Gek praatje, maar ja

Discussion in 'Zwangerschap' started by mammie1982, Feb 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Dames,

Effe een raar praatje.

Over het algemeen heb ik zachte ontlasting, eet veel vezels, drink veel. Maar nu was het een keer kei en keihard. (sorry)

Maar goed. Ik kon niet anders doen dat hard mee persen en ik voelde het door mijn hele buik. De baby begon direct heel hard te trappen. Volgens mij vond ze het niet zo leuk.

Heeft ze daar last van? Kan je er iets mee in gang zetten, of iets laten indalen door zo hard te persen?

Beetje rare vraag, maar ik schrok van haar reactie! Vandaar

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Nee hoor je baby zit veilig opgeborgen.
    Maar de druk zal ze wel gevoelt hebben ;)
    Maar niet anders als dat je zou niet of hoesten.

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    denk dat dat wel meevalt hoor, heb helaas wel regelmatig moeiljike stoelgang, ook bij de eerse, en die is met 40.2 wk geboren :D
    bij mijn eerste zeiden ze op de pufcursus dat je bij moeilijke ontlasting zachtjes moet puffen, dan ontspan je de boel en gaat t makkelijker. ik heb t wel eens geprobeerd en t werkt echt

4. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Die roosvice laxo helpt bij mij ontzettend goed,
    1 a 2 glazen is voldoende.

5. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Bij zwangerschapsgym raadden ze me zelfs aan om perstechniek te oefenen op de wc.

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

mijn vk raade me aan (heb zelf ook ontzettend moeite met ontlasting) om 's morgens op de nuchtere maag 1 peer en 1 kiwi te eten, niet om de beurt, maar tegelijk.. (dus gewoon even prakje maken ofzo)
    Bij mij werkt dat fantastisch!!
    Daarbij eet ik heel de dag door bruin brood, en drink sowieso 1.5 liter op een dag (water) en ik kan 9 vd 10 keer weer gewoon naar de wc.
    Hele opluchting :D

7. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

Dec 13, 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Ik had hier ook last van bij m'n 1e zwangerschap. Als je perst kun je aambeien krijgen (had ik dus last van) en dan wordt het helemaal pijnlijk.

Share This Page