Ik vermijd al jaren de Efteling in de weekenden en vakanties, ivm drukte. Buiten die periodes zijn de wachtrijen kort en is het lekker rustig in het park. Nu is mijn zoontje op 16-8 jarig en zouden wij graag op de dag zelf (feestje in het weekend) met z'n drieën maar de Efteling gaan. Bij ons zijn de schoolvakanties dan al afgelopen, maar volgens mij nog niet overal. Weet iemand hoe het dat ongeveer met de drukte gesteld zal zijn? De echte zomervakantie piek lijkt me wel weg, toch, of zou dat tegenvallen? Ervaringen zijn zeer welkom!! Alvast bedankt!
tot 26-08 is het zevenmijlszomer en dus best druk hoor. Ook is er nu het 7 pleinenfestijn en nieuwe attractie aquanura waar veel mensen op af komen
Ik denk dat het de komende tijd nog we erg druk is.... Hier in het zuiden is het nog vakantie en aangezien de efteling ook in het zuiden is
Wij zijn vorige week geweest en ik heb het zelden zo rustig gezien. Waarschijnlijk lag iedereen op het strand ofzo, maar het was heerlijk. Zelfs Joris en de draak was maar een kwartiertje wachttijd! Dus dat het in de zomer automatisch druk is, is zeker niet waar.
16-8 is de vakantie in het zuiden helaas alweer voorbij, maar denk dat het steeds wel druk zal zijn in de efteling.
Wij zijn vorige week naar de efteling geweest. Bij binnenkomst was het best druk, maar als iedereen verspreid is over het park valt het wel mee. We hebben het langst in de rij gestaan bij de fata morgana, 30 minuten. Voor de rest veel in het sprookjes bos en antonpiek plein geweest....dat is toch het leukst voor de kleintjes. Hier was het goed te doen en niet te druk. Bij de achtbanen was het wel erg druk...maar daar zijn we ook niet in geweest.
Ligt er denk ik ook wel een beetje aan wat je wil doen. De grote attracties zoals de python enzo zijn vaak wel druk nu maar wij kiezen er in vakanties voor om naar t sprookjesbos, carnavalfestival, land van laaf en anton pieck pleijn te gaan en dat is prima te doen.
Zaterdag beginnen in een aantal andere landen ook de vakantie's, weet even niet precies welke, DL volgens mij. En die komen ook echt wel op de Efteling af. Ik denk dat het nog wel aardig druk is!
In het Noorden is het nog vollop vakantie dan, alleen de zeeuwen zijn al naar school, het grootste gedeelte heeft nog gewoon vakantie dan.
Ik denk dat het best rustig is daar. Als ik tenminste kijk wat de entree kost Dat is ja gewoon niet normaal meer....
is idd nietn ormaal meer. Elk jaar dat ik ga is het weer 2 eurie duurder. Ik ga altijd in de zomer een dagje met 2 vriendinnen dus dan heb ik maar alleen voor mezelf de kosten. Als je met 2 of 3 kids wil dan ga je er bekant aan failliet. PFf
De 16de is op een donderdag,dan is het wel te doen hoor! Op zaterdag is zo druk,dat er overal de maximale wachttijden zijn. Ik heb een abbo en woon er 10 minuutjes vanaf,dus ik ga regelmatig en als het te druk is ga ik gewoon weer weg Vorige week op donderdag middag/avond geweest,en kon overal zo doorlopen!
Afgelopen zondag was het prima te doen, langste wachtrij joris en de draak en droomvlucht a 25 minuten.
Hier vind je een overzicht met rustige en gezellig bedrijvige dagen. De drukke dagen staan hier geneens meer tussen. Openingstijden Efteling - Efteling, 4 Seizoenen geopend!
Nou, de grote drukke attracties zitten er toch niet in voor ons als we met zijn drietjes gaan, dus dan denk ik dat we het gewoon lekker doen! Gezellig wandelen door het sprookjesbos, carnaval festival, enzv, ik heb er zin in! Bedankt allemaal.