krasjes op medela flesjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Anouk2005, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gisteren heb ik een Medela swing kolfapparaat gekocht.Nu zit hierbij een flesje in de verpakking.Op deze fles zit sowieso al een flinke diepe kras en ga ik dus niet gebruiken.Nu had ik zo'n setje van 3 flesjes erbij gekocht en daar zitten ook best krasjes op.Geen diepe krasjes maar ze zitten er wel.Komt dit vaker voor bij deze flesjes.Ze zitten alleen aan de buitenkant en niet aan de binnenzijde.Zal dit komen door de productie??.

Is het zinvol om bij het uitkoken wat azijn te doen want ik heb nu al kalkaanslag op de onderdelen??.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gr Ingrid.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De krasjes herken ik zelf niet, maar misschien iemand anders hier.

Over het azijn, dat is zeker aan te raden, gewoon een scheutje erbij en alles word weer lekker schoon zonder kalkaanslag. Daarna wel even afspoelen ;). Weet alleen even niet meer of wij de spenen er nou wel of niet bij deden met de azijn.

Heb ook eens gelezen dat als je de flesjes van te voren wast met afwasmiddel met citroen erin dat er dan ook geen kalkaanslag komt, misschien het proberen waard? Heb dat zelf nooit geprobeerd.

Liefs Hanneke.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    Nee herken t niet, krassen op de flesjes. Ik vind ze wel erg schadegevoelig: ik liet een keer een vol flesje vallen, en de dekselring was gelijk helemaal gebarsten!

Mbt uitkoken: als je regelmatig moet steriliseren, kan ik je een magnetronsterilisator aanraden: je zet de afgewassen spullen erin, 100 ml water erbij, deksel erop en de magnetron doet de rest. Die medela zakken zijn idioot duur, maar de Hema sterilisator van 16 euro doet t ook prima ;)

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik schudde flesjes altijd eerst met wat afwasmiddel en heet water zodat al het vet uit mijn voeding oplostte, anders bleef je een vette witte waas in de flesjes houden.
    Daarna uitkoken (hier gewoon in een pan dagelijks trouwens) in een pan met water en azijn. Op zn kop op een theedoek laten drogen.

Ik vind die krassen enzo wel vreemd. Herken dat ook niet (wel kleine krasjes). Zijn ze nieuw? Want dan zou ik terug gaan..

Deel Deze Pagina