Heyy lieve ladiesss Ik ben sinds een maand verhuisd, en zag gisteren opeens een muis in mijn woonkamer, nou heeft mijn man in elke hoek stukjes karton met muizenlijm gezet. (Ik wil er echt van af ) Heeft iemand andere tips om er snel van af te komen ?
Geen huis-tuin-en-keuken tips, wij hebben een verdelger ingeschakeld. Bij ons zitten ze in de muren en het plafond.
Muizenlijm mag trouwens wel verkocht worden in Nederland, maar het mag niet worden gebruikt. Kat vast in muizenlijm - Heemskerk - dichtbij.nl - Noord-Kennemerland
Muizengif en valletjes zetten... geloof me, je wilt niet dat ze zich gaan voortplanten!! Dier onvriendelijk? Vast! Als ik er 1 gevangen heb zal ik 'm in je huis zetten. ... eens kijken hoe vriendelijk jij blijft als al je etenswaren weg kunnen ... Buiten hebben ze echt niks van mij te vrezen... in m'n huis wel
Ik maakte die zakjes met korrels open (wat normaal niet mag ). Steeds wat strooien als het op is en toen was ik van de muizen af. Als het nl blijft liggen , zijn ze weg . gewoon bij hornbach gekocht.
Helemaal niks, zo zijn wij er ook afgekomen MAAR, als dat niet had geholpen dan hadden we ook iemand ingeschakeld om te helpen. Niet leuk voor de muizen, maar het is gewoon niet hygiënisch.
In mijn vorige huis had ik ook last van muizen, bah zo smerig. Ik kocht bij kruidvat van die rode doosjes met gif er in...
ze zeggen vaak, een muis is nooit alleen ik zou dus rap zorgen dat je er vanaf komt want ze planten zich razendsnel voort. ze slopen alles, pissen en poepen overal en het is nog eens slecht voor je gezondheid ook. gif zou ik niet gebruiken. ze kruipen ergens in een hoekje in je huis en liggen daar dan dood. niet erg fris..... en dan beweren ze wel dat het drogen van het lijkje snel gaat en zonder al teveel geurtjes maar dat is echt niet zo. hier lagen er een paar dood en dat stonk als een gek. wat hier super hielp was een muizenval met pindakaas. het geurt lekker, pootjes blijven erin plakken en *BAM*. aan jouw de keus of je een klem neemt of een muisvriendelijke die hem gewoon levend vangt. bij mijn ouders hadden we op een gegeven moment een muizenplaag. het was gewoon eng als je in de garage stond hoorde je overal om je heen gekraak, gepiep en gekras. vallen gezet en mn vader had de deur nog niet achter zich dicht gedaan of er zat er al 1 in. zo minstens 5 per dag. de buurman deed het ook altijd met pindakaas. met gewone kaas had weinig effect. lag er nog of de kaas was weg en val stond er nog.. oh ja, hier blieften ze alleen calve pindakaas.... geen huismerken
je kunt toch muisvriendelijke vallen halen? 2 jaar terug hadden wij die ook, muis zat er zo en hebben weer vrij gelaten ergens in een park. Lijm... Bah vind dit echt heel erg zielig
Hier houden de katten ze wel buiten. We wonen op het platteland, dus altijd muizen in de buurt. Katten komen regelmatig met een muis aanlopen. We hebben nooit vallen hoeven zetten. Muizenluim vind ik wel erg onvriendelijk, valt ook onder dierenmishandeling in Nederland en is verboden. Als je ze dood wil kies dan voor goede vallen, zijn ze tenminste (vrijwel altijd) in 1 klap dood. En dan inderdaad met pindakaas, vinden ze veel lekkerder dan kaas. En alle etenswaren goed afdekken!
Wij hebben gif gebruikt. Leuk zo'n diervriendelijke val. Maar muizen zijn best slim! Ze speelden het klaar om zo zachtjes te lopen dat de val niet dichtknalde. Of de val klapt wel dicht, maar niet helemaal recht waardoor een kiertje open blijft staan. Dus muis er weer uit. We hebben ook gebruikt om onze ontsnapte hamster te vangen. Werkte ook niet. We hebben hem toen gevangen door een emmer neer te zetten. Een trapje er naar toe te maken. Pindakaas op het trapje en in de emmer. Hamster liep op het trapje, viel in de emmer en kon er niet meer uit. Als je last hebt van 1 muis kun je het zo ook doen. Maar zitten er meer dan is gif echt wel een stuk effectiever. Wij hebben ze nu niet meer. En ik heb ook geen last gehad van rottende en stinkende muizenlijkjes...
Ja Lijm planken zijn best gruwelijk, maar als je stront in je box heb zitten en de muizen naast je komen zitten savonds dan piep je wel anders... Wij deden wel als ze eenmaal op de planken zaten, een grote baksteen erop gooien want dan hoeven ze verder ook niet meer te lijden. Wij begonnen ook heel leuk met een stukje pindakaas en een diervriendelijke val, maar daar sprongen ze heel leuk overheen. Uiteindelijk toch de ongedierte bestrijder gebelt, want de woonkamer stonk zo erg naar muizen, en het poep lag werkelijk overal dat we wel moesten. Sindsdien geen last meer van muizen gelukkig, dus bespaar je geld aan vallen etc en bel gelijk de ongedierte bestrijding. Je kan alvast alle gaten checken, hier was dat de meterkast en onder de keuken.
Tijd terug liep er hier overdag een muis. En als je een muis overdag ziet dan kun je ervanuit gaan dat er meer zitten, ze komen alleen tevoorschijn overdag als er voedsel tekort is. Muizenklem met pindakaas, had binnen twee dagen 7 muizen te pakken. Daarnaast gif neergegooid. Na een aantal dagen begon het te stinken en phoe dat was geen grappig iets. Na een week was de lucht weg
Als je gif strooit zorg dan dat je er genoeg neerlegt, de ongediertebestrijder hier ( we hadden er veel last van op zolder) vertelde dat mensen vaak net te weinig gif neer leggen. Muis eet het op en gaat dan niet dood (zal zich wel even vervelend voelen) waardoor die resistent kan worden voor de gif. Wij hebben er 2 jaar tegen gevochten en heel wat gif verstrooid, helaas kwamen de muizen via de zolder van de buren naar onze zolder (dochter slaapt op zolder). De buren waren echte dierenvrienden en wilden dus niets doen tegen de muizen want dat was zielig. Buren zijn verhuist, we hebben sinds 2,5 jaar nieuwe buren en ook geen muis weer gezien.