Zijn er hier vrouwen die dit zelf hebben of hebben gehad of misschien van dichtbij hebben meegemaakt. Ben benieuwd hoe het proces is verlopen en hoe goed het te behandelen is geweest.
Mijn moeder had eierstokkanker. Zij is er helaas aan overleden uiteindelijk. Even globaal: na operatie (verwijdering eierstokken en baarmoeder) bleek het stadium 3 te zijn. Haar buikvlies was aangetast en dat hebben ze niet allemaal weg kunnen halen. Na de chemokuur die ze vervolgens kreeg, leek het even goed te gaan, maar uiteindelijk was het toch vrij snel weer terug. Nog een chemotherapie gehad, even rust en daarna nog aan een 3e chemotherapie begonnen maar daarvan viel de eerste behandeling zo tegen dat ze is gestopt om nog met enige kwaliteit van leven haar laatste tijd door te brengen met behulp van morfinepleisters. Toen dat niet meer genoeg was en de morfinepomp erbij kwam kijken, ging het uiteindelijk ook vrij snel. Als je specifieke vragen hebt, stel ze gerust. Hopelijk kan ik ze beantwoorden.
Ik heb geen ervaring in mn omgeving. Maar wilde je wel even heel veel succes wensen. Of het nu voor jezelf of iemand in je nabijheid is.
Mijn moeder heeft het gehad (al heel lang geleden). Zij had destijds een kans van 25% om beter te worden en kreeg een experimentele chemokuur. Ze is er nu, ruim 30 jaar later, gelukkig nog steeds.
Mijn oma had het, maar dat was zo'n 35 jaar geleden. Ze heeft het toen niet gered. Sterkte ts, in welke situatie je hiermee dan ook verbonden bent.
Sterkte ts, of je nou zelf in deze situatie zit of een naaste. Hopelijk slaan de behandelingen goed aan en zal de kanker succesvol weg gaan ❤️
Alles zal bepaald worden door de uitgebreidheid en het ogenblik van ontdekken. Ik wens u of degene waarover je spreekt heel veel succes!!!
Wat fijn dat er gelukkig ook succesverhalen zijn. Weet jij zo in welke fase je moeder zat toen het ontdekt werd?
Mijn moeder had het. Maar ben bang dat ik je geen succes verhaal kan vertellen. In eerste instantie hebben ze alles verwijderd. Eierstokken, baarmoeder en een deel van het buikvlies. Daarna veel chemokuren. Uiteindelijk is ze schoon verklaard. Helaas kwam het 2 jaar later weer terug. In haar darmen dit keer. Hier is ze uiteindelijk aan overleden. Sterkte hopelijk slaan de behandelingen bij jou of je naaste goed aan.
Nee dat weet ik niet. Weet wel dat ze een zeldzame, niet erfelijke vorm had. Haar eierstokken, baarmoeder zijn gelijk verwijderd en ze heeft een flink aantal chemokuren gehad. Ik was toen pas een jaar of 4 en mijn moeder praat er niet heel graag over. Ze was rond de 32 destijds.
Dat kan ik me ergens wel indenken dat ze er niet graag over praat. Het moet enorm heftig zijn geweest op zulke jonge leeftijd en de behandeling zal vast zwaar geweest zijn. Ik heb eens even gezocht naar de overlevingskansen die bij de stadia horen en dan zal het waarschijnlijk ook stadium 3 geweest zijn. Wat ongelooflijk fijn dat ze dat gered heeft, zeker gezien haar leeftijd en het feit dat ze nog jonge kinderen had. De vorm die mijn moeder had was ook niet erfelijk, dat hebben ze meteen onderzocht. Voor mezelf had ik het nog niet zo erg gevonden, gezien mijn leeftijd had ik dan gewoon alles meteen preventief laten verwijderen. Maar vooral voor de kleinkinderen is dat wel erg prettig te weten.
Bij een vriendin van mij is het 1,5 jaar terug vastgesteld maar na verder onderzoek bleek dat een uitzonderlijke vorm te zijn. Met alleen het verwijderen van één eierstok was zij klaar en er is nu geen kanker meer. Maar dit is wel een uitzonderlijk verhaal begreep ik
Mijn moeder heeft eierstokkanker gehad, stadium 3. Ze na 9 maanden chemo’s en een operatie is ze schoon verklaard. Dat is nu 13 jaar geleden, ze leeft nog steeds en heeft nergens last van, gelukkig.
Mijn moeder had eierstokkanker. Toen we er achter kwamen was het al te ver om er nog wat aan te doen wat levensbesparend of levensverlengend zou zijn. We kregen een palliatief beleid, ook gezien mijn moeder haar conditie lichamelijk en geestelijk. Een dikke maand na de diagnose is ze overleden.