Wat een gedoe zeg. Ik ga trouwens ook mijn eigen kaartjes maken en deze bij de kopieshop laten printen op dik, glanzend papier. Dit heb ik al wel eens eerder gedaan en het resultaat was erg mooi. Het enige is dat je de kaartjes dan zelf schoon moet snijden en vouwen. Kosten zijn dan ongeveer 1 euro per A4tje afhankelijk van welk papiersoort je gebruikt. Het enige lastige van dubbelzijdig printen is dat het nooit precies op elkaar wordt geprint. Het verschilt altijd een paar milimeter. Maar als je daar rekening mee houdt in je ontwerp (b.v. kaartje aflopend maken, geen tekst bij de randen) dan is het geen probleem.
www.mercard.nl Kun je proefexemplaar(voorgedrukte) krijgen en eventueel online bestellen en bij drukker bij jou in de buurt laten drukken/bezorgen. Of wat ik heb gedaan, via deze site een drukker gezocht en boeken gehaald. Zodat ik alle kaartjes in het echt kan bekijken. Als het goed is kan je max. 4 collectieboeken per keer meenemen! En dan via de drukker bestellen. Qua kosten maakt het niet uit. Edit: Je hebt een eigen ontwerp.. oops... Dan zou ik alsnog via die site een drukker zoeken en die jouw situatie voorleggen. En zo een proefdruk regelen!!! Moet me toch geen probleem lijken... drukwerk is drukwerk
Ik heb inmiddels een proefdruk binnen en we gaan verder in zee met kaartmix.nl Thanx voor het meedenken allemaal in ieder geval! Dank zij jullie ben ik bij hen terecht gekomen!