Tot wanneer Commode?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tweekids, Feb 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Tot wanneer gebruik je een commode?
    Wanneer ik beval is onze kleine man rond de 15 maanden, gebruik je dan de commode nog?
    Zou erg handig zijn als die gewoon door kan schuiven naar de volgende :)

2. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Ik denk dat een commode dan nog best handig is, of hij moet dan zinnelijk zijn. Maar je kunt dan toch wel met 1 commode vooruit denk ik. Iig ik zou hem doorschuiven, dan maar verschonen op een tafel of iets dergelijks;)

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Je kan toch de commode voor beide gebruiken als je daar dan nog gebruik van maakt.
    Schuif het door naar je volgende kindje zijn/haar kamer.

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Met 2 maanden :d. Door de eerste was ik al heel behendig geworden in overal verschonen. Kleding etc gewoon in een kledingkast.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Denk Dat ik dat ook maar doe , verschoon S nu ook al regelmatig op de bank en in de box beneden , scheelt weer een aankoop:) haha

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik gebruik 'm voor Caitlyn nu al nauwelijks meer. Alleen als ze in bad gaat en dat is maar 1 keer per week eigenlijk.
    Verschonen doe ik altijd beneden op de bank, heb daar ook schone luiers en billendoekjes liggen. Om nou elke keer voor een schone luier helemaal naar boven te sjouwen, vind ik onzin en voor onze oudste ook nog eens ongezellig.

7. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Toch verschil in gebruik, ik gebruik hem nl. nog steeds dagelijks. Tandjes poetsen, slaapzak aan etc. doe ik ook op de commode. Maar verschonen doe ik ook op de tafel of de bank (natuurlijk wel op een doek) als we beneden zijn.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik gebruik de commode nog bij iedere verschoning, ik zou 'm denk ik ergens op een 'centrale' plek zetten als we nu een tweede zouden krijgen, zodat ik beide kindjes erop kan verschonen. Verschonen op de bank oid vind ik zelf niet handig.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik gebruik geen commode.
    ik verschoon hem beneden op de tafel op een verzorgingskussen, ik ga echt niet elke 3u naar boven naar zijn slaapkamer heen om hem te verschonen, beneden is het ook 21graden, op de slaapkamers niet.

op de badkamer heb ik wel een bad en commode in 1, is een kastje van plastiek met 4 lades, een badje en verzorgingskussen. dit maar dan een ander model http://www.premaman.com/wapr/ml/cat_index.jsp? aref=0030459

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Elke 3 uur even naar boven is toch geen gigantische beproeving? :D Ik snap je andere reden (geen verwarming) wel hoor :D

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Nou ik ga ook overdag niet naar boven hoor haha

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

haha oke dat klonk wel heel erg lui ;)
    maar ik vind het gewoon gemakkelijk beneden en de tafel word toch niet vies :p als we gaan eten leg ik het kussen onder de box met de doekjes en zalf en in de box heb ik alle pampers liggen,...
    boven is het 18graden en dat vind ik ook wat te koud, in de badkamer niet maar het blijft toch gemakkelijker beneden

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik als rugpatient gebruik de commode veel in de ochtend en avond en overdag doe ik het verschonen beneden op tafel met aankleedkussen. Maar hij is lekker hoog en kan er overal goed bij. Idd uit bad op de commode (om de dag) en tanden poetsen, verschonen uitkleden en pyama aan enz allemaal op de commode.

14. Valora

Valora Niet meer actief

Bij ons staat de commode boven in de badkamer, dus ik gebruik hem enkel als hij in badje gaat. Ik heb een extra verschoningskussen voor beneden, dat ligt op het aanrecht in de keuken, en ik heb speciaal een lade vrijgemaakt in de keuken voor zijn luiers en doekjes. Baby op het kussen, lade open, en verversen, gemakkelijker kan niet. :)

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier idem. Maken nog dagelijks gebruik van de commode.
    Beneden verschoon ik ook wel op de tafel trouwens.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben ik boven gebruik ik de commode en voor beneden heeft manlief een tafeltje gemaakt die ik op de grote tafel kan zetten, traplopen en krom staan is niet goed voor m'n gestel...

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Traplopen is juist gezond! Zonder gekheid, mijn vriend verschoont Aiden overdag liever boven en ik overdag dus beneden.
    Het is maar wat je zelf het makkelijkste vindt.

18. frommel

frommel Fanatiek lid

Apr 26, 2010
    1,042
    0
    0
    Wij gebruiken de commode nog elke dag hoor, bij elke verschoning, bij het aan en uitkleden, bij verzorgingstaken als haren kammen etc.

Nu zijn de afstanden in ons huis ook klein, dus om luiheid hoef ik het niet te laten. Persoonlijk vindt ik het een beetje smerig op de bank of op de eettafel.. Daar maak ik ook niet mn eigen billen schoon.. Dan zou ik het nog eerder op dr bed of in de badkamer doen. Maar ieder zn ding..

Nee hoor, zolang ze in de luiers zit blijft ze op de commode. En de baby gebruikt straks gewoon dezelfde commode.

19. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    heb hier geen echte commode, wel een "werkplank" in de badkamer die als commode dienst doet. L word er nog elke dag op aangekleedt, scheelt weer bukken. En savonds uit bad goed afdrogen/pyama aan/tandjes poetsen. Luiers verschonen hoeft niet meer.

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0

Nou traplopen misschien wel maar met een zware baby traplopen is toch wat ongezonder voor je rug. Ik vind traplopen zonder baby ook geen probleem maar met baby is het voor mij echt te zwaar en ik denk voor vele met mij.

Share This Page