Help dringend advies nodig!

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Je lijkt me man wel die mag ook graag zulk spul uit knijpen haha.....

2. Troelala21

Ze moest wel lachen om de plek waar ie zit. En toen zei ze dat hij me billen de komende weken in de gaten moet houden of er ook een vlek komt. Ik zei nou dat vind ie vast niet erg hahaha.....

Pff hou maar op over pijn zie het al helemaal niet zitten haha....

3. Troelala21

Ik zal eens kijken of ik het kan uitvergroten...

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb er trouwens ook een keer 1 op mijn kont gehad, als kind weliswaar ;)

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Je hoeft niet bang te zijn. Zoek wel even Lyme op, daar staan meestal foto's bij van hoe een beet eruit ziet als de teek Lyme had (volgens mij een rode kring om de beet?). Goed schoonmaken, even met pen een kruisje/cirkeltje om de beet en een aantal dagen in de gaten houden. De HA doet hetzelfde. Bij de apotheek kan je een tekenpen kopen, dan haal je ze er als het goed is makkelijk uit. Krijg je nou Lyme, dan is het in een vroeg stadium goed te behandelen.

Wordt je nou in het komende half jaar moe, zwak en ziek (er zijn symptomen die je even in gaten moet houden) onthou dan dat je een tekenbeet gehad hebt. Hier is een site met goede info (ook over het verwijderen van een teek)

Symptomen ziekte van Lyme

6. natjes

natjes Niet meer actief

Hihi ik zat me ook al te verkneukelen.... Heerlijk! :D

7. Troelala21

8. Troelala21

Als ik zie wat lyme kan doen dan ben ik al bang :(

Ik keek net in de spiegel, en je ziet idd wat zitten maar verder is het (nog) niet rood ofzo. Dus dat rode op de foto was van het aanraken daarstraks....

9. Papaver

Papaver Niet meer actief

Smul!!! (kraakt knokkeltjes en gaat een watje met sterilon halen...) :D

10. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Huh? zo kan ik er helemaal geen teek van maken.

11. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Als het een teek was geweest die er al een week zat dan had ie zich inmiddels helemaal volgezogen met bloed en zag het er heel anders uit. Denk niet dat het een teek is hoor.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja wat een apart dingetje

13. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ja, maar dat is allemaal omkeerbaar als je op tijd bent (en dat is best lang, trouwens) met antibiotica.

Het ziet er voor mij wel een beetje uit als een teek, moeilijk te zien. Hij heeft zich dan wel helemaal ingegraven. Ik zou voor deze wel even langs de EH of HAP gaan, die zou ik er zelf niet uitkrijgen.

14. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Is mee eter, weet het zeker. Een teek zuigt zich vol bloed en wordt een bolletje, waardoor de huid rondom de teek heen, ook een strakke circel wordt. Bij jou is het gekarteld, rondom heen. Vat je mij nog :)

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja ik dacht misschien dood gegaan ofzo en dan nog op gaan zitten en dus in de huid gedrukt oid?

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ben nu wel heel benieuwd wat het nou is.. hoe laat komt je man thuis??

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Bij teken die er langer dan 24 uur in zitten wordt geadviseerd met de HA te overleggen. Als de HA (of in dit geval de HAP) aangeeft dat je hem er prima zelf uit kunt halen en daarna een tijd de plek in de gaten moet houden, wat is er dan in hemelsnaam onverantwoord aan dit advies? Als er een stukje van de mond van de teek blijft zitten is het ook geen ramp hoor, die komt er vanzelf wel uit, net als een splinter.

Tjee, je kunt het ook overdrijven. Teken zitten overal, je kunt vaak door teken gebeten worden en echt niet iedereen krijgt Lyme. En de teek er door de dokter uit laten halen is ook geen garantie dat je geen Lyme krijgt. Het is een teek, geen bom die ieder moment af kan gaan. Je hoeft niet voor alles naar de dokter, als de dokter zegt dat het niet hoeft mag je de dokter best wel geloven. Tenzij je natuurlijk zelf dokter bent?

@TS: ik hoop dat je man het er een beetje makkelijk uit krijgt. Even opschrijven welke datum het vandaag is zodat je weet hoe lang je de boel in de gaten moet houden, en misschien even een foto maken van de plek nadat hij verwijderd is. Als je namelijk de boel in de gaten gaat houden kan het misschien helpen om te zien hoe het er uit zag, dan heb je vergelijkingsmateriaal.

18. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Die zit te popelen om eruit te komen hoor!
    Ik zou zeggen: knijp er eens zachtjes in. Als ik bij je in de buurt woonde,kwam ik het wel efkes doen!
    Heerlijk hahaha.

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    die beesten hebben pootjes he... kan dus gewoon over je heen zijn gelopen.
    Het is een fabeltje dat teken vaak van bomen afvallen. Vaak zitten ze ook in bijv gras en kruipen omhoog ofzo...

en niet afwachten of je een kring krijgt of iets dergelijks. Antibiotica eisen! Echt waar... ik wordt zo moe van die verkeerde adviezen elke keer...

Lees dit:
    Uitzending - TROS Radar
    en je weet wat je moet doen.

o en absoluut geen alcohol gebruiken!

Verwijderen van een teek | WeekvandeTeek.nl

20. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Weet je waar het overigens ook op lijkt? Een eksteroog :) maar die komen normaal voor op je voeten. Maar doet mij er ook aan denken.

Deel Deze Pagina