Mijn vriend en ik komen er niet uit.... Wat is handiger, een duobuggy met babynestje of een enkele buggy? In mei wordt als alles goed gaat ons tweede zoontje geboren. In juli wordt Aiden 2 jaar. Nu willen wij voor Aiden een buggy aanschaffen, aangezien de wandelwageninzet plaats moet maken voor de kinderwagenbak. Maar als ik alleen op stap ga met beide kids, is dan een duobuggy dan niet handiger? Beide kinderen in 1 wagen? Of we moeten naast een enkele buggy zo'n meerijdplank of zitje aanschaffen voor op de kinderwagen, maar die zijn zelfs op Marktplaats nog vrij prijzig. (Daar kun je bij wijze van een hele tweedehands buggy voor kopen!) En vanaf wanneer mogen ze in een babynestje in de buggy? Lijkt me toch niet direct vanaf de geboorte aangezien een buggy meer hobbelt dan een kinderwagen toch? Tot overmaat van "ramp" hebben we een mooie goedkope duobuggy gezien op Marktplaats, maar ook mooie goedkope enkele buggy's. Bij een duobuggy heb je op een gegeven moment ook dat je ene kind er niet meer in wil en de jongste er nog wel in moet. Heb je een duobuggy waar nog maar 1 kind in zit. Wat te doen? Wat te doen? Wat te doen? Advies graag. Hoe doen jullie dat met twee jonge kinderen? Gebruiken jullie veel een buggy of niet? Alvast bedankt!
Onze zoon scheelt 2jaar en 2maanden met onze dochter. Wij hebben onze enkele kinderwagen verkocht en een duokinderwagen gekocht (phil&teds promenade). Ik gebruik hem ELKE dag! Ik heb er dus zeker geen spijt van. Maar mijn zoon zit nog prima in de wagen en heeft er geen enkel probleem mee om erin te moeten zitten. Ik maak ook regelmatig wandelingen van 1,5-2uur en wilde mijn zoon het niet aandoen om op een plankje te moeten gaan staan en/of zitten. Nu loopt hij regelmatig gewoon naast me mee maar met de lange wandelingen zit hii lekker in de wagen Plankje is hier nooit optie geweest. Dat vind ik zo onhandig en ook door de lange wandelingen niet lekker voor mn zoon. Onze buren hebben nooit een dubbele wagen gekocht maar die konden alleen met beide kinderen de deur uit als ze er beide waren: 1in de reiswieg op de kinderwagen en 1 in de buggy. Plankje was voor hun toen geen optie. Nou ik zag mezelf echt nog niet de hele week binnen zitten omdat ik niet weg zou kunnen omdat ik alleen was! X
Misschien is een draagzak/ voor de kleinste een optie? De oudste in de buggy en de draagzak/draagdoek voor je kleinste? Dan hoef je geen dou te kopen. X
Ik koos tijdens de zw voor een duowagen voor erbij (via me voor 80,- gekocht) en dat leek me echt ideaal. Toen de jongste er eenmaal was wilde de middelste in eerste instantie niet echt in die duowagen zitten dus liep ik met onze gewone wandelwagen en haar ernaast. Was niet een daverend succes hier kan ik je vertellen Zag toevallig op mp een meerijdplankje voor 10,- dus die opgehaald hier in de buurt, want misschien dat een beter alternatief. Nou dat was hier 2x leuk.. Nu wilde ze dus wel in de duowagen (met wagenbak en zitje ernaast overigens: leek me beter voor de jongste om goed en stevig te liggen). Kortom.. Vooraf moeilijk te voorspellen hoe en wat. Zelf ben ik blij dat ik voor die 90,- nu verschillende opties heb en evt ook kan aanpassen. Zo verwacht ik de duowagen bijv straks alleen nog te gebruiken met twee gewone zittingen bij een dagje uit, of hem weer te kunnen verkopen op mp en de gewone wandelwagen met meerijdplankje te gebruiken. Misschien mp nog even in de gaten houden de komende weken en hopelijk voor een leuk bedrag iets op de kop tikken? Zelf zou ik niet voor een buggy kiezen trouwens, maar dat is erg persoonlijk.. Ik verwacht nl over een klein jaar de middelste echt niet meer in een wagen/buggy te vervoeren dus het ging hier echt over een overbrugging van zeg maar 9-12 maanden. Daarvoor wilde ik geen duobuggy aanschaffen, maar dan liever een duowagen met degelijke wagenbak ed omdat van die 9-12 maanden de jongste er in ieder geval een halfjaar in ligt en wel dagelijks hier met van en naar school brengen van de oudste. Ps. Draagdoek is hier idd ook nog een mogelijke optie, maar vind ikzelf gewoon niet altijd even handig. Wil bijv bij boodschappen doen graag zelf iets mobieler zijn bij producten pakken uit de schappen hihi, plus dat ik met bekkenklachten niet heel lang comfortabel kan dragen (ondanks goed knopen).
