zonder dolle dat is echt een teek heb de foto aan vriendin laten zien die is assistent dokter die zegt ook teek die er in zit net wat iemand al zij miss er op gaan zitten dan gaat die veder de huid in
Hmm die laatste foto zou je idd wel zeggen een teek. Ik zou dan toch naar de HAP gaan als ik jou was.
Je ziet echt een gaatje met iets zwarts (de teek) erin HAP en meteen een kuur AB vragen voor je Lyme hebt
Ik weet dat het er al een paar dagen zit omdat ik het van de week toevallig voelde maar dacht er verder niet over na. Wie gaat nou denken dat er een teek op de kont zit? Maar goed ik wil de ha nu wel bellen maar ik ben alleen met de kids moet ff zien hoe ik daar kom als hij hem er zelf wil uithalen....... Pff beschijt hem nu best wel, straks krijg ik de ziekte van lyme ofzo....
HAP bellen! Je wilt geen lyme.. mijn zwager is echt heel erg ziek en gedeeltelijk verlamd. Kan wel weer goedkomen, maar voorkomen is beter.
ja foto 2 is overduidelijk vind ik ook hoor. HAP bellen. Zeker niet wachten tot morgen als het een teek is die er zo diep in zit
Niet gaan peuteren hoor! Je moet 'm in zijn geheel verwijderen. Dus als je geen tekentang hebt en/of niet weet hoe je het moet doen laten ze het op de HAP doen! Heb je al gebeld trouwens??
Dit heb ik gegoogled, stond erbij dat de hujisarts de teek aan het uithalen is....lijkt er ook diep in te zitten!
Niet zelf aan gaan krabben of uitdrukken ofzo. Echt alleen met een tekentang proberen, maar ik zou het door de HA laten doen!
Lijkt mij een uit de kluitengewassen mee-eter veroorzaakt door wrijving en verstikken (door kleding) van de huid. Heb soortgelijks iets onlangs nog gehad en uitgedrukt. Daar kwam de dikke donkere kop (zoals je bij jou op het bovenste kijkt) uit en nog meer stevige talg. Na 2 dagen was de plek alweer verdwenen en verder geen last meer van gehad...
Ik zou gewoo even gaan bellen, zeker niet zelf aan gaan zitten dan kan j beter even morgen naar de ha!
Als ex-scout (vaak in teekrijke bossen gekampeerd) heb ik altijd het volgende geleerd: Drenk de teek in pure alcohol (of de sterkste drank die je in huis hebt - wel sterker dan bier of wijn i.i.g ). Als het goed is gaat hij dan zelf al terugkrabbelen. Dan kun je hem zelf (voorzichtig!!) met een draaiende beweging eruit halen. Let er op dat je de hele teek te pakken hebt, en er geen resten achter zijn gebleven.
Lijkt alsof er een teek zit waarvan de kont is afgebroken en dan kruipt de kop verder. Dat is zeer gevaarlijk (kan zijn). Naar de HAP en laten verwijderen en niet zelf aanzitten.
oh bah ik had niet op de link moeten klikken als je zo kijkt bij die hele grote zwarte, dan is het een twijfel geval, die grote zwarte heeft mijn hond ook wel eens=goor. ik zou morgen toch ff bellen met de ha
Ik heb gebeld met de huisartsenpost, ha was er niet namelijk. En zij zeggen dat me man hem er gewoon even moet uithalen. En de komende tijd me billen even in de gaten houden of er niet een grote rode vlek omheen komt die er net zo uit ziet een beetje als een galbult. Dan moet ik even contact opnemen met de ha voor een kuurtje, of als ik griep verschijnselen krijg die ik niet kan verklaren moet ik ook even bellen......