Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen... Met veel plezier geef ik mijn dochter borstvoeding. Heb altijd ruim in de melk gezeten, eerder teveel dan te weinig. Nu merk ik de laatste week dat het steeds minder wordt...Mijn dochter komt 's nachts weer en overdag om de drie uur i.p.v. ongeveer vier uur. Kan de laatste dagen ook niet goed voelen welke borst voller is, voorheen wist ik altijd met welke kant ik moest beginnen. Net ging ik voeden en het leek gewoon op! Ze ging gigantisch aan mijn tepel trekken, de andere kant aangeboden en ze begon driftig te drinken, maar na een paar minuten gebeurde hetzelfde. Nu gaat ze wel eens vaker een beetje 'gek' doen aan de borst en dit is eigenlijk altijd een teken dat ze genoeg heeft gehad. Maar nu begon ze echt te huilen...dus weer aangelegd, maar ze kreeg er (haast) niks meer uit. Ze was echt heel verdrietig...Nu heb ik nog wel wat op voorraad, dus verhongeren zal ze niet, maar wat moet ik doen? Ze drinkt de laatste tijd al om de drie uur en ook 's nachts...
Rond de 4 maanden heb je weer regeldagen normaal gesproken. Dus ik denk dat jullie nu in die fase zitten. Gewoon op verzoek aanleggen, wisselvoeden en borstcompressie toepassen. Met een slokje uit je voorraad troost je haar wel even, maar verleng je wel je regelperiode. Er is nu meer vraag en daar moeten je borsten zich even aan aanpassen.
En daarbij komt dat veel vrouwen rond de vier maanden een productiedip hebben. Ik kan alleen maar zeggen: volg de tips van Dirksmama. Succes!
Hier hetzelfde de laatste dagen en omdat ik precies nu 4 dagen moet werken ipv 2 zijn we langer dan normaal gesproken bezig met opkrikken van de voeding. Ik voel ook al een hele poos niet meer welke kant ik moet geven maar dat zou ook kunnen liggen aan het feit dat je borsten zich ook aanpassen. Tips staan er al dus ik wens je veel succes