Wij zijn in verwachting van ons derde kindje maar zijn nog niet uit DE naam... Ben op zoek naar een leuke naam voor t broertje of zusje van J.udith en P.ieter. Liefst geen top 10 naam, maar moet ook niet te apart of vergezocht zijn. Dacht voor meisje aan Marith (maar ja past dit wel bij J.udith). Jongensnaam Daniël vind ik mooi (manlief is nog niet overtuigd)
En Marit zonder -h? Maakt het wat mij betreft net even wat 'eigener' zo naast Judith. Daniël is idd geen top 10 naam, maar wordt al gauw afgekort tot Daan en die staat wél in de top 10. Ik ga later nog ff brainstormen over andere bijpassende namen. Nu ff weinig tijd.
Ik vind Marith en Daniël beide mooi en wel bij J.udith en P.ieter passen. Waar ik voor een jongen meteen aan denk is: Marnix of Stefan! Verder: Arthur, Bjarne, Casper, Dennis, Dinand, Fender, Floran, Floris, Kelvin, Lester, Marnik, Marvin, Melvin, Merijn, Morris, Romijn, Sander, Silvan, Sverre, Thomas, Tijmen, Victor, Wessel, Willem, Wouter Voor een meisje denk ik aan: Hannah of Thirza Verder: Anniek, Benthe, Berber, Bregje, Carmen, Dagmar, Daphne, Dinthe, Dorien, Esther, Felice, Franka, Guusje, Heleen, Ingrid, Lauren, Lorijn, Maaike, Manouk, Marlou, Marthe, Mirjam, Mirthe, Nienke, Quinda, Renske, Sophie, Stella, Sterre, Tessel, Veerle
Abel Adam Berend David Dennis Edwin Floris Jasper Joris Maarten Niek Otto Robin Simon Sybert Tijmen Victor Wout(er) Zeger
Meisjesnaam zijn we denk ik wel uit of daar komen we in ieder geval wel uit. Jongensnaam blijft lastig zie hele mooie Namen voorbij komen, maar smaak van man lijkt net anders te zijn. Victor en Joris uit dit rijtje vind ik erg leuk
Marit zou ik zonder -h schrijven. Mooie naam! Sabine Laura Mieke Ilona Marjolein Irene Leonie Stefan Erik Leon Leo Niek Vincent Robert Hein Roel
Daniël heel mooi! Marit vind ik mooier zonder h, maar niet zo leuk bij J.udith. Misschien: Mathijs Felix Sebas Casper Thomas Oscar Lauren Nienke Hilde Bente Silke Hanne
Oscar vind ik ook wel wat hebben. Maar word dit niet geassocieerd met dat personage uit sesamstraat (die kliko). Thomas vind ik iets te populair. En betekenis is volgens mij tweeling, vind ik minder ook ivm ongelovige thomas. Lauren stond ook op lijstje... Maar marit en J.udith is dus minder?
Esther vinden we beiden ook erg mooi alleen goede vriendin heet zo. Man zegt dat dit niet uit maakt. Maar vind t toch "gek" die naam te gebruiken. Of is dit juist een eer voor die vriendin. Wat vinden jullie?