Nouja, te hard, te hard... Ik vind het heerlijk, mijn bulletje. Mijn zoontje is morgen 6 weken oud. Bij de geboorte 4160 gram, een flinke kerel dus. Lengte is toen niet gemeten. Met 4 weken op het CB woog meneer 5800 gram en was 57 cm lang. Vandaaaar dat hij uit alle kleertjes groeit... Inmiddels is hij de 6 kg zeker ruim voorbij en groeit hij langzaam maatje 62 al uit. Ik geef borstvoeding en hij drinkt prima, soms vaker, soms netjes elke 3/4 uur. hij slaapt snachts 2 x 4/5 uur, dus doet het allemaal prima netjes zoals het hoort. Maar... ik loop tegen praktische zaken op. Hij groeit het badje uit. Oke, we kunnen de douche en t grote bad proberen, maar hoe doe ik dat zonder zelf volledig krom te staan. Maar hoe doe ik dat met de kinderwagen?? Hij past nauwelijks nog in de kinderwagenbak, maar kan natuurlijk niet in de buggy-inzet en de maxicosi vind ik ook geen optie voor de echte wandelingen, dat mag ook niet. En hoelang zal hij nog in de maxicosi passen? Een autostoeltje mag hij ook nog lang niet in... Maar ik zie hem ook geen maanden meer in de maxicosi passen. En heeft iemand ervaring met zo een grote baby en hoe dat zich ontwikkeld?? Wij zijn allebei niet groot, ik zelfs maar 1,60 m. Dus waar haalt die knul t vandaan?! Nou, ik moest het even kwijt en wie weet heeft iemand ervaring en tips
Jou baby groeit inderdaad flink! Één gerustelling, Ze blijven niet in het zelfde tempo doorgroeien tot dat ze een jaar zijn. Ik heb me laten vertellen door het cb dat baby's in de maxicosi mogen totdat ze met hun oortjes boven de rand uitsteken. Waarschijnlijk past dat wel nog even.
Mijn kinderen hebben nog heel erg lang in het badje gezeten (tot jaar of 2,5) dus daar kun je echt nog wel even mee vooruit. Als de wandelwageninzet helemaal plat kan, dan zou je hem (als het echt niet meer past in de bak) daar in kunnen leggen. Bij de maxi cosi is het van belang dat de oortjes niet boven de stoel uitkomen, dus daar kan hij echt nog wel even in hoor Fijn dat het goed gaat en dat hij goed groeit!
Als je kindje kan zitten rond 6/8 maanden past hij weer goed in het badje. tot en met maat 74 ging het snel, vanaf toen toch een halfjaar of langer per maat.
Haha, die groeit goed idd! Super! Wij hadden hetzelfde "probleem". Ons zoontje was bij geboorte 3kg, maar met 8 weken al 6,3kg en 62cm. En dat groeide maar door, met 6maand was hij 10kg en 75cm Maar in de wagen heeft hij nog wel een tijdje gelegen hoor, weet niet welke wagen je hebt? We zijn wel met 5maand al overgegaan op de inzet, want toen kon het echt niet meer. Maar dan wel in de ligstand. Maxicosi gewoon in blijven proppen, haha. Zonder jas gaat het al een stuk beter. Het was op een gegeven moment wel heel zielig (klem met zn armpjes), met 9maand snel overgegaan op een normale autostoel. Badje hadden wij zo'n ligstoeltje, dat vond hij gelukkig erg leuk. Scheelde een hoop gedoe met voorover bukken inderdaad. Of hij ging gewoon gezellig met mij mee in bad. Daarna ging het gelukkig iets minder hard. Tussen 6maand en nu (bijna 2 jaar) maar 5kg gegroeid. Dus hij is nu gelukkig "maar" 15kg. Al vinden mensen hem nog steeds groot, haha
Zo, das ook flink ja!! De kinderwagenbak is 70 cm lang. Hij past nu nog wel hoor, maar geen maanden meer. Hij is nu zeker wel 60 cm. zeker als hij zich even druk maakt en wat om zich een trappelt, ligt hij al snel met zijn hoofd bovenaan. Ligstoeltje is een goed idee, ga ik naar kijken!
Jawel, maar hij kan nog niet zitten.... Languit stoot hij al zijn hoofd zowat en rechtop kan hij nog niet. Hij kan niet meer zich afzetten oid zonder zich te stoten, das ook sneu. Inzet ga ik naar kijken, wagen hebben we 2e hands gekregen, dus weet ik eigenlijk niet!
Mijn oudste was ook lang en zette zich ook af waardoor ze dan haar hoofd stootte aan de rand, maar dat ging zo zachtjes dat het niet eg was. Je hebt je kindje toch vast onder het hoofdje dus je kan aardig bijsturen En als het echt niet meer past dan gooi je gewoon de beentjes over de rand of je neemt hem mee onder de douche.
badje: je houdt hem toch op je arm? dan kun je hem toch al wat "krom"houden. dus ietwat rechterop? hier gingen ze meestal in de tummytub, dat past heel lang Maxicosi. wees gerust, dat past nog heel lang. Toch zeker wel tot een 80-85 cm., weet niet wanneer de isize regels gaan gelden, maar dan MOET hij tot 15 maanden achterwaarts vervoerd worden wagenbak.. dat hij naar boven schuift is niet erg, zolang nog ruimte heeft is het goed. en anders straks inderdaad de inzet helemaal plat.
