijk, daar kun je resistentie van krijgen en dan ben je pas echt ver van huis. Gewoon voorlopig even de plek goed in de gaten houden en niet te bang zijn voor lyme. De kans is aanwezig dat de teek lyme had, maar dan moet hij je nog besmetten, ook die kans is aanwezig, maar de kans dat het echt lyme wordt is echt niet zo groot als sommigen hier doen voorkomen. Het is natuurlijk verschrikkelijk als je lyme oploopt en dat wens je niemand toe, maar we moeten er ook niet meer horror van maken dan het is.
    Je zou de teek op kunnen sturen om te kijken of hij drager is van lyme, maar ik zou eerder over een paar maanden even je bloed na laten kijken of je het zelf hebt opgelopen, dat is veel belangrijker dan wat die teek heeft. Er wordt geschat dat 80% van de teken drager is van lyme, nou geloof me bij lange na niet dat 80% van de mensen met een tekenbeet lyme ontwikkeld, dus of de teek het wel of niet heeft maakt niet uit, ga er maar van uit van wel.
    Je kunt dus een bloedtest laten doen, de ene gaat via de huisarts maar is niet erg betrouwbaar. Maar als je even goed zoekt op internet kun je je ook laten testen met een betrouwbare test, maar helaas worden daarvan de kosten niet vergoed. Mocht je dus twijfelen, doe die bloedtest, maar ga zeker niet zomaar antibiotica eisen en innemen.

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

mijn huisarts gaf hetzelfde advies als die van troelala en ik heb een heel goede huisarts..

9. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL

Hier wordt 'ie standaard voorgeschreven na een tekenbeet. En die ene kuur antibiotica maakt je niet meteen resistent voor alles hoor lijkt me....

10. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    heb je topic half gevolgd gisteren en eergisteren en was vanavond benieuwd of er nieuws was....
    fijn dat hij eruit is...

oh en heb als je wilt mijn geboortjekaartje wel voor je!

11. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ook ik wil je wel een geboortekaartje sturen als dank voor dit vermaak ;) stuur me maar PB!

12. Troelala21

Nou meiden hier is dan onze ZP Teek!!! Hoop dat jullie het goed kunnen zien want het is niet zo makkelijk dat kleine ding op de foto te krijgen zonder dat ie wazig word hahaha.......maar dit rot beestje zat me dus dwars!

Zp teek
    geboren 17-7-2012 :D

13. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hahahaha oo brr.

Ik heb ook nieuws. Vanochtend zag ik iets op de grond liggen, leek een verdwaalde boon.. Ik pak het heel dapper met mijn handen op en brrr ik zag zwarte pootjes.

Dus ik gooi het gelijk in de wasbak in de keuken want mijn eerste gedachte was een teek. Weer de moed bij elkaar verzameld, want ik moest en zou weten wat het was, en snij het open nou der kwam een bloedderrie uit, een TEEEEKKK BRRRRRRRRRRRR. Weet niet waar die vandaan komt hoor, maar mijn kinderen zijn gister in het bos geweest met opa en die krijgen zo dus een grondige inspectie.

Hij was vies glazig grijzig. Helemaal opgezwollen met zwarte pootjes. Bah bah bah!

14. Troelala21

Kijk ze maar goed na, want ik ben 2 weken geleden met de kids in het kabouterbos geweest op de kinderboerderij en kan me alleen bedenken dat ie daar weg komt, anders zou ik het niet weten. En als dat zo is dan heeft ie echt 2 weken in me bil gezetten :$ pff het idee al bah!!

15. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Gefeliciteerd met de geboorte van je teekje :D

Krijg nu wel overal de kriebels zeg brrr! Zit gelijk te bedenken waar ik het kammetje van mn hondje heb gelaten. Die krijgt zo eerst een hele grondige inspectie whaaa.

16. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hahahah wat een topic dit!! Maar TS, brrrr wat nasty dat ie in je bil zat! Gelukkig is ie er nu uit. Hopelijk krijg je geen gekke klachten.

17. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    ts even een foto tip. leg er een pen oid bij waarop je camera makkelijk kan scherpstellen en misschien heb je wel een macro functie op je toestel (is een bloemetje, geloof ik)

18. Troelala21

Deze is met een simpele goedkope digi gedaan. Heb ook wel een spiegelreflexcamera maar die moet ik nog even uitvinden hoe alles werkt haha.....maar bedankt voor je tip!!

19. Janna

Janna Fanatiek lid

Je kunt helemaal geen resistentie krijgen. Wat er kan gebeuren is dat de bacteriën resistent worden tegen de ab. Het is dus niet zo dat de ab dan in de toekomst niet meer helpen bij ts, maar dat de ab in de toekomst niet meer helpen bij ALLE mensen die met die bacteriestam besmet zijn. Ze zijn dus niet voorzichtig met preventief voorschrijven van ab om de desbetreffende patiënt te beschermen, maar om de hele bevolking te beschermen.

Dat is op zich een logische belangenafweging, maar als ik twee weken met een teek in m'n bil had rondgelopen, had ik denk ik ook wel om ab gevraagd!

@ts: succes met je bil! Ik heb me kostelijk vermaakt! Ik hoop dat je niet besmet bent, maar zou voor de zekerheid zeker die bloedtest doen.

20. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Mijn excuus, je hebt helemaal gelijk. Dat was ook wat ik bedoelde, maar ik zie dat ik het onduidelijk heb opgeschreven.
    Als alleen ts nu preventief AB zou nemen is er nog helemaal niks aan de hand, maar dit is nu al het zoveelste topic over teken waar velen maar roepen dat je meteen AB moet gaan halen en dat is echt gewoon het domste wat je kunt doen. Als de teken resistent worden voor de AB zijn we zoveel verder van huis, daarom nooit onnodig gebruiken.

Deel Deze Pagina