De titel zegt het al: mijn man heeft als relatiegeschenk een mooi stuk vlees gekregen. En nu zit deze keuken nitwit ermee Er staat op: Chilled boneless beef En verder nog: Wie o wie heeft een goede tip voor een lekkere bereiding. Het is trouwens een stuk van 1,8 kilo....
Vaak gaat hier zo'n stuk lekker lang op de bbq (soort van slow cook) en dan in plakken bij gebakken aardappelen (s'winters) of met salades (zomers) Je kunt er ook lekker een stoofpotje (hachee) mee maken.
Haha, moet erg lachen om jouw reactie, dat zou ik mijn eerste gedachte zijn . Maar ik zou ook voor een stoofpotje gaan, lekker veilig en uit de slowcooker altijd lekker.
Ik zou het niet stoven toch? Het is ( als het goed is) een stuk van de lende. Daar haal je de biefstuk, ossenhaas etc. Vandaan. Vraagt volgens mij om een korte bereiding. Maar wellicht kan @Adje hier antwoord op geven?
Zoals ik het zie is het tenderloin? Ossenhaas? Ik zou het zeker niet in een stoofpotje doen hoor, zo zonde. Lekker braden, beetje kruidenboter erbij, hoeft niet veel meer hoor.
Dit effe aangrillen langs beide kanten en dan in de oven. Zou het zonde vinden om dit in een stoofpot te doen gaat enkel een stuk gedroogd vlees worden dan.
dit is idd geen vlees voor slow cooking, dit is als het goed is een stuk malse ossenhaas. dat is kort grillen, of op de BBQ. lekker als het nog een beetje rood is....
Ik zou dit zeker niet stoven. Eventueel ik eenpersoons stukken snijden. Grillen aan beide kanten. En dan nog rood eten of Eventueel rose als dat je voorkeur heeft. Rodewijn saus erbij....yummie
Zoals er meerdere al zeggen niet in de stoofpot. Filet mignon is biefstuk uit het uiteinde van de ossenhaas, ook wel bekend als (kleine) tournedos. Het is een perfect stuk rundvlees, mals en boordevol smaak. Heerlijk om te bakken in roomboter en te serveren met jus. Dat vond ik met Google Lijkt me heerlijk
Het is trouwens lenden biefstuk/ ossenhaas. Ik zou het snijden of laten snijden en dan s goede biefstuk bakken(hij moet net niet meer loeien op je bord zeg maar)
Dit idd! Zeker niet gaar bakken/stoven, zo zonde! Aangezien je zegt geen keukenprinses te zijn, heb je denk ik geen vleesthermometer of sousvide-stick?
Mijn man kan net een ei bakken, dus nee daar hoef ik niks van te verwachten. Die wil het graag opeten