Ik heb even een foto erbij gezet voor t idee. Ik ben gewoon even aan t nadenken voor hoe en wat als dit niet meer past.. Beter heb ik dan een plan ^^
Mijn zoontje van 15 maanden past nog in de tummytub heel fijn ding. Badje gebruik ik eigenlijk nooit. Geen idee welk model wagen je hebt maar je kan natuurlijk kijken naar een met een grotere bak. En als je er ruimte voor hebt naar zo'n jare 50 ding 😉
Meestal groeien ze bij borstvoeding in het begin hard en vanaf een maand of 4 wat minder. Maxicosi moet zeker tot 10 maanden wel kunnen. En kinderwagenbak kan ook tot je kindje 70 cm is, vaak trekken ze hun benen wel in. Mijn oudste heeft er tot 70 cm (6 maanden) in gelegen en de bak was ook 70 cm . En daarna in de wandelwageninzet helemaal plat. In het badje houd je je kindje toch vast, dus zijn hoofd stoot hij dat niet maar hij zal wel tegen de zijkanten van het badje trappen, dat kan geen kwaad. Ik deed de jongste trouwens al snel in het grote bad, omdat grote zus ook in het grote bad ging. Is even voorover hangen maar ik vond het wel te doen, zo lang ging ze toch niet in bad.
ipv badje, gewoon samen onder de douche, wij hebben het badje echt maar 2 weken gebruikt, daarna altijd samen onder de douche of samen in het grote bad. dan zit ik of mijn man met de kleine in bad of sta onder de douche, de ander pakt het kindje aan om af te drogen. als je alleen bent kun je prima even een aankleedkussen in de badkamer leggen met een handdoek, zodat je de kleine daarop kunt leggen en jezelf kunt afdrogen. in de kinderwagenbak kan nog wel, de beentjes gaan wat opzij en dan liggen ze echt niet klem, anders kun je een ergonomische draagzak proberen, is hier ook erg populair. ook de maxi cosi komt wel goed, anders kun je een achterwaards gerichte volgstoel overwegen tzt. (hier trouwens ook grote kindjes)
Mijn kinderen groeiden ook snel in het begin, met een kleine 6 maanden wogen ze al 10 kilo.. Maar daarna is de grote groei er wel uit hoor, mijn dochter heeft tot 1 jaar in de maxi cosi gezeten en de kinderwagenbak kan ook wel tot 6 maanden, beentje opgetrokken dan kan het lang..
Hij groeit zeker goed! Hier ging hij ook wel rap, ongeveer 1kg per maand erbij in de eerst 3 maanden. Daarna groeide hij ongeveer 0,5kg per maand en vanaf de 6 maanden gaat het een stuk langzamer. Hier ging hij al snel met ons mee onder de douche. Vaak met papa als hij 's avonds thuis kwam uit z'n werk en ging douchen, heerlijk vond hij dat! En een kindje hoeft echt niet elke dag in bad, dus als het een dagje niet uit kwam of hij sliep als 1 van ons ging douchen dan sloegen we die dag over. Alleen als het echt nodig was gebruikte ik het badje. Als ik je foto nu bekijk kan hij voorlopig nog wel in de kinderwagenbak hoor. Kinderen vinden het vaak niet erg om met het hoofd tegen de rand te liggen en trekken de beentje vaak wel op. Hier met bijna 5 maanden ook op de wandelwageninzet over gegaan, zoontje had reflux en vond op z'n rug liggen niet zo prettig. De rugleuning van de inzet bijna helemaal plat ging prima.
Mijn dochtertje van nu 13.5 mnd oud woog met 4 weken 6200 gr bij 60 cm. Bij geboorte met 36,3 weken woog ze 4010 gr bij 55,5 cm. Ze is nu dus 13.5 mnd oud en weegt 14 kilo bij 91 cm. Mijn zoon die geboren is met 36 weken precies woog 5 kilo bij 63 cm. De dag dat ik was uitgerekend was hij 4 weken oud woog 7 kilo en 68 cm lang. Hij is nu bijna 16 jaar en tikt de 2 meter al aan. Zit in maat xl. Schnmt 48. Dochter van 4 was 5900 gr bij 60 cm met 4 weken en nu een meid van net 4 jaar en 1m22 lang. Gewicht weet ik nu niet want ze heeft griep en spuugt der leeg Zoon van nu bijna 8.5 jaar oud woog 4220 gr bij geboorte met 36.2 weken bij 53 cm. Hij was met een mnd oud 6500 gr bij 61 cm. Hij is nu 1m60 bij 50 kilo. Hier zijn ze allemaal groot. Als baby en nu nog steeds. Hebben de groei van hun vader niet van mij. Ik ben een klein vrouwtje.
Nou ik zie echt nog meer dan genoeg ruimte, en als het wat krapper word trekken ze hun benen gewoon wat op.. ook dat is geen ramp en vinden ze vaak lekker liggen
mijn jongste heeft dit ook gehad. niet zo hard als jou kindje, maar toch ook behoorlijk. ik gaf fv en ik kreeg een hoop commentaar op het cb dat ik hem wel teveel zou geven, maar hij wilde juist weinig. de wagenbak heeft hij tot bijna 6mnd in gelegen (geheel tegen verwachting in), hij lag/ligt veel met zn benen opgetrokken waardoor dat dus erg lang goed ging. het badje paste ook tot ongeveer 6mnd, wij hadden er een zitje (iets recht op liggen) in. De maxi cosi gaat nog steeds prima. hij heeft nog genoeg ruimte boven zn hoofd en kan dus nog een paar maanden in de mc. hij groeit in hetzelfde tempo als zijn broer en zus alleen was hij bij zn geboorte veel groter dus lijkt het of hij mega hard groeit. hier ging het de eerste 3mnd heel hard en daarna wat langzamer, nu heb ik het idee dat hij een beetje stilstaat met zn groei doordat hij meer beweegt.