In de nacht wakker liggen :-(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CrazyMom, 9 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Dag dames,

    Misschien herkennen jullie mijn verhaal en hebben jullie tips. De periode in mijn derde trimester is weer aangebroken dat ik vaak 's nachts (rond 3 uur/half 4) wakker word en dan de komende 2 uur niet meer in slaap val. Ik herken dit van mijn vorige twee zwangerschappen, maar ik kan me dit slaapgebrek nu gewoon niet meer permitteren met twee kindjes. Ik ben overdag zó ontzettend moe en dat doet niet veel goeds voor mijn humeur.

    Wat ik al doe/geprobeerd heb;
    - PCM nemen voor ik ga slapen, dit helpt iets tegen de pijn in mijn bekken en rug (waardoor ik makkelijker in slaap val en niet elke keer als ik me omdraai steken heb)
    - Een groot, langwerpig kussen wat steun geeft aan mijn buik, rug (door het tussen mijn benen te plaatsen) en armen/hoofd (ik werd ook vaak wakker met slapende handen of armen).
    - Een stukje omhoog liggen met mn hoofd zodat ik niet teveel last heb van verkoudheid.
    - Alle spieren aanspannen en weer loslaten om ervoor te zorgen dat ik niet onbewust mijn spieren verkramp.

    Het in slaap vallen is overigens geen probleem. En het is ook niet zo dat ik loop te piekeren als ik wakker ben. Ik ben gewoon wakker en ga meestal na 45/60 minuten vervelen/proberen in slaap te vallen, voor een half uurtje oid op m'n telefoon.

    Naast huis-tuin-en-keuken tips dacht ik, misschien is er ook een pilletje wat ik kan slikken ofzo?

    Please... Help...
     
  2. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.357
    775
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar en ik denk niet dat je er iets tegen kan doen. Zelf wordt ik ook rond 03.30 wakker en ga dan even naar de wc en drink en eet wat. Hierna ga ik weer in bed liggen en uurtje op mijn telefoon lezen etc en dan val ik meestal in slaap.
    Eerder naar bed gaan helpt niet en overdag slaap ik niet want dan ben ik bang om nog meer wakker te liggen. En hier ook 2 kinderen rondlopen

    Ik zou proberen je er bij neer te leggen dan voelt het minder zwaar. Hoe meer ik mij er druk over maak hoe vervelender het is.
     
    CrazyMom vindt dit leuk.
  3. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Vervelend hè. Ik heb t ook.. lig vaak vanaf 1 a 2 uur snachts wakker om pas een half uur voor mijn wekker gaat weer in slaap te vallen. Wat bij mij soms helpt is er even uit gaan. Dan even wat eten en drinken en tv kijken. Dan heb ik even afleiding en kan ik beter ontspannen waardoor ik na een tijdje weer moe word en weer kan slapen in bed. Wat ik de komende dagen wil proberen is de mindfulness app van VGZ. Ik merk dat ik snachts na een tijdje toch wel wat geïrriteerd raak door het niet kunnen slapen. Deze app kan hopelijk helpen ontspannen. Misschien voor jou ook het proberen waard?
     
    CrazyMom vindt dit leuk.
  4. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde! Wel in slaap kunnen vallen maar dan rond 2/3 uur wakker worden en gewoon klaar wakker zijn, wat een ellende! Ik heb het met de verloskundige in het ziekenhuis besproken en zij gaf mij toen temazepam mee om een nachtje bij te slapen. Dit heeft wel iets geholpen maar kan je beter niet te vaak gebruiken. Ik ben bang dat we hier voorlopig gewoon doorheen moeten, hoop alleen dat het na de bevalling wel over is..
     
