Pyama....?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aafke77, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hallo allemaal,
    Ik vroeg me af waar jullie je kindje in laten slapen...
    Eigenlijk heb ik Fenne tot nu toe gewoon in bed gelegd met de kleertjes aan die ze aan had gedurende de dag. Maar ik bedacht me vannacht (ach ja waar je mee bezig kunt zijn...) ineens dat we dat natuurlijk zelf ook niet doen.....Dus hebben jullie speciaal een pyama'tje of slapen ze bij jullie in hun rompertje? Fenne is nu 3 maanden en 2 weken, kan me zo voorstellen dat wanneer ze wat ouder is ze wel een 'echte' pyama gaat krijgen maar nu....?
    Tja dat zeg ik, ik weet het dus niet zo goed!
    Groetjes en bedankt voor de antwoorden!

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik heb wel pyjama's voor Remco en die gebruik ik ook wel, maar meer voor een pyjama dag hahaha. Ik doe hem op die dagen dan ook niet gewoon aankleden maar heerlijk een pyjama aan, scheelt elke keer aan en uitkleden. Ik ga hem als hij wat ouder is wel gewoon een pyjama aandoen als hij s'avonds gaat slapen, hij is dan toch overdag langer wakker. Toen het zo warm was sliep hij wel gewoon in zn rompertje.

Groetjes Kim

3. Ik heb ook pyama's gekocht, maar had ook het idee dat je die dingen overal voor kunt gebruiken. Het hangt denk ik inderdaad af van hoe warm het is. De mijne zal het denk ik meer nodig hebben aangezien hij in november geboren wordt (hoewel het dan soms nog wel warm kan zijn hier, maar dat slaat snel om)
    Ik heb verder natuurlijk nog geen ervaring, maar ik denk dat je moet doen wat goed voelt.

Liefs,

Helene

4. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef mijn zoontje wel een pyjama aan voordat hij de laatste fles krijgt. Zo weet hij dat hij langere tijd gaat slapen. Overdag doe ik zijn broekje uit maar zijn shirtje laat ik dan wel aan. Hij krijgt wel altijd een slaapzak aan, want dan slaapt hij beter.
    Met 3 maanden deed ik dit ook nog niet hoor, eigenlijk pas vanaf een maand of 6. (hij is nu 8 maanden)

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik laat mijn dochter ook gewoon in haar kleding slapen. Broekje uit en in de slaapzak. Als ze ouder is ga ik haar wel in een pyama hijsen. Ik heb wel van die pyamapakjes, maa heb die haar alleen aangedaan overdag eens. Voor de mooi zeg maar hahaha!!!

Zit er wel aan te denken haar tussen de middag in een pyama te doen of in een slaapzak als ze in haar ledikantje gaat liggen. Dan weet ze dat slapen.(in ledikantje slapen gaat nu steeds beter)

6. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Toen mijn ook spijkerbroekjes enzo ging dragen kreeg ze 's nachts een pyama aan, dus zeg vanaf maat 56/62.

Intussen slaapt ze alleen in haar romper met een slaapzak en dekentje.

7. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    in het begin zijn de kleertjes nog heel zacht en heb je niet echt een verschil tussen pyjama of gewone kleding.
    Ik ben na een tijdje (weet niet eens meer wanneer) wel hem na het badje zijn pyjama aan gaan geven. de fles van half 8 dan in pyjama en daarna de fles van half 12 boven in ons bed.

nu slaapt hij overdag in zijn t-shirt en slaapzak en 's avonds nog steeds na het badje pyjama aan.

ik denk dat ik de pyjama ben gaan gebruiken toen hij doorsliep (dus geen nachtvoeding meer) dat was met 5 weken.

8. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Nou dames bedankt voor de reacties!
    Ik heb net eens even in de kast staan neuzen en wat denk je, kwam ik toch twee pyama's tegen...hahahaha Dus vanaf vanavond ga ik die maar eens aantrekken. Overdag laat ik Fenne meestal in de box slapen, ze is na het drinken vaak zo wakker en slaapt dan zo ineens zonder dat ik er erg in heb....Na de fles van een uur of zes gaat ze naar bed, dus ik denk dat ik dan ook haar pyama maar aan ga trekken.....
    Nou nogmaals dank!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn pyjama's gaan gebruiken toen de nachten langer werd. Ik denk rond de 12-13 weken toen mijn zoontje van 23-7 sliep..

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Ik zou voor overdag de gewone kleertjes (eventueel zonder broekje) gebruiken om in te slapen en s'avonds een pyama. Zo deden wij het toen en nu nog.

S'avonds na het badje kreeg ze dan een pyama aan en s'ochtends na het opstaan kreeg ze haar gewone dagkleding aan.

11. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Wij zijn een pyama gaan gebruiken vanaf maat 62/68.
    We hebben een heel avondritueel ontwikkeld en daar hoort de pyama bij. Zodat hij weet dat hij dan ook wat langer moet slapen.
    Overdag gewoon zijn shirt wat hij aanheeft en in de slaapzak onder de deken.
    gr. Suus

12. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ligt eraan wat voor kleren hij aanheeft. Gewoon zacht pakje en soepel hou ik het aan. Spijkerbroekje trek ik uit. Als hij lekker uit bad komt doe ik hem vaak een pyama aan. Lekker fris en zo fijn knuffelen dan! (L)
    Als het erg warm is vaak alleen romper of t-shirtje.
    Bij de Hema hebben ze erg lieve pyamaatjes in kleine maten.

13. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Al vrij vroeg, zo rond 5 weken, omdat ik het belangrijk vond dat Milan aan een vast ritme ging wennen.

14. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Je kunt ipv een pyjama ook voor een gemakkelijk "huispakje" kiezen dus een simpel boxpakje of een simpel broekje met truitje.

Wij hadden voor Layla pyjama's rond de maat 62/68, dus ook al vrij snel.

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Eerste maand had hij altijd van die hele zachte baby pakjes aan waar wij hem ook in lieten slapen met lakentje erover. Daarna sinds dus 2 maanden ongeveer slaapt hij altijd in een pyjama. Als het warm is alleen in romper en slaapzak. Maar wij hebben dus wel echt pyjama's voor de nachten.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva gaat eigenlijk nog steeds met haar t-shirt van die dag naar bed, behalve als deze vies is geworden, of als het niet lekker slaapt.
    Eva heeft omkleden altijd verschrikkelijk gevonden, nu vindt ze het niet zo erg meer, maar we hebben het eigenlijk altijd maar zo gehouden.

17. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ligt eraan hoe koud het is.
    Justin is van 2 juni en die heeft de hele zomer in zn rompertje geslapen met eventueel een slaapzakje erover.
    Als het kouder werd dan wel vanaf een maand of 2 een pyama, alleen in het begin niet, als ze nog van die echte new born kleertjes aanhebben.

Deel Deze Pagina