Onze twee oudsten schelen 20 maanden en een plankje was hier echt geen optie. Ik zag mezelf al weet niet hoever van huis staan met een gillende peuter. Wij zijn ook gegaan voor een duo. De P&T Explorer. Ideaal. Ook hier heel veel gebruikt. De oudste kan lopen als ie wil en zitten als ie moe is. Nu met nr drie nog steeds veel in gebruik.
Hier schelen ze 22 maanden. De oudste liep al graag en veel voordat de jongste geboren werd en we woonden destijds vlakbij het centrum. De jongste heb ik daarom de eerste 6 maanden bijna altijd in de draagzak meegenomen, de oudste aan de hand of in de wagen als we verder weg gingen. Daarna de jongste in de wandelwageninzet en de oudste gewoon lopend mee. Nu zijn we verhuisd en wonen we een kwartiertje lopen van het centrum en dat is toch eigenlijk een beetje teveel van het goede voor de oudste, heen en terug en dan nog in het centrum zelf de winkels aflopen. Ik heb zo'n staplankje van een vriendin geleend, ik vind het ideaal, als de oudste moe gaat ze staan, als ze wil lopen loopt ze. Een duo vond en vind ik niet nodig en ik vind ze echt te groot om mee door de Kruidvat, Hema, Zeeman, Wibra.....te lopen om maar wat te noemen
bij mij schelen ze 18 maanden en heb gekozen voor een duo wagen abc zoom vind het echt een fijne wagen
Ja hele moeilijke keuze, weet ik. Wij hebben een kid sit en een phil en teds op marktplaats gekocht. Uiteindelijk gebruikten we de eerste maanden de phil en teds het meest, maar nu de 'oude' wagen met het plankje en zitje erbij, er zit hier 1,5 jaar tussen de kids.
Wij hebben een draagdoek en dus dat is ook een overweging waard. Echter, ik ben maar een klein tenger dametje, dus ik weet niet hoe lang ik een baby in een draagzak kan tillen zeg maar.... Of maakt je postuur niks uit bij een draagdoek? De meesten hier hebben toch een duowagen aangeschaft zie ik en vinden dat handiger dan zo'n meerijdplank. Iedereen bedankt voor de reacties! Ga even met mijn vriend overleggen. Liefs!
Wij hebben de jongste ( 7 maand ) in de draagdoek en de oudste loopt veel of in de wagen of bij papa in de drager. Ze schelen 20 maanden. Heb nooit een duowagen gemist. Kleine baby in de draagdoek is genieten! En je groeit erin mee, je hebt de baby tenslotte eerst in je buik en daarna op je buik. Elke dag groeit je baby een beetje en daar groei je zelf in mee. Ik heb 't nog nooit als een belasting ervaren. Sterker nog; ik heb onze oudste tot 2 dagen voor de bevalling van zoonlief gedragen! Ze was toen dus 20 maanden en 13 kilo ongeveer.
Ik heb 16 mnd verschil. Heb eeb duowagen via mp aangeschaft met nestjevoor 75 euri.. Een meerijdplankje voor 6,50 op mp voor de korte stukjes.. En een marsupi draagzak gekregen als kraamkado.. Ik had overginds al een buggy vor erbij die gebruiken we als we samen de stad in gaan.. Overginds vind ik de duo wagen ideaal als ik alleen weg ga met kids meeerijdplankje s meer als we bv gaan wandelen in t bos met de hond...
Onze meiden schelen straks ook precies 2 jaar en wij gaan ook voor een duowagen/buggy. Op het moment dat de oudste wil lopen prima, maar je zult altijd zien als zusje lekker in de buggy zit dat de oudste dat ook wil maar niet kan. Plankje vind ik zelf geen optie, even vast zetten als het moet kan niet en ontspannen zitten als je wat langer weg bent ook niet. Wij twijfelen alleen nog tussen een luxere duowagen (dus echt met wagenbak en 2 buggy inzets) of een simpelere duobuggy. Kan nog niet zo goed inschatten of de dure versie zijn geld echt waard is. Overigens verkoop ik mijn enkele wagen (Stokke) ook nog zeker niet voor de kleinere ommetjes!
Mijn zoontje was 2 weken 2 toen onze dochter werd geboren. Hier heb ik een meerijdzitje/plankje (Kidsit) achter de wandelwagen, maar meestal (eigenlijk altijd..) heb ik de baby in de draagdoek en mijn zoontje loopt of zit in de buggy. De draagdoek vind ik fijner omdat mijn zoontje dan kan wandelen en ik gewoon mobieler ben (als hij ergens heenrent) met een draagdoek dan met zo'n gigawagen. Oh en grote boodschappen doen we met baby in de draagdoek en zoon met boodschappen in de bolderkar
Wij hebben een bugaboo duo wagen die je ook kunt verstellen naar een enkele wagen. Ook hebben we onze oude kinderwagen gehouden. Dus als we samen op stap gaan hebben we iedere een wagen en als ik alleen op pad ga met de kids gebruik de duo versie.