Help! een keizersnede...

Discussion in 'De bevalling' started by Melanie013, Aug 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

Aug 21, 2011
    3,326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Hey Meiden,

Sinds gisteren weten we dat we ons kleintje zullen moeten halen met een keizersnede.

Ze ligt in een onvolkomen stuit en ik heb een voorliggende placenta. Ze wilde het nog wel proberen te draaien maar de kans dat het lukte was erg klein. En vanwege de risico's hoe klein ook, hebben we besloten niet te laten draaien.

Ik heb vorige week 4 dagen in het ziekenhuis gelegen met regelmatige contractie's, veel krampen en harde buiken, en 1 cm ontsluiting maar t doet verder niets (gelukkig zou iets te vroeg zijn).

Maar nu word het dus een geplande ks, Iemand ervaring mee?

Ook wil het ziekenhuis me laten lopen tot na de 39 weken, maar ik ben zo bang dat het dan al aan de gang is vanwege alles wat ik nu mee maak.. Mag ik zelf iets eissen dat ze het bv vanaf 38 weken mogen halen? Ik ben bang dit niet vol te gaan houden met die pijn die ik nu de hele dag door heb en al die harde buiken. Het sloopt me gewoon echt.

Liefs Melanie

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    Wil je gewoon even een knuffel geven ook hier komt goed meis

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,576
    113
    heb bij de tweede een geplande ks bij mij mocht ik hem nog in de 38e week plannen maar veel artsen zijn huiverig omdat toch wel veel onderzoek is gedaan en blijkt dat bij een een geplande ks de kans de ademhaling niet goed op gang komt in de 38e week toch groter is dan in de 39e week. Echt in het belang van het kind.

Als het er maar iets op lijkt dat je bevalling toch doorzet meteen bellen dan ga je meteen onder het mes.

( ik heb echt geen enkele voorwee oid gehad bij de tweede wel raar hoor. eerste was ongeplande ks na 26 uur weeenen)

4. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

Aug 21, 2011
    3,326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Ja en daar ben ik dus zo bang voor dat het ineens gaat beginnen.. Mag best maar lijkt me niet optimaal natuurlijk met een ks.

Mja we kunnen niets anders doen dan wachten en over 6 dagen het gesprek aangaan.

5. Aviya

Aviya Niet meer actief

6. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik ben bij de eerste gewoon bevallen en dat was een hele snelle en fijne bevalling.
    Toen ik hoorde dat de tweede in stuit lag en het den keizersnede ging worden heb ik daar heel lang mee gezeten.
    Ik vond het verschrikkelijk.
    Uiteindelijk me er bij meer gelegd en het is me zo ontzettend mee gevallen.
    Hier wachten ze ook tot 39 wk omdat dat toch beter voor de baby vinden maar ik denk dat dat ook wel te bespreken valt.
    Hier is hij met 38 wk en 5 dagen gehaald!

7. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Probeer je niet te veel zorgen te maken over die keizersnee. Ik deed dat ook toen ik te horen kreeg dat ik een ks kreeg dus ik begrijp je volkomen maar ik heb vorige week vrijdag om hlf 4 mijn ks gehad en zat zondag om half 11 sochtends thuis weer op de bank. Nu een goeie week lter voel ik me weer hardstikke goed. Het is dat ik geen zwaar huishoudelijk werk mag doen dus stofuigen doe ik niet maar loop wel al gewoon weer de was te doen etc. T is mij echt lles megevallen hoor!

De pijn na de ks zelf wordt goed bestrijd met morifine spuiten en paracetamol. Ik slik nual twee dagen niks meer en buiten dat ik de wond af en toe voel heb ik nergens last van. Twee uurtjes lopen is bijv. Al geen enkel probem meer.

Over het halen na 39weken: ik denk dat t per zh verschilt want ik was precies 38 weken toen de kleine werd gehaald en de kleine doet t heel goed, begon ook meteen te huilen toen hij er uit kwam en houd zichzelf goed op temperatuur...

Heel vee suc6 meid en probeer je niet te druk te mken!

8. beautevil

beautevil Fanatiek lid

Dec 23, 2011
    2,156
    1
    38
    in het oosten !!
    Komt goed meis, dikke knuf!

9. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

Aug 21, 2011
    3,326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Thnx voor je positieve reactie Justy,..!

Hoop dat ik net zo'n fijn herstel mag hebben als dat jij hebt gehad.

10. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

Hier ook een geplande ks word ook gehaald met 39 weken. Zelf heb ik een afwijking waardoor het kindje eigenlijk niet goed groeit, en normaal zouden ze het met 37 weken halen. Maar ons ziekenhuis ziet dat niet zitten. Liever nog ff in mama's buik.

Als je wilt mag je me pb-en hoor :D

Succes!!!

Share This Page