    CrazyMom vindt dit leuk.
  5. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Aah dames... ik heb medelij met jullie want ik weet hoe klote het is!! Helaas lijkt het er idd op dat ik het gewoon moet accepteren :eek: Natuuuuurlijk heb je het er allemaal voor over maar ben er nu al klaar mee :roflmao:

    Ga t idd wel aangeven bij de vk, mss is zo'n pammetje geen gek idee om achter de hand te hebben.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik kon niks tegen mijn slapeloosheid doen en helaas heb je hier niks aan maar: onze zoon is vandaag 9 weken en ik heb het nog steeds o_O
     
  7. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.228
    1.041
    113
    Ja hier ook de nachtelijke uren, bij alle 3 de zwangerschappen al gehad en geef me er maar aan toe. Uurtje op mn foon, daarna tv aan op bed en hopelijk nog even indutten :confused: tijdstip varieert, soms tussen 1 en 3 en soms net als nu vanaf 4.15 tot de wekker gaat :eek:
     
    CrazyMom vindt dit leuk.
  8. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Nooooooooh :eek:
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Haha ja echt vreselijk!
     
    CrazyMom vindt dit leuk.
  10. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Herkenbaar. Ik slaap ook in etappes van 1-2 uur. Om rond 3:00 uur plafonddienst te hebben tot na de wandeling met de honden, eten en insuline spuiten om 6:00. Daarna val ik pas weer in slaap voor 3-4 uurtjes. Heel vervelend.
     
  11. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Zo herkenbaar! Hier ook elke nacht rond 3 uur wakker, al weken aan een stuk. En dan echt zeker wel 2,5 uur lang. Ga zelf altijd maar even wat lezen op mn telefoon en probeer het erna weer. Vaak mislukt het en ga ik weer maar wat lezen, even wat drinken. Maar het liefst blijf ik wel lekker liggen. Rond 5.30 val ik weer in slaap. Gelukkig kan mijn zoontje wel goed slapen smorgens tot zo’n 8 uur. Probeer me er maar aan over te geven want je kan er denk ik weinig tegen doen. Lekker liggen doe je al niet dus daar zal het ook mee te maken hebben. Hopelijk na de zwangerschap voorbij! Al is er dan weer een kleintje om snachts je bed voor uit te gaan hihi
     
    CrazyMom vindt dit leuk.
  12. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Zeer verontrustend vooruitzicht dit hahaha :roflmao:
     
  13. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Oohh heb het ook, het is echt vreselijk...ben ook al bij HA en verloskundige geweest maar ze kunnen er weinig aan doen:(
     
  14. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Ik moet meestal plassen rond 4/5 uur en dan val ik vaak moeilijk tot niet in slaap. Mijn fout is helemaal als ik op de wekker kijk want zodra ik weet dat over 2 uur ofzo de wekker gaat kom ik om de een of andere reden helemaal niet meer in slaap. :confused:
     
    CrazyMom vindt dit leuk.
  15. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Ja dit ook! Vooral niet kijken hoe laat het is! Dan kun je het helemaal vergeten :confused:
     
    Amaranthas vindt dit leuk.
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
  17. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Het hoort er wel gewoon een beetje bij.
    Ik merk dat als ik overdag te veel heb gedaan ik ‘s nachts eigenlijk beroerder slaap.
    Dus ik hou me rustig, doe gewoon een dutje in de middag en ga ‘s avonds normale tijd naar bed.
    Natuurlijk wordt ik wel wakker, maar bij mij helpt het juist om even uit bed te stappen. Even naar het toilet, soms even wat lezen en daarna weer slapen. Over het algemeen lukt dat prima!
     
  18. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Hier ook helaas. Wat bij mij scheelt is om helemaal niet op mijn telefoon ect te kijken, zelfs niet naar de tijd. Gewoon eruit om te plassen en slokje drinken en weer gaan liggen met mijn ogen dicht. Merk dat dit het beste werkt en ik anders nog langer wakker lig
     
  19. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Het begint altijd met moeten plassen en daarna wakker blijven.
    Probeer in de avond minder te drinken.
    En een gekke tip maar wat mij helpt is om proberen geen gedachten toe te staan in je hoofd, en niet op je telefoon....
    Als je gaat nadenken blijf je wakker.
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Bijna 32 wkn?! Gaat goede kant op
     
    Kangerootje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina