na een ruime 2 weken ongeloof, omdat ik thuis steeds posi teste en bij de HA nega, kreeg ik gister een bloedtest....'savonds om half 5 kreeg ik het verlossende bericht...proficiat meid, je bent zwanger! kon ik eindelijk gaan genieten! 's avonds tegen een uur of 29 stond ik op van de bank omdat ik naar de wc moest, daar trof ik een bebloede onderbroek aan....in paniek belde ik de VK...5.1 week zwanger...ach kan niet zoveel kwaad... ga maar rustig liggen.....tegen 9.30 's avonds kreeg ik zoveel buikkrampen dat ik weer in paniek terug belde en moest naar de HAP.... daar kreeg ik te horen dat een echo nog niet mogelijk was, thuis rustig afwachten maar hadden geen goede hoop.... En ja hoor....vanacht geen oog dicht gedaan, alleen mar liggen huilen en hopen dat het een nachtmerrie was....maar niet dus..tegen de ochtend baadde ik in het bloed....met veel stolsels....ik heb een miskraam....de tweede op nog geen 3 maanden tijd! de 1e was in augustus en nu mijn 2de......mijn lichaam faalt....hoe kan dat? ik heb al een gezonde knul, van 15 maandjes....waarom wordt het ons niet nog een keer gegund? ik zorg toch goed voor hem? ik zorg toch goed voor mezelf? waarom? ik zou zo graag.....nog 1 keer zwanger zijn...waarom!? God...verdomme please sta me bij en help me om nog 1x een wonder op de wereld te laten zetten! ik ben er KAPOT van......
Het zal misschien weinig troost bieden nu, maar een hele dikke digi knuffel. Vind het vreselijk voor jullie!
Heel veel sterkte meid! Ik heb 1 m.a gehad na een gezonde knul gekregen te hebben en dat was al verschikkelijk. Blijf wel hoop houden hoor want ooit komt er weer een lief kindje bij jullie. Heel veel sterkte. MB2005.
Sterkte ermee, wat een verlies hé.. Ik heb hier helaas hetzelfde meegemaakt. Heb afgelopen maandag mijn 2de miskraam gehad in 2 maanden tijd. 11 september had ik mijn eerste en 10 november mijn tweede. Volgende week weer naar de gyn en kijken hoe verder. Hoop dat ik wel weer aan de slag mag, hoewel ik er nu nog niet aan moet denken. Maar moet er ook niet aan denken dat ik 2 á 3 maanden moet wachten. Nogmaals heel veel sterkte met dit verlies. Komt goed echt waar. Liefs Jojoba
Heel veel sterkte! Ik snap dat je er kapot van bent Hier ook 2 miskramen. Eerste op 7 september en de tweede op 26 oktober, precies 7 weken later.
zou ook graag nog in dec of januari zwanger raken.... maar moest rust houden.... en ze denken dat mijn lichaam de beebjes afstoot omdat ik nog borstvoeding geef aan mijn 15 mnd oude zoontje....mijn lichaam zou het niet aankunnen?!
zou heel goed kunnen Ik ou zelf ook al eggen als het zo achter elkaar verkeerd gaat is het mischien wel verstandig om ff 2 maandjes rust te houden je lichaam heeft nl ook elke keer weer wat te verwerken en ik weet het is heel moeilijk
bedankt voor jullie steun....en ben "blij" dat ik niet de enige ben die dit moet doorstaan..... ben nu wel meer gefocust op zwanger zijn/worden en baby's...... mijn zoontje moet het nu ontgelden, die wordt elke dag doodgeknuffelt door zijn verdrietige mama!
Hey meis, je hebt helaas zeker niet de enige die dit mee moet maken. Kijk naar mijn onderschrift. Ik wil je heel veel sterkte wensen, en hopelijk krijg je snel een mooie zwangerschap. Ps: ga je nu stoppen met de borstvoeding?
tjee...het zit jullie ook niet mee nee....ik hoop dat jullie ook snel een goede zwangerschap mogen meemaken! en ja...ik stop met borstvoeding....mijn zoontje heeft ruim 15 maand enoten van mijn voeding....da's lang genoeg en daarbij is de "dwang" (stom woord maar vind ff geen betere) naar een 2de kindje groter..... voorlopig krijgt hij nog omdat hij ziek is en slecht eet, en dus mijn voeding nodig heeft, maar als hij aan de betere hand is bouwen we af....
Heel veel sterkte Ik heb hetzelfde meegemaakt. Eerste mk bij zeer prille zwangerschap (begin januari 2006), hierna gelijk weer zwanger geworden en dat is geëindigt in een mk met 6 weken zwangerschap (begin maart 2006). Op advies van de vk heb ik 2 maanden rust genomen en daarna weer aan de klus gegaan. Op 7 juni 2006 was de eerste dag van m'n laatste ongi, want daarna was ik zwanger en dat bleef goed gaan, onze Misha werd geboren op 19 maart 2007 . Voor mij was het ook het 2e kindje.. Volgens de vk komt het vaak voor dat een zwangerschap direct na een mk uitloopt op weer een miskraam, een verklaring daarvoor had ze niet..Daarom adviseerde ze mij toen ook 2 cyclussen rust..
misschien goed om te weten dat mijn gyn juist het tegenovergestelde zegt. Hij ziet vaak dat het dan juist goed gaat en daarvoor had hij weer geen verklaring. Ik denk dat het geen bal uitmaakt, want iedereen roept wat anders
Mijn gyn zegt dat het opzich niet uit mag maken Maar dat je toch wel vaak hoort dat als het een 1e keer is fout gegaan een 2e keer ook fout gaat. en zo ook een 3e keer.( de percentages worden hoger na 1 mk en na 3 mks zakt ie weer terug bij 1) Ik denk dat 2 mnd rust helemaal niet zo slecht is hoor je lichaam weer ff tot rust en ook voor jezelf. Maar goed ik weet als geen ander na 3,5 jr en 3 mks dat het niet zo makkelijk is.
@Klein Chrisje, Ik heb ook 2 mks gehad, eerste eind juli 2008 gelijk weer aangeteld, maar tweede mk halverwege september. Mijn VK zegt dat het puur pech is geweest dat het 2 keer mis ging achter elkaar. Zeker omdat ik ook al een mannetje van 2 heb. Ze zei ook dat ik meteen weer mocht proberen zwanger te worden. Als mijn lichaam er niet aan toe zou zijn, dan zou het toch niet lukken. Zoals je ziet ben ik weer aangeteld (de 2e ronde na mijn laatste mk). Ik hoop dat het deze keer wel goed gaat! Sterkte!