naar de wc voor een echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by silly88, Jun 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    je moet natuurlijk altijd een volle blaas (voor zover dat gaat) hebben voor een echo. in het begin had ik er niet zoveel moeite mee. ondertussen moet ik nu zo vaak naar de wc, maar je moet ook een volle blaas hebben voor de echo.
    hoe lang van te voren gaan jullie voor het laatst naar de wc? drinken jullie ook nog extra water of iets voordat jullie weg gaan?

beetje rare vraag sorry :p

groetjes

2. leyshena

leyshena Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    hai hai

bij de 2e echo van mij was ik bijna 9 weken en ik had toen idd al geplast en niks meer gedronken

bij de 2e echo (3weken later) was het niet meer nodig om te drinken voor een volle blaas

wat ze dus wel eerder had gezegd is dat ze aanraad te plassen en daana 1uur van te voren 4 glaze te drinken en dan niet meer plassen..maar dit ging bij mij om die vroeg echo

dus of ik dan nu ook nog moet drinken weet ik niet maar ik dacht van niet

groetjes mara

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik heb nog nooit een volle blaas moeten hebben alleen bij me echo's van 5 en 6 en 8 weken daarna nooit meer

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    bij me intake in het ziekenhuis (met 14 weken) hing er een briefje: Niet plassen voor een echo..
    mnet 19 weken bij babyvision werd het ook duidelijk aangegeven dat je een volle blaas moet hebben
    nu weet ik het helemaal niet meer :p

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ga altijd met een lege blaas. Ik vind zo volle blaas, maar vervelend voelen. De baarmoeder is volgens mij na 12 weken groot genoeg om zonder volle blaas ook goed in beeld te komen. Hier in ieder geval wel ondanks dat deze behoorlijk naar achteren gekanteld ligt (inmiddels lag).

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Als je over de 20 weken bent, hoef je echt niet meer een volle blaas voor een echo te hebben.

Voor de geslachtsbepalingsecho bij 18 wk zelfs nog wezen plassen, omdat ik zo nodig moest, die vrouw zei er toen niets over.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb bij 12, 15, 17, 19 en 20 weken ook vantevoren geplast en alle keren goed de baby in beeld!

8. Luannie

Luannie Fanatiek lid

Nov 1, 2009
    1,241
    1
    0
    NULL
    Ik heb ook altijd een lege blaas gehad... Ze vroegen zelfs of ik geplast had en of ik anders nog moest.
    Lijkt me ook erg vervelend een volle blaas en dat iemand er constant op drukt hihi!

9. leyshena

leyshena Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    Even kijken bij de informatie over de echo.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik moest inderdaad voor de termijnecho en de 12weken echo een volle blaas hebben. Nou door lange wachttijd bij de 12 weken echo (verkeerschaos) zat mijn blaas echt proppievol.... de echoscopiste heeft het geprobeerd en heeft me toen gevraagd half-leeg te plassen. En dat lucht dan echt op :D
    Verderop in de zwangerschap hoeft het inderdaad niet meer.

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    ben nog nooit met een volle blaas voor een echo gegaan....

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook ik ben alleen bij de 1e met een volle blaas gegaan, met 8 weken.

Bij dit kindje had ik met 9 weken een echo (omdat ik mogelijk 4 weken verder was) , maar er werd niets gezegd hoor. Ik zou dus zéker als het om de 20 weken echo gaat (die ook wat langer duurt!) , gewoon lekker plassen van te voren hoor. Anders lig je daar zo beroerd!
    Bij die 1e keer indertijd, was m'n blaas naderhand zo verkrampt, dat ik 4 keer in een uur moest plassen, omdat ik het gewoon niet meer in 1x uit kon plassen.. tja, ook niet echt gezond denk ik dan maar...

13. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    nou ik ben net geweest. ben dus wel naar de wc gegaan van tevoren thuis. ik kom daar aan in het ziekenhuis staat er heel groot. voor je 12 weken en 20 weken echo NIET eerst naar de wc gaan :) oeps

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ach ja, zo te zien aan je onderschrift hebben ze toch alles kunnen bekijken?

15. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    ja, maar niet echt duidelijk... of het nu toeval is of niet. ik heb ook geen mooie foto. de arts zei ook al. hij ligt te ver naar achter. die foto''s zijn geen lijstje waard (ik zie er ook echt totaal niks in..) vond het wel jammer maar goed ik heb voor de rest wel hele mooie, duidelijke echo's gehad. en het nieuws dat ie gezond is, vind ik 100x belangrijker :D

16. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik heb ook nooit een volle blaas gehad (en heel veel echo's!). Sterker nog, de gyneacologe zei altijd nog...'als je eerst even nog naar de wc wilt, dan kan dat hoor'. Dus nodig is het iig niet, ons mannetje kwam altijd prima in beeld. Nu was ik in het begin ook heel slank....inmiddels niet meer *LOL*, wellicht maakt dat uit, maar ik denk niet heel veel.

Share This Page